Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har avtale med arbeidsgiver om å jobbe annenhver helg. Denne måneden (og flere) blir jeg satt opp to helger på rad, noe som går greit men selvfølgelig er irriterende da jeg ikke kan planlegge ut ifra at jeg egentlig skal ha annen hver fri. Da jeg skal jobbe to helger på rad regnet jeg med at helgen etter er fri helg, og har bestilt meg tur. Nå får jeg beskjed fra arbeidsgiver om at jeg må jobbe denne helgen også, noe som tilsier tre helger på rad. Avtalen var annenhver. Har han lov til dette? Vaktlistene våre kommer også ut en uke før begynnelsen av ny måned så jeg kan ikke planlegge noe som helst. Hvordan regler er det på dette?

Anonymkode: a7ab2...040

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ville jeg nok ha sagt i fra, og sagt at det passer dårlig den helgen da du skal reise bort. Om ikke jeg husker feil skal vaktlister bli sendt ut 2 uker i forveien for de neste 4 ukene. 

Skrevet
25 minutter siden, dillyduzit skrev:

Her ville jeg nok ha sagt i fra, og sagt at det passer dårlig den helgen da du skal reise bort. Om ikke jeg husker feil skal vaktlister bli sendt ut 2 uker i forveien for de neste 4 ukene. 

Jeg har sagt ifra at jeg har bestilt reise og fikk beskjed om at det burde jeg ikke gjøre da man ikke vet om man skal jobbe eller ikke. Og når jeg tok opp dette med annen hver helg fikk jeg bare beskjed om at det var mye og gjøre og ingen fikk fri den helgen 

Anonymkode: a7ab2...040

Skrevet

Finnes det ikke noe i arbeidsmiljøloven, evt aktuell tariffavtale, om hvor mange helger man har lov til å jobbe? Når arbeidsgiver ikke klarer å forholde seg til at du skal jobbe annenhver helg får han værsågod å finne en annen løsning den helgen du skal bort! 

Anonymkode: de972...651

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...