Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

I det siste har jeg blitt medlem av en del kjøp og salg sider på Facebook, men har merket at hver gang jeg legger ut noe til salgs, så byr kun folk 20 kr? Hva er grunnen til det? Jeg har lagt ut parfymer fra Chanel (ubrukte og uåpna, fått i gave) for 150, og folk skriver; Kan jeg få den for 20? Og sier du; Nei! 150, så sier de; For dyrt, finner billigere på nettet. Hva er greia med det her egentlig? Fins det faktisk noen grupper på Facebook, der folk faktisk forstår prisen av varen?

Anonymkode: b1899...2c3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange har fullstendig hinsides forventninger til hva de kan få for gammelt skrot. Kjøper har ingen garanti for hvor gammel den parfymen er. Selv om den er uåpnet kan den være 10 år gammel. Eller det kan være en piratkopi. Legg ut varen til hbo kr 0,- så kan det hende du får noen bud etterhvert. 

Blir litt matt av hva som selges, spesielt "klespakker" med 5-6 billige masseproduserte plagg fra cubus, kr 300.  Nei takk, jeg finner de samme varene på finale sale til under 200. Ubrukt.

Tenk litt over prisen for varen, jeg kjøper heller ikke brukt det jeg kan finne like billigere eller enda billigere i butikk eller på nettet. Du får ta parfymen med til nærmeste parfymeri om den er perfekt da vet du, så kan du be om å få byttet den.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Timsy skrev:

Mange har fullstendig hinsides forventninger til hva de kan få for gammelt skrot. Kjøper har ingen garanti for hvor gammel den parfymen er. Selv om den er uåpnet kan den være 10 år gammel. Eller det kan være en piratkopi. Legg ut varen til hbo kr 0,- så kan det hende du får noen bud etterhvert. 

Blir litt matt av hva som selges, spesielt "klespakker" med 5-6 billige masseproduserte plagg fra cubus, kr 300.  Nei takk, jeg finner de samme varene på finale sale til under 200. Ubrukt.

Tenk litt over prisen for varen, jeg kjøper heller ikke brukt det jeg kan finne like billigere eller enda billigere i butikk eller på nettet. Du får ta parfymen med til nærmeste parfymeri om den er perfekt da vet du, så kan du be om å få byttet den.

Oi, følte jeg tråkket på noen tær her. Jeg la ut ett Hermès armbånd en gang, som hadde en nypris på 5500 (La også ved kvittering og alt som følger med) Skrev at jeg tok imot bud over 2800. Fikk kun bud på 800-1300. Ærlig talt, det er ikke en gang halvpris av nypris. Unnskyld for frekk kommrntar, men har nå begynt å føle at navere sitter på disse gruppene. Da de ønsker å kjøpe alt for kun 10 kr 😂 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi, følte jeg tråkket på noen tær her. Jeg la ut ett Hermès armbånd en gang, som hadde en nypris på 5500 (La også ved kvittering og alt som følger med) Skrev at jeg tok imot bud over 2800. Fikk kun bud på 800-1300. Ærlig talt, det er ikke en gang halvpris av nypris. Unnskyld for frekk kommrntar, men har nå begynt å føle at navere sitter på disse gruppene. Da de ønsker å kjøpe alt for kun 10 kr 😂 

Armbåndet er jeg enig i 😊

Skrevet

Jeg liker ikke at det er budrunder ettersom folk kan jukse opp prisene - si de har fått bud på PM e.l.

Dersom man legger ut HBO 400 feks så slipper man alle tullebudene.

Anonymkode: 1a009...fda

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger kun ut ting jeg er villig til å selge billig på Facebooksider da inntrykket er at folk helst vil betale minst mulig der... Så litt dyrere ting legger jeg ut på Finn da jeg føler folk søker litt mer bevisst der og er villig til å betale litt mer!

Men Facebook er fascinerende da... Utrolig mye rart som folk selger og plutselig får du budrunde på noe du aldri hadde trodd...

Anonymkode: c702a...38a

Skrevet

Det er noen ganger det samme problemet med folk som kjøper og selger gjennom finn.no!

Dersom noen (for eksempel) forsøker å selge ett stort spisebord med minst seks stoler. Så setter man opp pris på minst 1 000 kroner som salgssum. Men folk tilbyr (i beste fall) kanskje ett par hundre kroner!

Anonymkode: e6553...99e

Skrevet

Vel, med en parfyme eller brukte klær så kan jeg godt forstå at folk ikke er villige til å kaste lommeboken etter deg. Det er jo ingen garanti.

Jeg elsker de gruppene! Får "ryddet" vekk ting jeg ikke lenger vil ha og får både betalt og noen kommer å henter det! :) Helt supert hvis jeg egentlig tenkte å kaste en lampe jeg har byttet ut og noen vil betale 50,- for å få den :) 

• Liker 1
Skrevet

Finn er jo gratis og når ut til fler, føler jeg. Prøv der?

Jeg fikk solgt en (ubrukt) dame-kåpe til prisforlangende på Finn tidligere denne uka. Forsøkte ikke prute en gang. Kom og hentet samme kveld, betalte med Vipps på stedet.

Anonymkode: fcfc2...2d8

Skrevet

Jeg bruker barnesalgsgruppene flittig for en del ting er det smartere å kjøpe brukt en nytt som f.eks skiutstyr og skøyter ol.

Betalte 400 kr for ski, staver og skisko som var kjøpt nytt året før og brukt en gang før de ble for små. Passer perfekt til eldstemann i år og forhåpentligvis så kan de arves videre til de to neste men da må jeg muligens kjøpe nye skisko (pent brukt) til de neste ungene.

Skrevet

Jeg synes at mange er for ambisiøse. Så en her om dagen som skulle selge en iPod (POD!) med knust skjerm for 3000 kroner. Hallo, liksom x) x)

Men skambud er ekstremt irriterende! Å by under hundringsen for ting som helt klart har en mye større verdi er veldig frekt!

Skrevet
13 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg synes at mange er for ambisiøse. Så en her om dagen som skulle selge en iPod (POD!) med knust skjerm for 3000 kroner. Hallo, liksom x) x)

Men skambud er ekstremt irriterende! Å by under hundringsen for ting som helt klart har en mye større verdi er veldig frekt!

I tillegg er det en del gjerrige idioter der ute, som forlanger at selger skal sende til dem - og at selger skal betale all frakt! :murvegg:

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er det en del gjerrige idioter der ute, som forlanger at selger skal sende til dem - og at selger skal betale all frakt! :murvegg:

Kjæresten min prøvde å selge noen felger her om dagen. Vi synes de er kjempestygge, så selger dem for nesten ingenting (de fulgte med bilen). En fyr på andre siden av Norge prutet ned prisen som allerede var skamlav, men kjæresten sa det var greit, siden vi bare vil ha dem bort og ikke egentlig er ute etter pengene.

Denne fyren krevde at VI skulle betale for frakten, som koster mer enn felgene! Noe så frekt! Det ble ikke noe av salget, for å si det sånn!

Skrevet
19 minutter siden, Tibbie skrev:

Kjæresten min prøvde å selge noen felger her om dagen. Vi synes de er kjempestygge, så selger dem for nesten ingenting (de fulgte med bilen). En fyr på andre siden av Norge prutet ned prisen som allerede var skamlav, men kjæresten sa det var greit, siden vi bare vil ha dem bort og ikke egentlig er ute etter pengene.

Denne fyren krevde at VI skulle betale for frakten, som koster mer enn felgene! Noe så frekt! Det ble ikke noe av salget, for å si det sånn!

:fnise: :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...