Gå til innhold

Trenger sminketips fra dere jenter her inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenkte jeg virkelig skulle begi meg ut i en verden som jeg ikke kjenner så godt til.

Jeg tenkte rett og slett bruke penger på sminke. Ja, slik som dere damer/jenter bruker. Nå skal være jeg helt alene hjemme i huset en hel mnd.

og da vil jeg prøve hvordan det funker og ikke minst få det på og av.

Så jenter, hva skal jeg kjøpe? Hvor får jeg tak i det? Finnes det forresten noen videoer på nett som jeg skal se før jeg begynner med dette.

Tusen takk til alle som vi bidra.

PS!Jeg vet at det er helt galskap dette, men jeg har lyst til prøve og ikke minst utforske det dere jenter gjør før dere skal ut på byen eller være fint sminket. En må få lov til å være litt smågal :-)

Anonymkode: e5171...344

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Makeupmekka har mye rimelig, men bra, sminke. Da kan man kjøpe ulike paletter og prøve seg frem. 

Ellers finnes mange både bra og dårlige youtubevideoer for hvordan man legger sminke. Skal poste om jeg finner en veldig bra en :) 

Anonymkode: 3497b...cba

Skrevet

Pixiwoo, Lisa Eldridge på youtube. Masse informative videoer og forslag til gode produkter. 

Ikke gå inn i en butikk og kjøp alt de prakker på deg. Gjør litt research, finn ut hva du trenger og vil bruke penger på, søk opp reviews og se åssen andre syns produktene er.. Jeg kunne anbefalt deg en hel haug, men jeg må vite litt mer først.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville begynt med å kjøpe sminke som ikke er så dyrt. Trenger ikke MAC eller Dior for at sminken skal sitte bra. :)

Jeg ville begynt med å kjøpe en foundation, setting pudder, solpudder, blush, dipliner, mascara og øyenbrynspenn :)

Anonymkode: e8206...7da

Skrevet

TS her:

Takk for flere gode svar :-)

Har dere noen navn, omtrent pris og hvor en får kjøpt det så hadde det fint :-)

PS!Jeg må også ha noe som fjærner alt, for det blir litt for dumt å gå på byen og kjøpe det en må ha dersom en har smiket meg :-)

Gjest Jessica
Skrevet

May Maybeline maskaraen i rosa/lilla farge 👍

Foundation fra l'oreal 👍 

Simple ansikts servietter 👍

Nyx leppestifter og lipliner 👍

Kokosolje for å fjerne sminke 👍 

Setting spray fra nyx 👍

Hm blush 👍

Sminke er gøy. Kjøpet du disse tingene jeg har nevnt vil du få rimelig men bra sminke som varer lenge 🎉 Kos deg og velkommen til jåleverden 💄😃

Skrevet
11 minutter siden, Jessica skrev:

May Maybeline maskaraen i rosa/lilla farge 👍

Foundation fra l'oreal 👍 

Simple ansikts servietter 👍

Nyx leppestifter og lipliner 👍

Kokosolje for å fjerne sminke 👍 

Setting spray fra nyx 👍

Hm blush 👍

Sminke er gøy. Kjøpet du disse tingene jeg har nevnt vil du få rimelig men bra sminke som varer lenge 🎉 Kos deg og velkommen til jåleverden 💄😃

Tusen takk svar :-) Jeg må si at det skal bli gøy å prøve ut dette :-) 

Skrevet

Jeg vil legge til at øyenbrynspenn fra h&m er en av de beste, og koster rundt 40 kr. :)  I tillegg så selger h&m veldig mange gode øyenskygger om du ønsker å prøve ut det også.

Anonymkode: e8206...7da

• Liker 1
Skrevet
På 19.10.2016 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Nå tenkte jeg virkelig skulle begi meg ut i en verden som jeg ikke kjenner så godt til.

Jeg tenkte rett og slett bruke penger på sminke. Ja, slik som dere damer/jenter bruker. Nå skal være jeg helt alene hjemme i huset en hel mnd.

og da vil jeg prøve hvordan det funker og ikke minst få det på og av.

Så jenter, hva skal jeg kjøpe? Hvor får jeg tak i det? Finnes det forresten noen videoer på nett som jeg skal se før jeg begynner med dette.

Tusen takk til alle som vi bidra.

PS!Jeg vet at det er helt galskap dette, men jeg har lyst til prøve og ikke minst utforske det dere jenter gjør før dere skal ut på byen eller være fint sminket. En må få lov til å være litt smågal :-)

Ha ha ha... Jo. Det finnes for ditt kjønn - til filmeffekter og sånt, men da burde du spørre en som er utdannet.
Nå er ikke dette en dating side altså, så du kan vel starte med å slette alle tinder profilene til folk, også kan du ta til deg flere sminke-råd etterpå. :) 

Anonymkode: 3772c...792

Skrevet

Jeg ville gått på HM. Det er gjerne der tenåringene kjøper sin første sminke, og den er helt greit å begynne med. Etterhvert som du har prøvd ut litt forskjellig kan du heller legge litt mer penger i sminken. HM selger også rensemelk eller våtservietter. Ikke kjøp vannfast mascara, den er vanskeligere å fjerne. 

Anonymkode: c5723...d03

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville kjøpt billig maskara, øyesminke, eyeliner osv., men lagt mer penger på ting som skal på huden (foundation/bb cream dersom du vil prøve det).

Jeg ser for meg at du ønsker å handle på nett og ikke gå i butikk. Jeg anbefaler derfor at du går inn på roseroseshop.com. Det er koreansk hudpleie. Det er kjent for å være svært bra, men billig.

Noen konkrete forslag til produkter:

Øyeskygge (disse kan være kjekke å prøve i ulike nøytrale farger i starten)
Maskara (til vippene. Jeg foretrekker den blå)
Eyeliner
På leppene ville jeg startet med en gloss. Dette finnes i utallige farger(og priser). Her er noen andre som også gir pleie (men er lyse på farge)
BB cream/ foundatin er noe som er vanskelig å anbefale uten å vite fargen på huden din og hvor dekkende den skal være, men du bør ha en primer under dersom du har tenkt å teste det ut.
Når du bruker foundation/BB cream må du ha noe farge i kinnene. Enten en brun (litt mørkere enn huden) under kinnbeina eller rosa-/rød-/orangetoner oppå.

For å fjerne sminken er det beste oljerens (denne har jeg ikke prøvd selv, men den skal vær god, og er på supertilbud!) +skumrens (linken er til rimelige prøver som varer en stund. jeg har ikke prøvd akkurat disse selv, men har vært fornøyd med andre ting fra merket). Til nød kan man bruke renseservietter.

• Liker 1
Skrevet

TS her:
Nå er det helg og jeg er hjemme alene en hel mnd. :-) Så da har jeg shoppet inn noe her, spørsmålet mitt da har jeg glemt noe :-)

Dersom det er noe av dette jeg har valgt er vannfast så å dere si i fra :-) For det er litt flaut å gå på jobb på mandag med mascara ;-) Jeg trenger fortsatt tips fra dere jenter ;-)

Hehe, jeg tror jeg kommer til å bli veldig rart og gjøre det for første gang slik som dere gjør daglig:-) 

Foundation http://www.hm.com/no/product/89334?article=89334-M eller skulle jeg brukt pudder og kost?

Eye shadow http://www.hm.com/no/product/99746?article=99746-A#article=99746-D

Mascara http://www.hm.com/no/product/04319?article=04319-A

Lip gloss http://www.hm.com/no/product/85461?article=85461-N#article=85461-K

Eye make-up remover pads  http://www.hm.com/no/product/11330?article=11330-A

Skrevet

http://no.feelunique.com/

Der finner du masse produkter - alt fra billige til dyre merker. Jeg personlig liker mye fra merket Rimmel og Maybelline. Det er gode produkter til en billig penge. :) Jeg har aldri brukt dyre merker, og det jeg har prøvd har som regel vært likt. 

Det er i alle fall greit å starte med litt rimelig, for å bygge seg opp hvis man ønsker det. Her er noen produkter jeg anbefaler:

- Rimmel Wake Me Up Foundation & Concealeren
- Maybelline Fit Me Matte & Poreless Foundation 
- Sleek Contour & Blush Palette
- Nyx Matte Lipstick (finnes flere tror jeg, men Nyx har mye bra)
- Sleek Makeup I-Divine Eyeshadow Palette

Skrevet

Du har valgt en veldig mørk øyeskygge. Man bruker gjerne en lys skygge som base på hele øyelokket, oppmtil brynet. Så påfører man en medium på globallinjen og duser godt ut. En sånn mørk som du har kjøpt brukes etter det ytterst i øyekroken (som en liggende v-form langsmed den ytterste delen av vippekanten og opp langst to tredjedeler av globallinjen). Du kan finne mange videoer av "how to lay eyeshadow). Den du har kjøpt kan brukes til smokey eyes, men man bruker gjerne en lys skygge som highliter på brynsbrenet og i innerst i øyekroken. En eyeliner vil gi det lille ekstra i struktur. Og mascara til slutt, selvsagt.

Øm man kun vil ha en lys og en medium skygge, så legges den lyse på hele lokket, og den medium i globallinje og ytre øyekrok. Da er det pent med en eyeliner. Jeg ser noen anbefaler dipliner, men det er ganske vanskelig å få til. Start heller med en blyantliner.

Det er alltid pent om øyebrynene markeres lutt, men ikke bruk for mørk farge om du er litt lys

Man må velge litt om man vil fokusere på øyne eller lepper. Om man har mye øyesminke, er det pent med en diskret lipgloss e.l. Om man kun sminker øynene lett, så kan det være pent med mer markerte lepper. Men det kommer an på hva som man vil fremheve med en selv. For min del er det øynene.

Men først av alt bør man selvsagt ha grunnlaget klart: Det er å klargjøre huden med en foundation og litt transparent pudder. Også litt rouge er lent, men less is more. Jeg er ingen fan av solpudder og conturing, jeg synes det ofte blir for kunstig. Dte kan også få en til å se eldre ut, særlig om man er tynn.

Anonymkode: 3497b...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...