Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på skole to timer fra hjemmet mitt, men drar hjem som regel i helgene. Nå skal jeg endre bostedsadresse fordi jeg har mer eller mindre flyttet sammen med kjæresten, men er usikker på dette med lånekassen. Er det sånn at jeg må dokumentere at jeg f.eks har betalt leie for og få omgjort lån til stipend? Jeg bidrar med å kjøpe mat, men han betaler på lån og fellesutgifter. 

På forhånd takk for svar

Anonymkode: 8c0b0...295

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv en leiekontrakt. Da har du dokumentasjon.

Det er forøvrig lurt uansett og ikke bare på grunn av Lånekassen. Å ha en muntlig avtale om å "bidra med mat" er ganske vagt og kan fort føre til konflikter. Jeg ville sørget for å i ha en konkret sum å forholde seg til. Eventuelt spesifisere hvor mye av maten det er forventet at du tar deg av.

Anonymkode: 8bcb7...29e

• Liker 1
Skrevet

du trenger vanligvis ikke dokumentere at du har betalt leie, men de hadde vel en stor sjekk i fjor eller året før hvor de sjekket dette. i hvertfall leiekontrakt. men i hovedsak trenger du bare å fylle inn bostedsadresse og krysse på at du ikke bor sammen med foreldrene dine, tror jeg

Skrevet

Skaff deg kontrakt. De har sjekket om folk har leiekontrakt 2 år på rad nå. Uten kontrakt mister du mange rettigheter, og det vil bli problematisk i forhold til lånekassen om de sjekker deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...