AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #1 Skrevet 20. oktober 2016 Trenger ikke får høre hvor dum jeg er som har levd med en mann uten kontrakt. Bodd hos han noen år uten å kjøpe meg inn men betalt "leie" som dekker nær halvparten av boutgiftene. Nå er det slutt og han vil ha meg ut på dagen uten at jeg har noe sted å flytte. Er det virkelig sånn at jeg ikke har noe oppsigelsestid? Anonymkode: c314a...2e3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #3 Skrevet 20. oktober 2016 Dersom du har betalt leie men ikke har kontrakt trer standard husleielov inn. (Hvis du har overført leie på konto holder dette som dokumentasjon.) Side det antagelig er snakk om leie i samme husrom er oppsigelsestiden en måned, regnes fra den første. Dvs si at du har hele november på deg. (Jeg hadde flytta så fort som mulig altså, men du har altså noe tid til å finne noe.) Anonymkode: 8b87c...fa5 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #4 Skrevet 20. oktober 2016 Men om du skal anse deg som en leieboer og dra inn husleieloven, så må du nesten regne med at han gjør seg vanskelig tilbake. Rimelig sikker på at husleieloven for eksempel ikke sier noe om at det er ulovlig for ham å ta med seg andre damer hjem og la dem overnatte... Anonymkode: 18cd5...aec 2
Harmankaya Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 Man trenger ikke samboerkontrakt fordi man er så forelsket og glade i hverandre at det kan aldri gå skeis og 100% av alle forhold holder livet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå