AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Hei Hvor finner dere nye, moderne, 2016-material til å skrive CV? Uten å måtte betale 1500kr for et ferdig oppsett.. Er det noen regler man absolutt bør følge når man skriver CV i dag? Hva er dine tips til en fersk CV-skribent? Anonymkode: 0eca6...87e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Googler og skriver selv i word. Anonymkode: 456f7...876 1
stian42 Skrevet 20. oktober 2016 #3 Skrevet 20. oktober 2016 http://cvnerden.no/cv-mal/ Dette er til god hjelp for cv.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #4 Skrevet 20. oktober 2016 Eh. Det finnes utallige eksempler på en CV der ute. Dette er også noe man lærer om når man går på skolen. Hvis du tror du må betale 1500,- kroner for å skrive en cv er du, unnskyld meg, stokk dum. Anonymkode: 6521e...232
Jolene Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 Et greit oppsett: Personalia Utdannelse Arbeidserfaring Alt annet kan du legge til eller stryke om det faller seg sånn
Librarian Skrevet 20. oktober 2016 #6 Skrevet 20. oktober 2016 Har aldri vært borti å måtte betale et eneste øre for CV-mal? Jeg har bare brukt CV-mal som følger med Word. Selve stilen er ikke så fryktelig viktig, jeg personlig liker at det er veldig enkelt. Du trenger ikke være særlig oppdatt av at malen må være tilpasset 2016, så mye har ikke CV-oppsettet forandret seg de siste årene, og alle maler er uansett enkle å tilpasse hva man vil ha. Det viktigste å huske på er vel å være kortfattet og presis, at det ikke er noe rot. Hvis du har mange småjobber fra langt tilbake trenger du ikke liste opp alle sammen, det kan fort bli rotete. Få med ferdigheter og egenskaper, ikke bare arbeidserfaring. F.eks. gode språkkunnskaper (muntlig, skriftlig), ev. kompetanse innen diverse dataprogrammer osv.
fresia Skrevet 20. oktober 2016 #7 Skrevet 20. oktober 2016 bare lag selv i Word. du kan jo alltids google og få noen tips til oppsett, men det er veldig enkelt å bare lage det selv. jeg er ganske fornøyd med min, som jeg lagde i word. har lagt inn linjer mellom personalia, utdanning og arbeidserfaring slik at det ser litt proft og oversiktlig ut. tilpasser den også litt etter hvem jeg sender til. søker jeg f.eks. på noe med interiør eller mote å gjøre har jeg kanskje farger på linjene, mens er det en kontorjobb ville jeg latt linjene være svarte. bruker også fonter som er litt annerledes enn vanlig Times New Roman. liker å være litt kreativ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå