Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange har siste tiden måtte ta inn over seg sjokkbeskjeden om at  bedriften skal skrenke inn på staben,og ein må belage seg på å bli ein av dem som blir oppsagt....Dagen kjem då ein må belage seg på å levere inn arbeidstøy,og andre personlege eiendeler ein har hatt i jobbsamanheng i igjennom mange år,og ein må takke for laget til mange gode arbeidskolegaer....Ein har kanskje etablert seg m/ ny bolig og ein har sett på jobben sin for å vera trygg og sikker,men så plutseleg blir liksom alt snudd på i løpet av kort tid......Omstilling blir det ofte sagt,men skjønner liksom ikkje heilt kva ein skal omstille seg til for å beholde hus og hjem på stedet ein har etablert seg....Ein må kanskje og begynne å forholde seg og til en ny økonomisk kvardag og leve på dagpenger frå NAV....Tapet av mange gode arbeidskolegaer,og det sosiale kan vera vanskeleg nok å takle.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takler det? Bare åpner flaska...

Anonymkode: 4b71f...cc7

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takler det? Bare åpner flaska...

Anonymkode: 4b71f...cc7

Også ein måte å takle det å bli arbeidsledig på !

Skrevet

Husker veldig godt hvordan det opplevdes, selv om det er mange år siden.  I starten som om jeg hadde ferie, og så gikk det opp for meg at jeg hadde ingen identitet lenger.  Alt for mye av meg hadde vært knyttet til bedriften jeg jobbet i, som gikk konkurs. 

Meldte meg straks arbeidsledig, men ikke visste jeg at arbeidsledighetstrygden hadde et tak langt lavere enn inntekten jeg hadde hatt.  Økonomien var lagt opp deretter.  Kort sagt, det var knallhardt. 

Jeg måtte flytte for å få en jobb innen mitt fagfelt. Ukependler ble jeg, for mannen hadde jobb der vi bodde og barna gikk på skole. 

Det ordnet seg siden, og min lærdom er at jeg aldri tar noe som en selvfølge lenger.  Nå tenker jeg mer langsiktig.   

• Liker 2
Skrevet

Det første jeg gjør er å få hjelpen jeg trenger av nav så er det ut å sjekke etter jobb. Hvis det er så dårlig stilt i byen jeg bor i at jeg ikke får jobben jeg ønsker, så tar jeg en annen så lenge. Så ser jeg om etter andre muligheter, omskolere og hjelp til det eller om jeg må ut av byen. Det er bare å jaste seg rundt så ordner det seg alltid hvis man jobber for det. 

Anonymkode: 124a4...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...