Gå til innhold

Mange utlendinger/innvandrere på Sonans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på Sonans for øyeblikket og jeg merker at det er så ekstremt mange innvandrere her. Ikke at det er noe galt med det (noen ødelegger litt for undervisningen da :dry:), men det er vel normalt å begynne å lure når rundt 1/3 som går der ikke har bodd i Norge i mer enn noen år? Har googlet litt på nettet og det ser ut som at dette fenomenet skjer over resten av Norge og ikke bare i min by. Noen som tror de vet hva grunnen kan være? :) 

Anonymkode: 6c9d3...00e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De går der på mine skattepenger.

Anonymkode: d6eb8...a64

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Sonans er da helt privat?

Ts 

Skrevet

Du synes det er bedre at de gjør ingenting?

Anonymkode: fe972...bf9

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

En rekke høgskoler og universiteter samarbeider med staten i å ta med innvandrere inn i undervisningen. Jeg blir ikke overrasket om staten samarbeider med private utdanninginstitusjoner også.

Anonymkode: c960c...3e2

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er slik at de får diverse fag sponset av staten slik at de blir mer konkurransedyktige til å søke seg inn på høyere utdanning så er jo det kjempe flott. De utenlandske jentene jeg går med er utrolig flittige, mens guttene møter sjeldent opp. Får håpe at de i så fall får støtten fjernet pga dårlig oppmøte..

Ts 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

De får jo fortsatt stønad og tilskudd fra nav for ¨å gå der. Det foregår en systematisk diskriminering mot de som er etnisk norske for å få minoriteter opp og frem. 

Anonymkode: 7df5d...bad

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er slik at de får diverse fag sponset av staten slik at de blir mer konkurransedyktige til å søke seg inn på høyere utdanning så er jo det kjempe flott. De utenlandske jentene jeg går med er utrolig flittige, mens guttene møter sjeldent opp. Får håpe at de i så fall får støtten fjernet pga dårlig oppmøte..

Ts 

Jeg er enig med deg. Jeg svarte han som skrev at de går der på hans skattepenger.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får jo fortsatt stønad og tilskudd fra nav for ¨å gå der. Det foregår en systematisk diskriminering mot de som er etnisk norske for å få minoriteter opp og frem. 

Jo ja, men hva er alternativet? Jeg er personlig lei av at folk driver og snakker høylytt arabisk på biblioteket fordi de ikke har noe bedre å foreta seg på formiddagen. 
Tiltaket er jo flott, men siden det er et problem at flere velger å ikke møte opp til undervisningen så burde de isåfall få året i lån og ikke gratis. 

Ts

Skrevet

Damn,jeg har kommet her i Norge 9år siden og har aldri fått Damn penga fra Nav eller fra lånekassen,og jeg jobber 100% fast som sykepleier

Spoiler

:vetikke:

mvh black boy

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, shary skrev:

Damn,jeg har kommet her i Norge 9år siden og har aldri fått Damn penga fra Nav eller fra lånekassen,og jeg jobber 100% fast som sykepleier

Vis skjult innhold

:vetikke:

mvh black boy

Du jobber som assistent. Det er ikke det samme som sykepleier.

Skrevet

Du jobber som assistent. Det er ikke det samme som sykepleier.

orka ikke å diskutere med ta her,men de kan du si:ph34r:

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste er at de reiser hjem, evt betaler selv. Slike som diskriminerte nordmenn gjør.

Gjest SuperSonic
Skrevet

Først klager dere på at de ikke integrerer seg, så når de tar utdanning og integrerer seg så skal dere klage på dette også? Blir de noen gang godtatt av dere? Neppe. 

Skrevet
2 minutter siden, SuperSonic skrev:

Først klager dere på at de ikke integrerer seg, så når de tar utdanning og integrerer seg så skal dere klage på dette også? Blir de noen gang godtatt av dere? Neppe. 

Synes det er flott, men jeg ser jo selv som elev på Sonans at tilbudet blir misbrukt og integreringen ikke helt skjer som folk flest hadde ønsket.

Ts 

• Liker 1
Gjest SuperSonic
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes det er flott, men jeg ser jo selv som elev på Sonans at tilbudet blir misbrukt og integreringen ikke helt skjer som folk flest hadde ønsket.

Ts 

Nå har skoleåret så vidt bikket to måneder, gi dem en sjanse. Hadde det ikke vært for den nye fraværsgrensa så hadde du sett det samme blant norske ungdom på vgs

Skrevet
Akkurat nå, SuperSonic skrev:

Nå har skoleåret så vidt bikket to måneder, gi dem en sjanse. Hadde det ikke vært for den nye fraværsgrensa så hadde du sett det samme blant norske ungdom på vgs

Skoleåret er jo øyeblikk over? Dette er tross alt Sonans og første eksamen er om 3 uker. Fraværsreglene på Sonans er noe annet, her mister man tilbud fra lånekassen dersom man ikke møter opp i timene, karakter får man jo uansett når man går opp til eksamen. 

Ts

Skrevet

Jeg går der selv og har ikke merket noe til det. De fleste i klassen min er nordmenn. Majoriteten av dem er hvite, og de som ikke er hvite, snakker like bra norsk og er norske som dem.

Anonymkode: 379fa...4e9

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo ja, men hva er alternativet? Jeg er personlig lei av at folk driver og snakker høylytt arabisk på biblioteket fordi de ikke har noe bedre å foreta seg på formiddagen. 
Tiltaket er jo flott, men siden det er et problem at flere velger å ikke møte opp til undervisningen så burde de isåfall få året i lån og ikke gratis. 

Ts

Tiltaket er ikke flott, da det går på bekostning av skattebetalere og deres ungdom. hvorfor skal fattige asylsøkere få bedre undervisning på sonans og privatskoler enn det offentlige tilbudet?  Undervisningsbehovene deres går også på bekostning av kvaliteten på undervisningen for de andre. Er bedre tiltak ville vært å gitt de undervisning på mottak osv, helt elementær undervisning i norsk, og eventuelt hjulpet dem inn i lavstatusyrker som sliter med rekrutering. Ikke det å hjelpe dem inn mot høyere middelklasse på bekostning av skattebetalere og ren real konkurranse blant øvrig ungdom. 

Skrevet
10 minutter siden, SuperSonic skrev:

Vel ja? Uansett om de integrerer seg eller ikke så er det kostbart, enten i form av økte utgifter eller dårligere og trangere arbeid og boligmarked. Det er et tapsprosjekt for den øvrige befolkningen uansett, så det er faktisk ikke så rart at det blir galt samme hva de foretar seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...