Gå til innhold

Bekymret for min bror!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en lillebror som skal begynne på ungdomskolen til neste år. Broren min har en form for funksjonshemning. Han er blitt operert for hjertefeil og andre misdannelser på kroppen, og det kan man tydelig se på f.eks armene. Han klarer heller ikke å uttale "r" ordentlig, så det høres ut som "l". Han går på barneskole som er spesielt tilegnet barn som han som har vanskeligheter med å f.eks. lære nye ting og bearbeide informasjon osv. 

Det jeg stresser over er at det kan hende han skal gå på "vanlig" ungdomskole. Jeg tror ikke han vil liksom klare seg helt 100% at han vil falle ut og ikke passe inn på en måte. Jeg er såå bekymret for at han skal bli mobbet og stengt ute og gjort narr av f.eks. måten han snakker på og diverse. Jeg tenker på det hele tiden og jeg får liksom så vondt i hjertet av det. 

Anonymkode: aecd9...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har en lillebror som skal begynne på ungdomskolen til neste år. Broren min har en form for funksjonshemning. Han er blitt operert for hjertefeil og andre misdannelser på kroppen, og det kan man tydelig se på f.eks armene. Han klarer heller ikke å uttale "r" ordentlig, så det høres ut som "l". Han går på barneskole som er spesielt tilegnet barn som han som har vanskeligheter med å f.eks. lære nye ting og bearbeide informasjon osv. 

Det jeg stresser over er at det kan hende han skal gå på "vanlig" ungdomskole. Jeg tror ikke han vil liksom klare seg helt 100% at han vil falle ut og ikke passe inn på en måte. Jeg er såå bekymret for at han skal bli mobbet og stengt ute og gjort narr av f.eks. måten han snakker på og diverse. Jeg tenker på det hele tiden og jeg får liksom så vondt i hjertet av det. 

Anonymkode: aecd9...f0c

Jeg forstår din bekymring som storesøster.    På den andre siden har han en funksjonshemning som kan ses og forstås.  Det er sjelden man da blir mobbet.  De fleste vil heller vise omsorg. Stengt ute blir han neppe, men funksjonshemningene hans vil nok gjøre at han ikke blir "helten på fotballbanen" (om du skjønner hva jeg mener). 

Følg med hvordan han har det.  Kanskje går det bare fint, hvilket jeg tror. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommer kan være fantastiske med hverandre :) kanskje en ide å la han treffe noen ha skal begynne med - si det som det er, kanskje han trenger noen og kan "spleises" med en guttegjeng? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...