AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #1 Skrevet 20. oktober 2016 Vi har vært venninner i ca 8 år å har hatt mye kontakt opp igjennom årene! Og som venninner så opplever vi mye sammen på godt og vondt. Men første gang gang jeg virkelig fikk se hvordan hun var, var den gangen jeg reiste sammen med henne og hennes venninner på sydentur! På denna turen ble det litt krangel, hvor det endte med at jeg holdt meg til de anere venninne hennes! Men den eme kvelden gikk jeg ut på byen mens hun var hjemme. Jeg la da igjen mobiltlfen Min på hotellet, noe hun såg og jeg fant ut at hun snoket gjennom hele tlfen min! Etter det fikk jeg litt nok å følte jeg ikke kunne stole på henne. Men så fikk vi god kontakt igjen å jeg ble gravid med min samboer. Hun har alltid sakt at hun er så glad for å ha meg i livet å at hun kunne aldri fått en bedre venninne å bare sånn overdrevent hyggelige meldinger av og til! Men da min datter kom til verden, og som en av mine beste venner kan man forvente iallefall en liten blomst tenker jeg når man kommer på barsel besøk, men nada. Hun sa også i min babyshower som hun var i at jeg skulle få gave når hun ble født. ( hun var den eneste som ikke hadde gave med ) jeg forventer d ikke, å var bare glad for at hun stilte på babyshower. Så gikk mnden å har aldri fått noe gave som hun også har sakt hunhadde kjøpt. Ikke nok med det var jeg rundt og leverte takkekort ifbm min datters fødsel å hun lurte på hvorfor ikke HUN fikk takkekort ??? Hun er også veldig egostisk å snakker kun om seg selv, å snakkes hele tiden om den ene venninnen sin som aldri spør henne m hvordan hun har det og div. Vi gikk en times tur for en stund siden og i løpet av den timen snakker hun kun om hvor egoistisk den andre venninner var som ikke spurte eller kunne være glad på hennes vegne. Tror dere hun spurte meg et eneste spm om hvordan jeg hadde det ? Nope, det handler kun om henne! Hun har også funnet jeg en gift mann som nå har forlatt kone med barn.. noe jeg syns er helt horibelt! !men her er det jo såklart konen det er noe galt med!! Jeg kan komme på besøk men får vell aldr et spm om et glass vann eller kaffe! Men forventer at jeg skal ta å kjøre innom butikk på veien for at HUN er godtesyk! Jeg kjenner at jeg ikke orker å bruke mye energi på dette vennskapet lenger. .men syns dere jeg overdriver med å kutte kontakt med henne ? Beklager om det ble veldig rotete.. Anonymkode: fc1a0...a1f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #2 Skrevet 20. oktober 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært venninner i ca 8 år å har hatt mye kontakt opp igjennom årene! Og som venninner så opplever vi mye sammen på godt og vondt. Men første gang gang jeg virkelig fikk se hvordan hun var, var den gangen jeg reiste sammen med henne og hennes venninner på sydentur! På denna turen ble det litt krangel, hvor det endte med at jeg holdt meg til de anere venninne hennes! Men den eme kvelden gikk jeg ut på byen mens hun var hjemme. Jeg la da igjen mobiltlfen Min på hotellet, noe hun såg og jeg fant ut at hun snoket gjennom hele tlfen min! Etter det fikk jeg litt nok å følte jeg ikke kunne stole på henne. Men så fikk vi god kontakt igjen å jeg ble gravid med min samboer. Hun har alltid sakt at hun er så glad for å ha meg i livet å at hun kunne aldri fått en bedre venninne å bare sånn overdrevent hyggelige meldinger av og til! Men da min datter kom til verden, og som en av mine beste venner kan man forvente iallefall en liten blomst tenker jeg når man kommer på barsel besøk, men nada. Hun sa også i min babyshower som hun var i at jeg skulle få gave når hun ble født. ( hun var den eneste som ikke hadde gave med ) jeg forventer d ikke, å var bare glad for at hun stilte på babyshower. Så gikk mnden å har aldri fått noe gave som hun også har sakt hunhadde kjøpt. Ikke nok med det var jeg rundt og leverte takkekort ifbm min datters fødsel å hun lurte på hvorfor ikke HUN fikk takkekort ??? Hun er også veldig egostisk å snakker kun om seg selv, å snakkes hele tiden om den ene venninnen sin som aldri spør henne m hvordan hun har det og div. Vi gikk en times tur for en stund siden og i løpet av den timen snakker hun kun om hvor egoistisk den andre venninner var som ikke spurte eller kunne være glad på hennes vegne. Tror dere hun spurte meg et eneste spm om hvordan jeg hadde det ? Nope, det handler kun om henne! Hun har også funnet jeg en gift mann som nå har forlatt kone med barn.. noe jeg syns er helt horibelt! !men her er det jo såklart konen det er noe galt med!! Jeg kan komme på besøk men får vell aldr et spm om et glass vann eller kaffe! Men forventer at jeg skal ta å kjøre innom butikk på veien for at HUN er godtesyk! Jeg kjenner at jeg ikke orker å bruke mye energi på dette vennskapet lenger. .men syns dere jeg overdriver med å kutte kontakt med henne ? Beklager om det ble veldig rotete.. Anonymkode: fc1a0...a1f Først og fremst, det er ille at hun snoka på tlf. Sånt hadde jeg slitt med selv. men uansett.. Å spørre oss på KG om vi synes du skal kutte ut henne er lite smart. Her får du svar som er basert på synsing og tolkning basert på bare en side av en sak. Det er du selv som må bestemme dette. Anonymkode: 9d728...72b 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #3 Skrevet 20. oktober 2016 Jeg tror jeg ville tatt en ordentlig prat med henne først. Si hvordan du opplevde sydenturen. Si hvordan du har opplevd henne etter barnet kom, babyshower og full pakke. Du har jo egentlig ingenting å tape på å prate med henne. Kanskje dere ordner opp i denne floken og klarer å finne vennskapet tilbake. Du har samboer og barn, hun vet kanskje ikke helt hva du syns er spennende å prate om lengre. Evt så har du pratet mye om dette med barn og hun føler hun ikke strekker til. Anonymkode: ec449...6ae
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #4 Skrevet 20. oktober 2016 Hvis det føles mer som et slit enn glede å beholde vennskapet med henne, er det nok det beste at du kutter henne ut sakte men sikkert. Man skal omgi seg med folk som gir energi, der vennskapet er gjensidig. Har selv kuttet ut flere venner etter jeg ble "voksen", fordi jeg har vokst ifra noen, og fordi det er flere som jeg ser på mer som slit enn glede. Disse vennene møter jeg kun i sosiale sammenhenger, men aldri alene ellers. Og det føles helt greit. Det er mye bedre med ordentlige venner! Du kan jo ta det opp med henne om du vil, men tviler på at det blir noe bedre. Dere har vel bare utviklet dere i ulike retninger, og vennskapet vil feide ut naturlig. Kanskje dere blir gode venner i fremtiden igjen, hvem vet. Anonymkode: 079ca...0af
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg ville tatt en ordentlig prat med henne først. Si hvordan du opplevde sydenturen. Si hvordan du har opplevd henne etter barnet kom, babyshower og full pakke. Du har jo egentlig ingenting å tape på å prate med henne. Kanskje dere ordner opp i denne floken og klarer å finne vennskapet tilbake. Du har samboer og barn, hun vet kanskje ikke helt hva du syns er spennende å prate om lengre. Evt så har du pratet mye om dette med barn og hun føler hun ikke strekker til. Anonymkode: ec449...6ae Ja jeg burde vell si noe.. Nei jeg føler ikke det handler om at vi ikke har noe å snakket om, men jeg vet vell absolutt alt om henne hele tiden å hun vet vell 1/10 del av mitt liv. Ikke at jeg MÅ snakke om mitt liv og meg, men når en såpass "god" venninne ikke interesser seg for meg generelt i det hele tatt så føler jeg at det gir meg utrolig lite. Jeg vil at hun skal vite det at hun snakker utroli nye nedlatende om hvordan andre er men ikke klarer å se seg selv. Anonymkode: fc1a0...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #6 Skrevet 21. oktober 2016 Hadde kuttet henne tvert og sagt hvorfor. Anonymkode: 1b467...364
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #7 Skrevet 21. oktober 2016 Hvorfor er dere venner forresten? Hun gir deg jo nada. Anonymkode: 1b467...364
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #8 Skrevet 21. oktober 2016 Noen av tingene du nevner, er ikke alvorlig. Som gave til den nyfødte, kan være en forglemmelse. At hun ikke serverer vann eller kaffe på besøk? Kan tenkes at hun antar deg som så god venninne at du forsyner deg selv i hennes hus. Hos mine gode venninner er det ikke "bevertning" når man kommer på besøk, men kjøleskapet er fritt vilt 😊 Snoking på telefonen, baksnakk etc er mer alvorlig. Om du har grunn til å dumpe henne, får du bare finne ut av selv. Anonymkode: 2ddc7...637 1
Jordbæra Skrevet 21. oktober 2016 #9 Skrevet 21. oktober 2016 Hadde ei venninne som behandlet meg utrolig dårlig og jeg dumpet henne. Etter det ville hun prate ut, greit nok, prate kan vi. Etter litt frem og tilbake kom det frem at hun så på meg som en så nær venninne at hun trodde hun kunne si hva hun ville uten å få reaksjon. Noen er bare sånn tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #10 Skrevet 21. oktober 2016 58 minutter siden, Jordbæra skrev: Hadde ei venninne som behandlet meg utrolig dårlig og jeg dumpet henne. Etter det ville hun prate ut, greit nok, prate kan vi. Etter litt frem og tilbake kom det frem at hun så på meg som en så nær venninne at hun trodde hun kunne si hva hun ville uten å få reaksjon. Noen er bare sånn tror jeg. Jo, men det ER jo forskjell på nære venner og ikke fullt så nære venner. Med de nære, trengs det mindre formell pleie og mer kvalitetstid når man først sees. Og en slags underforståtthet av at man er venner i tykt og tynt, og hvis noe plager en, så tar man det opp. Anonymkode: 2ddc7...637
Jordbæra Skrevet 21. oktober 2016 #11 Skrevet 21. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, men det ER jo forskjell på nære venner og ikke fullt så nære venner. Med de nære, trengs det mindre formell pleie og mer kvalitetstid når man først sees. Og en slags underforståtthet av at man er venner i tykt og tynt, og hvis noe plager en, så tar man det opp. Anonymkode: 2ddc7...637 Joda. Men man sier ikke til en venninne at hun håper du forblir barnløs. Eller si at hun ikke har grenser rundt min samboer. Det er ikke greit uansett hvor næt man er. Hun mistet meg helt.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #12 Skrevet 21. oktober 2016 Når venner skaper så mye tanker, irritasjon og bekymringer, så er det greit å legge dem i lista over bekjentskaper. Gode venner stiller opp for hverandre, selv om de ikke har snakket sammen på flere år. De snoker ikke i telefonene til hverandre heller. Ut fra det du skriver så kan det virke som at hun tar mer energi fra deg enn hun gir, og da er det helt greit å kutte dem ut, men, gi henne en sjanse og si i fra hvorfor. Who let the dogs out? Anonymkode: 1aee8...a4e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #13 Skrevet 21. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen av tingene du nevner, er ikke alvorlig. Som gave til den nyfødte, kan være en forglemmelse. At hun ikke serverer vann eller kaffe på besøk? Kan tenkes at hun antar deg som så god venninne at du forsyner deg selv i hennes hus. Hos mine gode venninner er det ikke "bevertning" når man kommer på besøk, men kjøleskapet er fritt vilt 😊 Snoking på telefonen, baksnakk etc er mer alvorlig. Om du har grunn til å dumpe henne, får du bare finne ut av selv. Anonymkode: 2ddc7...637 Hun bor for øyeblikket hjemme hos svigermor så nei jeg går ikke å forsyner meg i andre sitt kjøleskap! Anonymkode: fc1a0...a1f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #14 Skrevet 21. oktober 2016 Jeg lurer på om dere som svarer "når hun tar mer energi enn hun gir, kutt henne ut" er de samme som: - sender klemmer og trøst til dem som skriver her inne at de sliter psykisk og er ensomme - skriver sint og hissig om barn som ikke leker med klassekameraten med f eks adhd - skriver floskler som "det er godt vi er forskjellige" på fb Anonymkode: 56029...63a
Gjest Supersol Skrevet 21. oktober 2016 #15 Skrevet 21. oktober 2016 På Thursday, October 20, 2016 den 9.22, AnonymBruker skrev: Vi har vært venninner i ca 8 år å har hatt mye kontakt opp igjennom årene! Og som venninner så opplever vi mye sammen på godt og vondt. Men første gang gang jeg virkelig fikk se hvordan hun var, var den gangen jeg reiste sammen med henne og hennes venninner på sydentur! På denna turen ble det litt krangel, hvor det endte med at jeg holdt meg til de anere venninne hennes! Men den eme kvelden gikk jeg ut på byen mens hun var hjemme. Jeg la da igjen mobiltlfen Min på hotellet, noe hun såg og jeg fant ut at hun snoket gjennom hele tlfen min! Etter det fikk jeg litt nok å følte jeg ikke kunne stole på henne. Men så fikk vi god kontakt igjen å jeg ble gravid med min samboer. Hun har alltid sakt at hun er så glad for å ha meg i livet å at hun kunne aldri fått en bedre venninne å bare sånn overdrevent hyggelige meldinger av og til! Men da min datter kom til verden, og som en av mine beste venner kan man forvente iallefall en liten blomst tenker jeg når man kommer på barsel besøk, men nada. Hun sa også i min babyshower som hun var i at jeg skulle få gave når hun ble født. ( hun var den eneste som ikke hadde gave med ) jeg forventer d ikke, å var bare glad for at hun stilte på babyshower. Så gikk mnden å har aldri fått noe gave som hun også har sakt hunhadde kjøpt. Ikke nok med det var jeg rundt og leverte takkekort ifbm min datters fødsel å hun lurte på hvorfor ikke HUN fikk takkekort ??? Hun er også veldig egostisk å snakker kun om seg selv, å snakkes hele tiden om den ene venninnen sin som aldri spør henne m hvordan hun har det og div. Vi gikk en times tur for en stund siden og i løpet av den timen snakker hun kun om hvor egoistisk den andre venninner var som ikke spurte eller kunne være glad på hennes vegne. Tror dere hun spurte meg et eneste spm om hvordan jeg hadde det ? Nope, det handler kun om henne! Hun har også funnet jeg en gift mann som nå har forlatt kone med barn.. noe jeg syns er helt horibelt! !men her er det jo såklart konen det er noe galt med!! Jeg kan komme på besøk men får vell aldr et spm om et glass vann eller kaffe! Men forventer at jeg skal ta å kjøre innom butikk på veien for at HUN er godtesyk! Jeg kjenner at jeg ikke orker å bruke mye energi på dette vennskapet lenger. .men syns dere jeg overdriver med å kutte kontakt med henne ? Beklager om det ble veldig rotete.. Anonymkode: fc1a0...a1f Dump henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå