AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #1 Skrevet 20. oktober 2016 Vet at man sikkert kan øve seg hjemme med youtube, men finnes det noen type kurs man kan ta i Osloområdet? Jeg har faktisk lyst til å jobbe som bartender, men har ingen erfaring og får heller ingen siden ingen vil ansette noen uten erfaring. Den "Bartenderskolen" er jo sinnsykt dyr - vet ikke om det lønner seg? :/ Anonymkode: f817e...55c
Jolene Skrevet 20. oktober 2016 #2 Skrevet 20. oktober 2016 Bartenderskolen lønner seg ikke Man merker en stor forskjell på de som har gått på det, kontra ikke. Og det var ikke positivt ment. Mine tips og råd: Hør litt rundt på ulike utesteder om de trenger noen. Trenger de rydd, er dette også en vei å starte! Be om å få prøve deg i baren Lær deg ulike drinker og drikkevarer Vis interesse Det finnes massevis av oppskrifter på nettet på ulike drinker. Dessuten lønner det seg å kunne forskjell på ulike drikker, hva som smaker sånn og sånn. Til syvende og sist handler det også mye om engasjement og interesse. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 På 20.10.2016 den 14.41, Jolene skrev: Bartenderskolen lønner seg ikke Man merker en stor forskjell på de som har gått på det, kontra ikke. Og det var ikke positivt ment. Mine tips og råd: Hør litt rundt på ulike utesteder om de trenger noen. Trenger de rydd, er dette også en vei å starte! Be om å få prøve deg i baren Lær deg ulike drinker og drikkevarer Vis interesse Det finnes massevis av oppskrifter på nettet på ulike drinker. Dessuten lønner det seg å kunne forskjell på ulike drikker, hva som smaker sånn og sånn. Til syvende og sist handler det også mye om engasjement og interesse. Så ikke svaret ditt før nå!:) tusen takk. Jeg bor i Oslo, har tenkt på å gå innom en av de brune barene for å se om de vil jeg meg en sjanse, men.. Det er altså best for meg å lære meg de viktigste drinkene hjemme istedenfor skole? Og i forhold til å prøve meg i baren - da er det snakk om å jobbe gratis ikke sant? Da er det vel maks én kveld det er snakk om? Beklager mange spørsmål, bare vet ikke hvordan det funker. Anonymkode: f817e...55c
Jolene Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Så ikke svaret ditt før nå!:) tusen takk. Jeg bor i Oslo, har tenkt på å gå innom en av de brune barene for å se om de vil jeg meg en sjanse, men.. Det er altså best for meg å lære meg de viktigste drinkene hjemme istedenfor skole? Og i forhold til å prøve meg i baren - da er det snakk om å jobbe gratis ikke sant? Da er det vel maks én kveld det er snakk om? Beklager mange spørsmål, bare vet ikke hvordan det funker. Anonymkode: f817e...55c Det er en fordel å kunne noen av standard-drinkene: Ling island iced tea White russian Battery/redbull vodka (to forskjellige drinker, men forsellen er om de har battery eller vodka) Alabama Slammer SanFransisco Sex on the beach Etc, kan lese litt mer her Disse gikk det mye av hos oss. Det som er viktig, er at du vet hva som skal i hvilken drink, hvor mye alkohol og blandevann og tempo. Jeg snakker heller ikke om å jobbe gratis forøvrig. Ingen bar ville godtatt det. Fordelen ved å kunne litt selv, er at du da har noe å vise frem dersom noen gir deg sjansen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Er vel bare å blande i vei Anonymkode: 75e47...6e4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #6 Skrevet 9. november 2016 4 timer siden, Jolene skrev: Det er en fordel å kunne noen av standard-drinkene: Ling island iced tea White russian Battery/redbull vodka (to forskjellige drinker, men forsellen er om de har battery eller vodka) Alabama Slammer SanFransisco Sex on the beach Etc, kan lese litt mer her Disse gikk det mye av hos oss. Det som er viktig, er at du vet hva som skal i hvilken drink, hvor mye alkohol og blandevann og tempo. Jeg snakker heller ikke om å jobbe gratis forøvrig. Ingen bar ville godtatt det. Fordelen ved å kunne litt selv, er at du da har noe å vise frem dersom noen gir deg sjansen. Tusen takk! Åh - jeg har tidligere forsøkt meg som servitør nemlig, men da måtte vi jobbe gratis først for å vise hva vi kunne. Dette var faktisk på en populær restaurant i Oslo.. I følge daglig leder der var dette helt normalt. Men det er kanskje ikke slik i barer. Så f. eks jeg kan gå å spørre i en bar om de trenger hjelp og så vise der og da (om de spør) at jeg kan lage disse drinkene? Da skal jeg absolutt øve meg på det hjemme:) tusen takk for hjelpen:) Ps. Du er bartender? Trives du? Fordeler/ulemper ved jobben? (Jeg elsker å være oppe om nettene så det er ikke et problem for meg). Anonymkode: f817e...55c
Jolene Skrevet 9. november 2016 #7 Skrevet 9. november 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Åh - jeg har tidligere forsøkt meg som servitør nemlig, men da måtte vi jobbe gratis først for å vise hva vi kunne. Dette var faktisk på en populær restaurant i Oslo.. I følge daglig leder der var dette helt normalt. Men det er kanskje ikke slik i barer. Så f. eks jeg kan gå å spørre i en bar om de trenger hjelp og så vise der og da (om de spør) at jeg kan lage disse drinkene? Da skal jeg absolutt øve meg på det hjemme:) tusen takk for hjelpen:) Ps. Du er bartender? Trives du? Fordeler/ulemper ved jobben? (Jeg elsker å være oppe om nettene så det er ikke et problem for meg). Anonymkode: f817e...55c Jeg ville tatt en tur innom en bar for å høre om de trengte folk. Ikke bare møte opp for å vise "hva jeg kan". For trenger de folk, vil de høre hva du kan og ikke kan. Da er jo svaret enkelt; Du kan lage standard-drinkene, men har aldri jobbet i en bar før. Jeg er/har vært bartender. Jobbet som det under studietiden, og tar oppdrag nå og da fortsatt Fordeler: Hver helg er du ute på byen, men våkner opp like fin i formen dagen derpå. Du tjener penger mens du er på byen. Pengene er faktisk ganske så gode penger. Når du blir vant til jobben, er det en lett jobb. Godt kollegialt samspill og vennskap=en morsom kveld på jobb. Ulemper: Kan bli lange kvelder (vanlig vakt er på ca 8 timer, men husk på etterarbeid på 1-2 timer etter at baren er stengt) Lønnen din kommer an på stedet, men de aller fleste følger tariff. De kolleganene du ikke "danser" deg rundt med på vakt, blir irriterende (ja, det blir nesten en dans når tempoet bak disken er høyt, og ingen vil kræsje i hverandre) Dersom du har problemer med kroppskontakt, er det ikke en fordel. Det blir mye kroppskontakt, da det er lettere å signalisere slik bak enn bardisk, enn ved å snakke. Bare å spørre dersom du lurer på noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå