Gå til innhold

Ta kontakt med en lege på mail?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :) I dag når jeg var på vei hjem fra jobb (jobber to dager i uken) så tok jeg bussen, fordi mannen hadde bilen i dag. Jeg satt rett ved siden av to damer. De snakket om sykehus/leger og noe sånn. Jeg hører ikke etter hva folk snakker om, sånn er jeg absolutt ikke. Helt frem til jeg hørte at den ene damen sa "Jeg er så lei av og aldri få kontakt med legen min via legekontoret, går det egentlig ikke an og finne privat nummeret/mailen og ta kontakt direkte med legen?" Og de to damene ble veldig enige om at dette var greit! Hva tenker dere? Er det ok å kontakte en lege på privaten? 

Endret av Eigladjente
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig ikke greit. Samtlige leger jeg kjenner har hemmelig nummer nettopp fordi de vil ha fri når de ikke er på jobb. Lurer på hvordan damene selv hadde likt om folk hele tiden kontaktet dem med jobbrelaterte ting etter arbeidstid? Sikkert ikke så veldig godt :) 

Skrevet

Nei. Overhodet ikke greit! Legen skal ikke få pasient-post pr e-mail, det er ikke sånn pasientene skal nå legene sine. Å kontakte en lege på privaten er fullstendig respektløst! 

Skrevet

Nei, det er overhodet ikke ok. De fleste leger har uansett hemmelig nummer, nettopp for å unngå folk som "ikke kjenner sin besøkstid"!

Skrevet

Skal man ha kontakt med legen må man bestille time hos vedkommende. Er det så vanskelig? Enkelte.. 

Anonymkode: 9c060...c28

Skrevet

Jeg mailer legen min stadig vekk, men mailen sendes til jobbadressen hans.

Anonymkode: 7b86f...944

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mailer legen min stadig vekk, men mailen sendes til jobbadressen hans.

Min lege administrerer legesenterets nettside. H*n har skrevet at de gjerne ønsker kommentarer til det som legges ut på sidene, men (uthevet) ingen pasient-post pr email. At h*n har jobbmail har ingen ting å si på det, man skal ikke kontakte leger på den måten. 

Skrevet

Nei, det er ikke OK. 

Skrevet

Merkelig at noen i det hele tatt kan lure på om det er OK. Selvfølgelig er det ikke det! Min lege har forøvrig mailtjeneste via nettsidene hvor man kan sende korte spørsmål og oppdateringer om det er nødvendig. Veldig greit. 

Anonymkode: d7ddb...994

• Liker 2
Skrevet

Nei, privatnummer og mail er IKKE greit!! Som flere skriver, om det er jobbmailen hans som han svarer på i arbeidstiden derimot så er det selvsagt greit. 

Skrevet
17 minutter siden, Millimani skrev:

Min lege administrerer legesenterets nettside. H*n har skrevet at de gjerne ønsker kommentarer til det som legges ut på sidene, men (uthevet) ingen pasient-post pr email. At h*n har jobbmail har ingen ting å si på det, man skal ikke kontakte leger på den måten. 

Åja. Jeg har fått beskjed av legen om at han gjerne tar imot mail. Praksis er nok ikke den samme alle steder.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov på mitt legesenter iallfall

http://klosterhagen.no/Kontaktinformasjon.html

Anonymkode: f9f59...6f5

Nei, man forholder seg jo til den legen og det legesenteret man går til. Det finnes ingen regler som sier at en lege ikke kan motta mailer fra en pasient. 

Skrevet

Hvis det er noe som er akutt vil man få time samme dag som man kontakter lege/alternativt legevakt etter hvilket tidspunkt på døgnet det er, ellers er det bare å bestille en time og vente de dagene eller ukene det tar.

Anonymkode: f02a1...6a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...