Gå til innhold

Edderkopp/insekt i øret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grøsser når jeg skriver dette, men la gå.

Har en sønn på 3 år som er veldig glad i å pirke på insekter og dyr.. Her for en liten tid siden fant han noe som kunne minne om insekts/kravledyregg, som han selvfølgelig måtte ta på. 

Så nå til det ekle:

Han er litt slakk med hygienen, og har en tendens til å klø seg i øre og nese. 

De siste dagene har han klaget over kløe og "noe som kravler" i øret. Kan dette være edderkopp eller annet som har klekt i øret?!?

Anonymkode: a00e8...939

Skrevet

Det er nok ingenting som har klekket i øret, men det finnes flere tilfeller hvor biller, edderkopper eller flygeinsekter rusler inn i øret og prøver å rømme innover øregangen når offeret klør seg i øret med fingeren. Så setter de seg fast.

Dra til lege og få kikket inn i ørene hans. Da finner dere fort ut om det er noe som kravler inni der, eller om han bare er møkkete i ørene. (eller har fått ørebetennelse. Det kan føles som det klør og kravler det også.)

• Liker 2
Skrevet

Hei! 

En bekjent av meg opplevde faktisk for noen måneder siden å få et insekt inn i det ene øret. Det var akkurat når han gikk gjennom en dør så insektet antakeligvis ble sugd av gårde med dragsuget da døren åpnet seg. Var klin umulig for han å få ut, men han kjente at noe kravlet der. Han dro på legevakten, der brukte de en pinsett, og vips var det ute!

Ta sønnen din på legevakten/til legen du, så får du svar. Bedre å ta de små en gang for mye til legen, tenker nå jeg, da....

Og om det skulle vise seg at han bare er litt skitten i ørene, så kan du jo senere si til ham "nå må du huske å ikke plukke deg i ørene, husker du da vi måtte til legen?" :)

Anonymkode: 403be...4a5

• Liker 1
Skrevet

Sikkert greit å sjekke med legen. Men kan nevne at jeg har hatt følelse i øret som minner om kravling, men det viste seg å være noe annet ukjent fenomen. Altså, fant ikke ut hva det var, men la merke til at det ble mer når jeg stresset. Var litt av og på noen måneder, forsvant og har aldri komt tilbake.

Anonymkode: 275b6...a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...