Gå til innhold

6-åring som kun vil være med ei vennine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er veldig glad i naboen. De går på samme skole (to forskjellige trinn), henger mye i lag og nærmest forguder hverandre. Det er helt nydelig hvor godt de to har det sammen.

Dessverre er baksiden av medaljen at jenta vår avviser alle andre. Hun vil bare være med vennina si. Da blir hun til en skikkelig drama queen og masekråke, og vårt inntrykk er at hun er i ferd med å irritere alle andre. Voksne som barn. Dette skjer i skolen, på SFO, fotballtrening, helgelek.

Tendensen har vært der i årevis, men det blir verre.

Hva skal vi gjøre med det? Håpe at det går over av seg selv? Vi kan ikke la være at de to henger i lag. Vi inviterer andre støtt og stadig, men det blir mindre av det, de krangler mye, og gjeninviterer lite. Fortvilende situasjon!

Anonymkode: a96c5...2e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger med tråden. Opplever litt av det samme. 5 åringen vil kun være med hun ene venninne og blir lei seg hun ikke kan... blir skikkelig  dram føler jeg noen fanger. Prøver å si at hun kan finne masse moro med andre men det går ikke inn desverre. Krangler mye med de andre som kommer på besøk men ikke med hun ene venninne. Lite råd å gi men forsøker å forklare at det er like greit å leke med andre. (Skriver fra mobil og får ikke fjerne prompe smiley sorry ):fart2:

Skrevet

Kinkig situasjon.. Opplever også noe av det samme med vår jente, det er liksom bare bestevenninna som teller. Dere kan jo ikke gjøre så mye mer enn det dere gjør allerede, nemlig å invitere andre og delta på fritidsaktiviter o.l. Og så kan man jo prøve å prate med henne, argumentere med at det kan være koselig å ha noen flere å være sammen med enn bare én. Men det har dere sannsynligvis prøvd. Jeg tenker det går seg til, men skjønner frustrasjonen..

Anonymkode: a1a3a...574

Skrevet

Med tanke på at hun er 6 år, går i 1. klasse, ville jeg ikke vært så bekymret. Gi det et års tid, så har hun nok flere klasse kamerater, imellomtiden må du fortsette å oppmuntre til lek med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...