Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Ble ferdig på vgs ifjor, men pga av sykdom o.l nistet jeg en prøve i 5 ulike fag, pluss eksamener (kom kun opp i fag jeg ikke fikk standpunkt karakter i)

Vil/må jo ta opp disse fagene igjen, og lurer litt på hvordan det funket, vurderer å ta det opp hos sonans. Men er det mulig å gå siste året på vgs om igjen, men kun med disse fagene? 

Er det mulig å få gode karakter på privatist eksamen om jeg kun studerer på egenhånd? 

Er det mulig å få støtte fra Lånekassen til å dekke utgiftene?

Det var vertfall noen av spørsmålene mine, takker for alle svar!

Anonymkode: 46a3f...9fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerer over nett hos sonans, tar opp 4 fag. Får stipend og lån fra lånekassen:) Er veldig greit, for man får oppfølging fra lærerne og du har "forelesning" over nett! Du sender inn prøver og innleveringer og får svar fra dine lærere

Anonymkode: ec329...7b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å snakke med en rådgiver på skolen du gikk på. De har god peiling på muligheter og rettigheter.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg vil anbefale deg å snakke med en rådgiver på skolen du gikk på. De har god peiling på muligheter og rettigheter.

Det har jeg alt gjort, men fikk ikke hentet særlig god info som jeg hadde nytte av. 

-TS

Skrevet

Men også et annet spørsmål!

Hvordan er det å ta opp kroppsøving? Er det både muntlig og praktisk eksamen? Har nemlig fått litt av alt som svar her! :)

-TS

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Ble ferdig på vgs ifjor, men pga av sykdom o.l nistet jeg en prøve i 5 ulike fag, pluss eksamener (kom kun opp i fag jeg ikke fikk standpunkt karakter i)

Vil/må jo ta opp disse fagene igjen, og lurer litt på hvordan det funket, vurderer å ta det opp hos sonans. Men er det mulig å gå siste året på vgs om igjen, men kun med disse fagene? 

Er det mulig å få gode karakter på privatist eksamen om jeg kun studerer på egenhånd? 

Er det mulig å få støtte fra Lånekassen til å dekke utgiftene?

Det var vertfall noen av spørsmålene mine, takker for alle svar!

På Sonans kan du melde deg opp til et fag eller til flere fag, litt avhengig av hva slags fag du skal ta opp. Du kan få støtte av Lånekassen, Sonans har gjerne merket det om hvem som er godkjent for Lånekassen og ikke. Hvor mye du får er helt avhengig av hvor mange fag du melder deg opp i og hvor mange årstimer det telles som. Når det kommer til karakterer så er det helt avhengig av at du er strukturert og jobber med fagene gjennom hele året. Du kan google fagene du skal ta f.eks kroppsøving privatist og i mange tilfeller så vil du få opp en link til utdanningsdirektoratet (udir) sine hjemmesider, der vil det stå hva slags eksamensform du skal ha i det faget. Nå googlet jeg kroppsøving og der sto det muntlig-praktisk eksamen. 

Sonas er en skole jeg ikke vil anbefale videre, fått mye feilinformasjon og dårlig anbefalinger som betydde et tap på tusenvis av kroner. 

Skrevet

Jeg leste fag på egenhånd og klarte fint å få 5ere og 6ere, men det krever litt disiplin. 

Anonymkode: 94a7c...bcd

• Liker 1
Skrevet

Altså, det er bare å melde deg opp, nå har vel fristene gått ut for dette semesteret, men er bare å kjøre på. Fag som samfunnsfag er det jo for de fleste greit å ta på egenhånd, også heller ta matte f.eks. ved hjelp av sonans etc. Kanskje du kan få delta på undervisning på den VGS-en du gikk på? 

Gym er vel en sånn muntlig-praktisk eksamen. Men ta kontakt med eksamenskontoret i fylket, så får du bedre hjelp.

Anonymkode: 762ba...2b3

Skrevet

Viss du har fleire fag du vil/må ta opp igjen, ville eg vurdert å søkt meg innpå siste året, spesielt om du er usikker på om du vil klare å ta mange eksamenar på sjølvstudie. Eg gjekk opp igjen vidaregåande og slapp då å ha faga eg allereie hadde fullført. Då får du undervisning, slepp å betale noko for å gå på skule, og blir ferdig med vgs :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...