Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 7 mnd som jeg ammer. Jeg og typen bruker ikke noen form for prevensjon, og vil ha to tette. Jeg har blitt gravid på 1 forsøk tre ganger. Altså har vært gravid tre ganger hvor det klaffet på første forsøk hver gang. Har kun et barn, men vet ikke om fruktbarheten endres etter fødsel(?).. Jeg har hatt mensen 3-4 ganger allerede, og det er kun den siste mnd vi har hatt det helt ubeskyttet. Hvordan er sjansene for å bli gravid etter fødsel? Er de like store som før? 

Haha sikkert et litt teit spørsmål,men jeg mååå bare spørre i tilfelle noen vet 😬😬

Anonymkode: 609c8...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjansen dine er normalt sett de samme etter en fødsel som før, men ingen her kan svare deg på hva dine sjanser er.

Hvis du ammer kan det være du ikke har eggløsning engang. Har du hatt menstruasjon ennå?

Anonymkode: 89c30...8c7

Skrevet

Ja, har hatt mensen 3-4 ganger og babyen min blir ammet ca 2-4 ganger om dagen. Resten spiser han brød/grøt osv

Skrevet

Men herregud, hvorfor stresser du? Å få to tette er vel ikke noe å sikte mot? Vil du ikke være litt i jobb igjen før du tar ny permisjon?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud, hvorfor stresser du? Å få to tette er vel ikke noe å sikte mot? Vil du ikke være litt i jobb igjen før du tar ny permisjon?

Hvorfor er det noe bedre å jobbe før man får barn igjen, i steden for å bare bli ferdig med de man vil ha? 

Anonymkode: 1c791...50a

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg.. Om jeg vil jobbe før jeg tar ny permisjon er opp til meg. Jeg er ikke noe fan av at andre jeg overhode ikke kjenner skal komme å be meg gjøre ditt og datt. Om jeg vil sikte mot å bli gravid nå, så kan jeg gjøre det ;)  Dette er ikke ditt valg, og ikke din avgjørelse. Du har ikke engang noe å si på den saken egentlig :) 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det noe bedre å jobbe før man får barn igjen, i steden for å bare bli ferdig med de man vil ha? 

Anonymkode: 1c791...50a

Fordi to tette er slitsomt for de aller, aller fleste. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg.. Om jeg vil jobbe før jeg tar ny permisjon er opp til meg. Jeg er ikke noe fan av at andre jeg overhode ikke kjenner skal komme å be meg gjøre ditt og datt. Om jeg vil sikte mot å bli gravid nå, så kan jeg gjøre det ;)  Dette er ikke ditt valg, og ikke din avgjørelse. Du har ikke engang noe å si på den saken egentlig :) 

Vel, du har prøvd i noen måneder og stresser så mye med dette. Prøv å slappe litt av. Du blir gravid, slapp av.

(når det er sagt regner jeg med at du ikke har jobb å gå tilbake til, derfor vil du helst bare spytte ut enda en unge så fort som mulig)

Skrevet

Sjansen for å bli gravid hvis man har sex rundt eggløsning er 20-25 % for fruktbare par.

Siden dere allerede har et barn kan man anta at dere er normalt fruktbare.

Lykke til.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, du har prøvd i noen måneder og stresser så mye med dette. Prøv å slappe litt av. Du blir gravid, slapp av.

(når det er sagt regner jeg med at du ikke har jobb å gå tilbake til, derfor vil du helst bare spytte ut enda en unge så fort som mulig)

Vel, nei dette er første måned ;)  Og til mitt forsvar og din informasjon så er jobber jeg som flyvertinne og har absolutt en jobb å gå tilbake til. Vær grei å ikke heng deg opp i mitt privat liv, og ikke kom med "teorier" som ikeke er sanne, som at jeg ikke har en jobb å gå tilbake til.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, ulykkeligsomliten skrev:

Sjansen for å bli gravid hvis man har sex rundt eggløsning er 20-25 % for fruktbare par.

Siden dere allerede har et barn kan man anta at dere er normalt fruktbare.

Lykke til.

Tusen takk:) 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk:) 

Tallet gjelder for par frem til kvinnen er rundt 35. Etter dette synker fruktbarheten hos kvinnen.

Skrevet

Utover at du fremdeles ammer er det ingenting som skulle gjøre deg mindre fruttbar nå enn før, og eggløsningen er jo tydeligvis i gang siden du har mens, så da er du nok klar igjen. Lykke til!:)

Anonymkode: b2509...15b

Skrevet

Jeg ble gravid da eldste var 1 år og når den mellomste var 10 mnd. Jeg fikk mensen igjen etter 7-9 mnd. Jeg er selv 35 år og kommer ikke til å starte på prevansjon igjen etter forhåpentligvis neste fødsel. Ikke gidd å kommenter de som spyr ut påstander her inne. Lenge leve sjalusien. Masse lykke til:)

Anonymkode: adfb4...512

Skrevet

Det sies at man er mer fruktbar i tiden etter fødsel.

Skrevet

Legen min fortalte meg at man er veldig fruktbar etter fødsel....

Anonymkode: c3e7c...52e

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi to tette er slitsomt for de aller, aller fleste. 

Det endrer ikke hva hun vil ha fordet!

Anonymkode: a217f...fe4

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Shit!! Så utrolig frekt!!

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shit!! Så utrolig frekt!!

Veldig frekt, men sannsynligvis ett troll. Frekke troll er de verste - og i tillegg tåler de dagslys.

Skrevet

Amming regnes generelt å være 30 prosent sikker som prevensjonsmetode, så noe nedsatt er fruktbarheten din, Mener å huske det er på grunn av hormonet Prolaktin man produserer mens man ammer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...