Gå til innhold

Hundebæsj poser i private søppeldunker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg urimelig å synes det er respektløs at noen kaster et par brukt hundebæsj poser i våres private søppeldunk hver jævle dag?

Anonymkode: fc35d...ecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke værre en at dere henger opp lapp (laminert) om at dere ikke vil ha sånne poser i søppeldunken. Men er ikke sikkert folk hører på det allikevel. 

Anonymkode: 2148b...05a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg urimelig å synes det er respektløs at noen kaster et par brukt hundebæsj poser i våres private søppeldunk hver jævle dag?

Urimelig og urimelig....hvor galt kan det være da?

Anonymkode: cbf3a...167

• Liker 18
Skrevet

Jeg har hund selv så etter at jeg hørte om dette har jeg pliktskyldigst båret den hjem til egen søplekasse i mange år, men kan jeg spørre hvorfor?

Respektløst?

Ser ikke helt hvorfor det er det, det er jo ikke som det fyller opp kassa så du ikke får kastet eget søppel, og hvordan oppdager du dette? 

Har hatt endel underlig tanker om de som reagerer på dette, overvåker de søpla si? Har man litt lite å finne på siden man gidder reflekter over dette osv: Glad for opplysning hvis du kan forklare hvorfor du blir fornærmet?

• Liker 26
Skrevet

Jeg syns det er respektløst om de griser med det, eller bare slenger det oppi matavfallet for eksempel, slik at søppelmennene ikke vil ta det med seg.. Eller legger det på toppen, sånn at man må kaste det selv.. Greit at du kaster det i søpla, men jeg vil gjerne slippe styr med det selv..

Samtidig syns jeg det er bra at de kaster det, og ikke bare slenger posen i veikanten, eller lar vær å plukke det opp..

Anonymkode: fa104...64a

• Liker 10
Skrevet

Synes det er litt respektløst jeg da. Man må kunne ta med posen hjem eller kaste det i en søppelkasse som står langs veien og er offisiell for alle.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er respektløst om de griser med det, eller bare slenger det oppi matavfallet for eksempel, slik at søppelmennene ikke vil ta det med seg.. Eller legger det på toppen, sånn at man må kaste det selv.. Greit at du kaster det i søpla, men jeg vil gjerne slippe styr med det selv..

Samtidig syns jeg det er bra at de kaster det, og ikke bare slenger posen i veikanten, eller lar vær å plukke det opp..

Anonymkode: fa104...64a

Husk at noen av hundeposene er bioposer :) De skal i matavfallet. Mine bioposer har poteavtrykk på seg, mens plastposene er helsorte. 

Akkurat nå, tussi680 skrev:

Synes det er litt respektløst jeg da. Man må kunne ta med posen hjem eller kaste det i en søppelkasse som står langs veien og er offisiell for alle.

Ikke på en eneste av turene min har jeg sett en offentlig søppelkasse :P Men jeg pleier å velge søppeldunkene til blokker, der de har store containere. Eller bruker bioposer og kaster de innunder mose når vi kommer frem til skogen. Har også gått i flere km og båret på posene, og skulle virkelig ønske flere åpnet for at man kunne kaste i dunkene deres. Finnes skilt man kan henge på med "Kast gjerne hundeposene her!". Skulle da virkelig tro at alle foretrakk å få en hundepose i søpla fremfor at man ikke plukket opp? 

Anonymkode: bd43c...a53

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, tussi680 skrev:

Hvorfor indikerer det at jeg ikke har respekt for deg hvis jeg kaster noe i søplekassa di fordi den var nærmest? Jeg prøver virkelig ikke å være frekk her nå , men hæ? Kan noen utdype hva de mener? Er det fordi det er besj? eller gjelder det også ispapir fordi " det er ikke din søplekasse" ?

• Liker 23
Skrevet

Har hatt hund i mange år men har alltid bært på posene helt hjem fordi jeg føler at det ikke er helt riktig å kaste den i andres søppel. Men så har ikke jeg som deg, gått så mye turer i boligbyggelag heller, bare i byen eller på veiene lenger ute på landet. Men vet ikke jeg, det kan vel hende det er greit  ang. det du lurer på, men ikke sikkert alle andre som bor der vil synes godt om det, gudene vet. Nå bor jeg i et boligbyggelag selv, men har katt. Når jeg tenker over det, hadde jeg nok ikke brydd meg så veldig. Men jeg tenker også på de andre som bor der, jeg aner jo ikke hva de ville sagt.

Skrevet

Søppelet er hentet hver andre uke hos oss nå.  1-2 hundebæsj poser hver dag x 14 er 14-28 bæsjeposer før da søppelet våres tommes...og det lukter jævlig dag 13.  Jeg mener 1 poser i blant, vel ok.  Men dere kan bære posene hjemme og kast i eget søppel!  

• Liker 5
Skrevet

Man kaster ikke sitt søppel i andres, ferdig arbeid. Offentlige bosspann eller eget. 

• Liker 5
Gjest RaspberryPi
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på dette eierforholdet enkelte mennesker har til søppeldunken sin. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om noen kastet posen i min dunk. De fleste sørger vel for å knytte de godt igjen, og i søppelet er det liksom ikke så delikat fra før at det gjør noe.

Likevel bærer jeg med meg posen hjem til egen dunk, nettopp fordi jeg vet hvor hissig enkelte blir over dette. 

Tidenes i-landsproblem. 

• Liker 1
Skrevet

Hva?

Jeg må si det er mye sære folk rundtom. Jeg vil heller at folk plukker opp og kaster i min søppelkasse enn at det ikke blir gjort.

Selv kaster jeg ofte poser i søppeldunker, men som regel i de som er felles for en blokk e.l. Kaster de jo selvsagt ikke i feil dunk ...

Anonymkode: ee393...ac0

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, RaspberryPi skrev:

Jeg skjønner meg ikke på dette eierforholdet enkelte mennesker har til søppeldunken sin. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om noen kastet posen i min dunk. De fleste sørger vel for å knytte de godt igjen, og i søppelet er det liksom ikke så delikat fra før at det gjør noe.

Likevel bærer jeg med meg posen hjem til egen dunk, nettopp fordi jeg vet hvor hissig enkelte blir over dette. 

Tidenes i-landsproblem. 

Jeg gjør som du, synes en pose med besj ikke er noe å havne i krangel for, men forstår heller ikke denne problemstillingen, lukt fra søpla? Min lukter ikke noe bedre uten knyttede poser tror jeg..... så det samme dukket opp da byens løse fugler forsynte seg fra folk sine søplekasser, folk ble gale og kalte det tyveri....må nok bare innse at noen har ett sterkere bånd til søpla si enn jeg og at jeg muligens aldri får et argument for hva som vekker den følelsen annet enn at min, ferdig snakka....

• Liker 10
Skrevet
22 minutter siden, Silfen skrev:

Man kaster ikke sitt søppel i andres, ferdig arbeid. Offentlige bosspann eller eget. 

Deg har jeg sett her før, du pleier å være flink med ord, opplys meg, hvorfor kaster man ikke sitt søppel i andres (unntatt i mengder så de ikke får kastet sitt og må betale ekstra,den ser jeg, men en pose? og hvilken følelse er det som krenkes? privatliv? ikke se i spannet mitt, eller hva er det?

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, pautina skrev:

Deg har jeg sett her før, du pleier å være flink med ord, opplys meg, hvorfor kaster man ikke sitt søppel i andres (unntatt i mengder så de ikke får kastet sitt og må betale ekstra,den ser jeg, men en pose? og hvilken følelse er det som krenkes? privatliv? ikke se i spannet mitt, eller hva er det?

Hun er bergenser. De bare er sånn.

Anonymkode: ee393...ac0

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg må knytte noen ekstra poser og kaste litt her og der i kveld når jeg går tur med hunden. Artig om folk lar seg irritere av noe slikt. :)

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, ulykkeligsomliten skrev:

Jeg tror jeg må knytte noen ekstra poser og kaste litt her og der i kveld når jeg går tur med hunden. Artig om folk lar seg irritere av noe slikt. :)

He he, godt det ikke bare er meg, begynner jo å lure på om jeg har svekkede sjelsevner her som bare ikke klarer å få tak i hva det er som trigger ved dette.....

• Liker 7
Skrevet

Fascinerende at enkelte gidder å bruke tid og energi på å irritere seg over noe som er pakket inn i en pose, og som allikevel skal kastes. Samme folkene irriterer seg over hundedrit som ligger i grøfta eller synes det er skikkelig ekkelt å se mennesker som går med en bæsjepose i handa. 

Hallo, hva er det å irritere seg over? Det er jo ikke slik at bæsjen kommer inn i huset ditt, med mindre du er av typen som tar inn søpla dagen før søppeltømming, for å gjensortere for sikkerhetsskyld. Eller kanskje dere er av typen som liker å ta en god sniff fra søppeldunken hver gang du går forbi, og derfor ikke liker lukta av en hundebæjs oppi der? Er det lukta som er det store problemet, så sett en Wunderbaum i søppeldunken.

Anonymkode: a423b...c06

• Liker 12
Skrevet
21 minutter siden, RaspberryPi skrev:

Tidenes i-landsproblem. 

Restsøppeldunken vår tømmes hver 6 uke. Vi sliter veldig med å få plass til vår egen søppel, og må innrømme at to hundeposer om dagen ville fylt dunken såpass at vi ville blitt nødt til å levere søppel på fyllinga i tillegg - noe som innebærer en taxitur på 2,4 mil hver vei. Du kan jo regne på kostnadene selv. 

Forøvrig så kaster kanskje du bare en pose eller to om dagen, men jeg lover deg at de husene som ligger relativt alene langs populære turveier får langt mer enn to hundeposer i søpla hver dag. Hjemme hos foreldrene mine er det minst 20 poser om dagen, og på søndager gjerne mknst 40-50. Du kan jo prøve å gange opp det med de 28 dagene det går mellom hver tømming der og se om du tror de får plass til sin egen søppel eller ikke. 

Anonymkode: 31db7...879

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...