Gå til innhold

Fortell meg om din hudpleierutine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt inn hudpleieprodukter, har i grunn aldri vært særlig flink til å rense og stelle den. Kjøpt billige kremer på butikken osv. Men sliter med tørre partier så nå har eg gått til innkjøp av Declor.

Erfaringer på godt og vondt med Declor?

Og hva er din daglig, ukentlig rutine? Ta gjerne med hvilket merke😃

Anonymkode: c7fe8...79b

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg pleide å bruke Dècleor tidligere, men det ble for dyrt i lengden og jeg oppdaget andre (og rimeligere) produkter som jeg var like fornøyd med. Men det er så individuelt hva man liker, man må nesten bare prøve seg fram. Min daglige rutine er:

Morgen: Rens med Bliss clog dissolving cleansing milk (beste jeg har brukt for min blandingshud, kommer alltid tilbake til denne), fukter med Lancome Hydra Zen dagkrem og Biotherm Skin Best Eye Cream. The Balm Time Balm primer før makeup.

Kveld: Fjerner sminke med samme rens som om morgenen, evt. Garner Micellar Cleansing Water hvis jeg er lat. Claudia Stevens Total Eye Skin Hydration rundt øynene, og Omega 3-serum fra REN eller vitamin C-serum fra Lumene.

Ukentlig: Enzympeeling fra Dermalogica og oksygenmaske fra Emma S.

Når jeg trenger det:  Glycolactic Radiance Skin Renewal Mask fra REN eller md formulations Vit-a-Plus Firming Treatment Masque.

Har for øvrig planer om å prøve disse glykolsyrepadsene fra Nip+Fab når jeg har brukt opp masken fra REN, da jeg har litt pigmentflekker i ansiktet etter sommeren.

Skrevet

Morgen: Renser huden med Ole Henriksen vitamin go rensegele med lunkent vann, og skyller så ansiktet med iskaldt vann. Sprayer rensetonic fra Lush på en bomullspad og tar over ansiktet. Avslutter med fuktighetskrem med SPF gra Garnier.

Kveld: Hvis jeg har sminke så fjerner jeg den først med renseservietter fra Simple. Renser ansiktet med rensegele, tar på rensetonicen, smører Epiduo salve på hake, nese og panne for å holde kvisene i sjakk, også nattkrem fra Garnier. 

En gang i uken: Skrubber ansiktet med ansiktsskrubb fra Formula 10.0.06 som heter One smooth operator, også sover jeg med fuktighetsgivende ansiktsmaske, en fra Lancome istedet for nattkrem. 

Skrevet

Morgen: Bruker en eller annen ansiktswipe. Nå har jeg disse. Smører med First Aid Beauty Ultra Repair Cream, eller Embryolisse Lait-Crème Concentré hvis jeg ikke er så veldig tørr. Bruker Kate Somerville Goat Milk De-Puffing Eye Balm under øynene.

Kveld: Fjerner sminke med samme ansiktswipes, renser med Kate Somerville Goat Milk Moisturizing Cleanser. Ca. 2 ganger i uken bruker jeg også Kate Somerville ExfoliKate. Bruker så First Aid Beauty Ultra Repair Hydrating Serum og Ultra Repair Cream i samme merket. 

Jeg bruker ansiktsmaske minimum en gang i uken. Det varierer litt hvilke. Noe har jeg kjøpt på eBay, noen ganger bruker jeg sheet masks fra Sephora, eller randoms jeg har kommet over. Masker jeg har kjøpt flere ganger er Fresh Rose Face Mask, Aesop Parsley Seed Cleansing Mask eller Origins Drink Up.

Anonymkode: 95ea0...2fb

Skrevet

Morgen: står opp, går i dusjen og vasker meg i ansiktet med en klut

Kveld: vasker meg med en klut

Smører meg med ringblomstsalve eller kokosolje etter behov. 

Hvorfor gjøre det så komplisert liksom

Anonymkode: 99c3a...bfc

Gjest Nanne70
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Morgen: står opp, går i dusjen og vasker meg i ansiktet med en klut

Kveld: vasker meg med en klut

Smører meg med ringblomstsalve eller kokosolje etter behov. 

Hvorfor gjøre det så komplisert liksom

Anonymkode: 99c3a...bfc

Nja, jeg har prøvd sånne enkle rutiner, og de funker ikke for meg. Olje/salve i ansiktet blir stort sett helt krise for meg.

Skrevet

Bruker ingen hudpleieprodukter. Tar en dusj hver dag og skyller ansiktet med vann og sluttet med fuktighetskrem fordi jeg oppdaget at huden ikke trenger det når jeg aldri bruker det. Etter å ha sluttet med alt av hudpleie har huden min aldri vært bedre. 

Anonymkode: 6be9d...2de

• Liker 1
Skrevet (endret)

Morgen: vasker ansiktet med vann eller natusan top to toe wash, smører med A-krem fra apoteket

Kveld: vasker med natusan igjen, bruker som regel ikke krem om kvelden - hvis jeg gjør det er det Korres wild rose nattkrem.

Ukentlig-ish bruker jeg REN Clarimatte Invisible Pores Detox Mask i T-sonen

Endret av Agathe
Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg har prøvd å ikke bruke noe, fordi jeg i grunn har vært for lat. Men det funket absolutt ikke på min hud, masse tørre partier (selv om jeg brukte krem fra apoteket) og dermed ble foundation veldig skjollete. Noe uren er den med ormer og små kviser.

Merker i grunn forskjell etter et par dagers bruk med rense/make up remover oil, og krem (husker ikke hva de heter) på tørrheten. Skrubb som jeg tenker å bruke en gang i uken, og fuktgivende serum som nok også blir etter skrubb en gang i uken. Serum følgte med i noe pakke greier jeg kjøpte, men kan godt teste den 😃

Fikk også en nattkrem balm med, veldig vedlig fet men forstår den er god på så mye? Feks sår hud, lepper osv? Den blir nok brukt et par kvelder i uken i utgangspunktet.

Anonymkode: c7fe8...79b

Skrevet

Nattbalmene til Decleor er fantastiske!

Anonymkode: 7b7f1...23b

Skrevet

(huden min er i krisemodus for tiden, derfor så himla masse fukt :fnise: )

Morgen:

Micellærvann til rensing

Kohaku-hada Deep Moisture Lotion

LJH Tea Tree Essence

Scinic Honey AIO

Naruko Dermalane Zero Dark Spot Brightening Moisturizer

50 Megumi Morning UV Protection Cream

...og evt. en fet, fet øyekrem oppå der igjen siden jeg har tendenser til eksem under øynene for tiden.

Kveld:

Kose Speedy Cleansing Oil

Kose Speedy Cleansing Foam

Basiron 10%

Kohaku-hada Lotion

LJH Tea Tree Essence

Scinic Honey AIO

Aderma Exomega Lotion, aka. verdens feteste krem. :P 

Skrevet

Morgen: dusjer..bruker noen ganger rens her. Skyller ansiktet med kaldt. Toleriane fuktighetskrem fra la roche posay 

Kveld: innisfree white pore facial cleanser. Hvis jeg har på sminke bruker jeg kokosolje til å fjerne. 

En gang i uken: innisfree jeju volcanic pore scrub og cleanser, og leirmasken etterpå. 

Og litt masker her og der:) 

Skrevet

Før brukte jeg mye Decleor, MD formulations og lignende. Men har sluttet å bruke masse penger på sånt, da jeg ikke har noe særlig problemer med huden min, den er egentlig bare tørr og litt stram i typen. 

Nå bruker jeg en mild rensemelk for tørr hud fra enten La Roche Posay eller Weleda. Så bruker jeg jojobaolje for å tilføre fukt, det er kanskje det viktigste for meg. Har brukt jojobaolje daglig i to-tre år nå og huden min er supermyk. Får mange komplimenter for pen hud. I tillegg bruker jeg en vanlig fuktighetskrem over, gjerne den fra La Roche Posay. 

Iblant blander jeg litt sukker eller salt i rensemelken, for å lage en skrubb. Typisk når jeg har god tid og kurer håret, shaver legger osv.

Mer gjør jeg ikke, annet enn å bruke ansiktssolkrem i sommermånedene og hvis jeg er på påskefjellet. La Roche Posay faktor 30, siden jeg har lys hud og ikke vil risikere solskader.

Anonymkode: 9630f...c2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...