Gå til innhold

Hvor ofte er du med kollegaer på fritiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt invitert med på et arrangement sammen med noen kollegaer. Vi er ca. 7 stykker, men vi er mange flere på arbeidsplassen. Jeg synes det er hyggelig å bli tatt godt i mot og invitert med på noe, men jeg har inntrykk av at denne gjengen finner på noe veldig ofte sammen. Og det virker som de har litt planer for hva vi skal fremover (oss 7). Altså alt fra juleverksted, ut å spise, en tur på byen osv. 

Men så lurer jeg på hvor ofte det er vanlig å være med kollegaer? Jeg vil jo gjerne finne på noe med de av og til, men jeg har min egen vennegjeng også. Det hadde vært fint å ha noen venne-kollegaer, men jeg synes det er ok å ha litt mer avstand til de da vi jobber sammen. Men jeg er jo redd de ikke vil ha meg i "gjengen" sin dersom jeg ikke deltar på alt. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: fabdd...549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ofte med kollegaer. Og noen ganger har vi sex sammen...

Anonymkode: 4c07b...994

Skrevet

På ett og et halvt år har jeg sett kollegaer utenom jobb én gang. Selv om jeg liker kollegaene mine veldig godt synes jeg at jeg ser de nok på jobb.

Skrevet

Vi finner ofte på ting. Det har rett og slett blitt til at venner er mer opptatte med barn, så vi barnløse kolleger henger ofte sammen. 

Anonymkode: c4772...323

Skrevet

3-4 ganger i året - inkludert julebordet. 

• Liker 2
Skrevet

Max en gang i året, om det er firmafest. Har nok med egne venner, hobbier og samboer.

Anonymkode: 82695...cc9

Skrevet

Vi er en liten gjeng som går ut og tar noen øl etter jobb rett som det er. Oftere om sommeren enn om vinteren, men det blir nok en 10-15 ganger i løpet av året. 

Anonymkode: 541b3...835

Skrevet

Nja, har hyggelige kollegaer og alt det der, men jobb er jobb og privatliv er privatliv. Liker å ha et markant skille i grunn.

• Liker 1
Skrevet

Av og til.

Skrevet

Aldri. :ohmy:

Anonymkode: 855c1...88e

Skrevet

Det er forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass hvor ofte kollegaer gjør noe sammen på fritiden.  Felles der jeg har jobbet er at avdelingen f.eks. har en hyttetur ei helg på høsten og en "blåtur" med overnatting om våren.  I tillegg kommer julebord/årsfest for alle ansatte med partner.  I reiselivsbransjen har de f.eks. også kickoff-helg for alle ansatte, gjerne i utlandet.  

Det hender at to kolleger blir venninner og er mye sammen, men jeg har aldri sett at det ble en hel venninnegjeng.  Bare å håpe at ingen føler seg utenfor fordi de ikke blir inkludert i gjengen hos dere.  For slikt er garantert ikke bra for arbeidsmiljøet.  

Skrevet

Så sært at folk må skille jobb og ikke-jobb i så stor grad at de ikke klarer å henge med kolleger på fritiden, veldig glad for at jeg ikke jobber et så kjipt sted! Vi er flere som henger sammen utenom jobb, ut å spise, gå på kino eller quiz, drikke øl, ta en fest, gå på tur o.l, i tillegg kommer jobbarrangementer som julebord og sommerfest. Vi har det veldig kjekt sammen, og har mye sammenfallende interesser, hvilket i grunnen ikke er så rart når man velger samme utdanning. Kunne aldri jobbet et sted der folk nekter å se kollegene sine utenom jobb. De få hos oss som har den holdningen har jo en kjipere hverdag på jobb og, du jobber bedre med folk som kjenner hverandre. 

Anonymkode: bb78c...385

Skrevet

Foretrekker å skille mellom jobb og privat, så jeg er nesten aldri med kolleger på fritiden. Vi har et godt miljø men jeg har ikke behov for å se de utenfor jobb.

Anonymkode: 998a8...21d

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så sært at folk må skille jobb og ikke-jobb i så stor grad at de ikke klarer å henge med kolleger på fritiden, veldig glad for at jeg ikke jobber et så kjipt sted! Vi er flere som henger sammen utenom jobb, ut å spise, gå på kino eller quiz, drikke øl, ta en fest, gå på tur o.l, i tillegg kommer jobbarrangementer som julebord og sommerfest. Vi har det veldig kjekt sammen, og har mye sammenfallende interesser, hvilket i grunnen ikke er så rart når man velger samme utdanning. Kunne aldri jobbet et sted der folk nekter å se kollegene sine utenom jobb. De få hos oss som har den holdningen har jo en kjipere hverdag på jobb og, du jobber bedre med folk som kjenner hverandre. 

Anonymkode: bb78c...385

Hjelp.

Anonymkode: 998a8...21d

Skrevet

Det eneste negative jeg ser her, er at det er en klikk på sju stykker. Det kan fort bli ødeleggende for arbeidsmiljøet.  

Jeg jobber i et godt kollegie, der vi har kunnet snakke like godt med dama på 60, som med mannen på 20. I kollegiet mitt er det en gjeng på ca 4-7 stykker som møtes en kveld i uka. Sikkert topp for dem, er spesielt to som har tatt initiativ til dette, men trist for oss på samme alder som aldri har blitt invitert inn. (Innser at jeg høres litt patetisk ut, men jeg er heller en som er litt med alle på jobb). 

Det merkeligste var at en av klikken kritiserte en av de andre for å bare invitere et par utvalgte fra jobb i bursdagen sin, det var tydeligvis ekskluderende.

Anonymkode: 7103c...5b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...