Gå til innhold

Hvordan nedbetale lån fort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så denne annonsen på VG i dag: http://www.vg.no/rampelys/musikk/justin-bieber/byr-svimlende-sum-for-justin-biebers-brukte-melkeglass/a/23825220/

og bare smelt, må ha den. Bare tenk å få muligheten til å drikke av samme glass som han :wow:

Om jeg tar opp lån til hus blir det feil å bruke noen av pengene i denne budrunden? Vet at det er snakk om litt penger, men det er nedbetalt på 5-10 år så absolutt verdt det. Vennligst spar dere for spydigheter om at jeg er dum og feilprioriterer. For meg så er faktisk dette ganske viktig. Men om noen har tips til hvordan jeg kan nedbetale et så stort lån (kan jo fort bli 2-3 millioner når flere blir med i budrunden) så fort som mulig, så taes det imot med stor takk :)

Anonymkode: 574dd...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok ikke ekstra penger til overs ved et boliglån, banken vet nøyaktig hvor mye du kjøpte huset for og det er hva du får låne penger til.

Om du allerede eier et hus med verdi 4 millioner og har bare 1 million i gjeld kan du låne penger til glasset mot at banken eier mer av huset ditt.

Anonymkode: 57e2f...fa4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får nok ikke ekstra penger til overs ved et boliglån, banken vet nøyaktig hvor mye du kjøpte huset for og det er hva du får låne penger til.

Om du allerede eier et hus med verdi 4 millioner og har bare 1 million i gjeld kan du låne penger til glasset mot at banken eier mer av huset ditt.

Nå er jeg student, siste år på sykepleien så har ikke noe hus ennå. Men nå får heg jo jobb til neste år, så la oss si jeg tar opp lån på 6 millioner for bolig med studentlånet som startskapital, også "gir" jeg halve huset til banken. Da har jeg i utgangspunktet opp til 3 millioner jeg kan bruke på auksjon til det glasset, om jeg forstår rett :)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg student, siste år på sykepleien så har ikke noe hus ennå. Men nå får heg jo jobb til neste år, så la oss si jeg tar opp lån på 6 millioner for bolig med studentlånet som startskapital, også "gir" jeg halve huset til banken. Da har jeg i utgangspunktet opp til 3 millioner jeg kan bruke på auksjon til det glasset, om jeg forstår rett :)

Nei, ikke helt. For å få 6 millioner i lån må du ha ca 1 million i egenkapital. Da eier allerede baken hele huset ditt og du har ikke mulighet til å låne mer.

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke helt. For å få 6 millioner i lån må du ha ca 1 million i egenkapital. Da eier allerede baken hele huset ditt og du har ikke mulighet til å låne mer.

Men hvordan foreslår du at jeg skal ta opp lån, jeg har egentlig ikke et kjempe behov for ny bolig, det viktigste er at jeg får nok penger til å kunne kjøpe dette glasset. Så hvordan burde jeg gå frem for å få penger av banken til dette?

Endret av Edie
Skrevet

Ryddet for krenkende utsagn og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan foreslår du at jeg skal ta opp lån, jeg har egentlig ikke et kjempe behov for ny bolig, det viktigste er at jeg får nok penger til å kunne kjøpe dette glasset. Så hvordan burde jeg gå frem for å få penger av banken til dette?

Du kan slutte nå. Alle skjønner at du troller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...