AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg bor i en kjellerleilighet og på de 6 månedene jeg har bodd her, så har jeg måtte ta en del edderkopper ja. Mest små. Jeg har ikke noe problem med å ta de små, men synes det er litt ekkelt når det er størrelse på de.Nå henger den litt stor en inni boden. Jeg lurer på hvordan jeg kan bli kvitt de? Tydelig at edderkopper trives i leiligheten min. Anonymkode: b1f59...58d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Edderkopper trives der det er mørkt og futig. Få lys inn via naturlige veier og få fukten ut dermed trives heller ikke edderkoppene. Elektrisk tennisrackert er det beste våpenet til å ta livet av alle typer flyvende insekter. Anonymkode: 0c18a...000
Gjest Hapi Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Har hørt at peppermynte skal holde dem borte.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Kan hende leiligheten er fuktig, men hvordan få vekk fukten? Anonymkode: b1f59...58d
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 Det er dessverre litt typisk for kjellerleiligheter. Jeg liker heller ikke edderkopper, men det går jo an å tenke på at edderkoppene spiser dyr som du heller ikke har lyst til å ha inne. Anonymkode: ba405...2a0
Million Skrevet 21. oktober 2016 #6 Skrevet 21. oktober 2016 Alle kjellerleiligheter invaderes av edderkopper - særlig på høsten når det blir kaldt ute, så søker de inn. De kryper inn der de finner veien inn, gjennom vinduer åpne for lufting f.eks. Jeg har bodd i sokkel-leilighet selv, og det var typisk at edderkopper kom kravlende inn der. Alle jeg kjenner som har bodd i kjeller/sokkelleiligheter har hatt edderkopper på besøk. Edderkopper er snille og nyttige dyr. De dreper og spiser andre insekter vi helst ikke vil ha i huset, som fluer og lignende. Fang dem (edderkoppene) inn istedenfor å drepe de, og sett dem ut igjen. Så kan de dra og fange andre insekter litt lenger. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #7 Skrevet 21. oktober 2016 Bare la dem være.. det bringer lykke Anonymkode: 6c544...270
Kris-Gid85 Skrevet 18. juni 2017 #8 Skrevet 18. juni 2017 Jeg bor selv i kjeller / sokkel. Sliter forsåvidt med små husokkupanter selv. Det jeg etterhvert fant ut er at her handler ALT om å kjenne din fiende. Jeg bruker nok ganske kjente metoder for å holde disse fæle edderkoppene på avstand, men her er det jeg gjør. Har lest at du kan blande salt og kanel i små boller å sette dem i vinduskarmer og ellers der edderkoppene ferdes. Jeg gjør det nesten slik, men bytter ut salt med sukker. Dette fikk jeg anbefalt av en venn. Jeg tror det har noe å gjøre med at sukkeret bidrar i enda større grad til å få lukten av kanel sterkere. Det har foreløpig holdt de store "kjerringene" på avstand. Bland hvitvin eddik på sprayflaske sammen med vann. Det lukter de første timene, men forsvinner etterhvert. Blandingen skal derimot lukte fælt for edderkoppene selv etter lukten har forsvunnet fra våre neser. Spray i hjørner, vinduskarmer, sprekker i lister, bak møbler og under møbler. Avløp på badet er lurt. Der er det mørkt og fuktig. Der trives de. Åpner du et vindu, spray med en gang langs kantene. Mindre sannsynlig at de da gidder å smette inn. Sitron på flaske. Drypp som nevnt ovenfor. De skal visst hate dette. Jeg gjør det fra tid til annen om du ikke vil sitte i eddik lukten de timene det tar før den er borte. Har du sprekker mellom tak og lister er det lurt å tette disse. På utsiden langs vinduer og grunnmur kan du spraye med noe som heter 810. Fåes blant annet på Jernia. Sterke greier som får de til å daue øyeblikkelig og holde seg unna i flere uker. Håper noe av dette kan være til hjelp. Ha en god krig da dere
lovedrug Skrevet 18. juni 2017 #9 Skrevet 18. juni 2017 Bensin i huset og lighter så kommer de bort Eneste ulempen er at det ikke er noe hus igjen
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #10 Skrevet 18. juni 2017 De liker ikke sitron 😁 Skjær sitronskiver og legg de her og der Anonymkode: efec8...e63
Kris-Gid85 Skrevet 18. juni 2017 #11 Skrevet 18. juni 2017 2 timer siden, lovedrug skrev: Bensin i huset og lighter så kommer de bort Eneste ulempen er at det ikke er noe hus igjen Ja, det gjør nok jobben det oxo :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå