AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Finnes det noen vitenskapelig holdbare metoder for å øke sjansen for å få eneggede tvillinger? Og i så fall, hvor stor økning er det snakk om? Ja, jeg har veldig lyst på eneggede tvillinger. Anonymkode: 2e9f9...a66
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Dette er nok ikke noe du kan styre selv Anonymkode: 97e0b...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Dersom tvillinger ligger i slekta så kan sjansen være noe større. Likevel så ville jeg ha regnet ut den bitte lille sannsynligheten for å få eneggede tvillinger og bare lagt tanken fra meg Anonymkode: e965f...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Du kan jo prøve å finne noen gjemte dokumenter av Josef Mengele. Ellers er det nok ikke så mye annet å gjøre enn å ha sex og ha minimal sjanse for tvillinger. Anonymkode: 55c5a...49f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom tvillinger ligger i slekta så kan sjansen være noe større. Likevel så ville jeg ha regnet ut den bitte lille sannsynligheten for å få eneggede tvillinger og bare lagt tanken fra meg Anonymkode: e965f...d7e Det gjelder hovedsaklig toeggede. TS: Eneggede tvillinger er en "feil" som oppstår i celledelingen, altså at egget deler seg i to. Toeggede tvillinger kan være "arvelig", da det kan ligge til kvinnene i familien å slippe to egg hver måned, istedet for ett. Men eneggede er en mutasjon, altså en feil i naturen, og kan derfor hverken planlegges eller økes i risiko. Anonymkode: 9e1d6...cda 3
Lesbiskprøver Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Mener å ha lest at det er en økt sannsynlighet for eneggede tvillinger viss man setter inn embyoet på blastocyststadiet (IVF).
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #7 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg har eneggede. Tror ikke det er noe som kan øke sjansen for det. Nå gikk alt bra med våre, men det er mye risiko med eneggede. Vår ene sluttet f.eks å vokse, da den andre fikk all næring. Det kan oppstå veldig mange alvorlige komplikasjoner ved en sånn graviditet, og de blir stort sett alltid premature , som igjen er mange komplikasjoner med (ofte). Mange bor på barneklinikken i måneder etter fødsel. Vi var på 22 UL på de 36 ukene de var i magen. Det sier jo sitt om hvor mye "ekstra" det er å bære frem eneggede. Mange må også til Tyskland for å operere midt i graviditeten, noe som fører til at den ene dør noen ganger. Det er også høyere antall tilfeller av krybbedød . Jeg forstår ønsket ditt, da det er en fantastisk gave å få eneggede tvillinger! Men det er mye å tenke på ved en slik graviditet. Så jeg syns det er bra at det ikke er noe man kan gjøre til eller fra for å få det til! Ju Anonymkode: aa881...315 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #8 Skrevet 29. oktober 2016 Både jeg og faren til barnet mitt har både toeggede og eneggede tvillinger nær familie. Vi fikk ikke tvillinger selv om det var veldig forventet pga. alle tvillingene i familien. Mulig vi får tvillingbarnebarn en dag da Anonymkode: 86da8...69b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå