Tanntrollet Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Fikk et spørsmål som jeg egentlig ikke hadde tenkt på selv, nemlig om jeg hadde tenkt på å lage studentkalender til datteren min som studerer et stykke unna og bor på hybel. Jeg synes det var et kjempegodt forslag, og tenkte jeg skulle gå igang med dette. Kan ikke ha mange tunge ting da denne må sendes. Er det noen andre som har samme planen, så kanskje vi kunne tipse hverandre? Det er sikkert noen som har laget det tidligere og har noen gode tips. Selv er jeg fersk studentmamma og har aldri laget studentkalender før. Utgangspunktet er jo at hver ting ikke skal koste så mye, men at det også skal være en nyttig kalender for studenter. Mye av det kan jo være First Price og Europris varer. Det jeg tenker kan være greit er: Dopapir (kjedelig, men nyttig for en fattig student) Knekkebrød Sminkefjerner Dusjsåpe Oppvaskmaskin tabletter Te-lys Sjokolade Krydder Gavekort Juleting som marsipan, julebrus, pepperkaker Kongerøkelse + stativ i neste pakke f.eks Ullsokker Lue Vanter/hansker Zalo/Jif-spray o.l Tørkerull Tannbørste + tannkrem Hårprodukter Strikk/spenner God kaffe/te Mikropopcorn Kjeks Diverse toro-poser (saus, gryterett, suppe) Hjemmelaget julegodt om du lager noe sånt litt tidlig. Brente mandler og peppernøtter har jeg satt stor pris på Hvis hun har kaffetrakter: rens for trakter Skyllemiddel Middagshermetikk Servietter (gjerne noen fine julete) Havregryn eller andre tørrvarer Gode penner (forbruksvare, men skikkelig kjedelig å bruke penger på) Rett i koppen-kakao Håndkrem/-såpe Markeringstusjer Notatblokker Iskaffe Et magasin som studenten liker, men kanskje ikke tar seg råd til å kjøpe En pakke pasta/couscous Oppvaskkost Kluter Kjøleskapsmagneter Et lite fotoalbum (sånn med plass på ett bilde på hver side) med koselige bilder i Julehefter Bok Nudler Konfekt Neglelakk Ansiktsmasker Håndkrem Parfyme Duftlys Te Endret 24. oktober 2016 av Tanntrollet Skulle tilføye litt på liste i HI. 1
bomullsdott Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Så utrolig smart! Hadde selv blitt kjempe glad for en slik kalender når jeg selv var student. Noen tips som jeg kan komme på og som jeg vet jeg savnet og ofte ikke tok meg råd til under studentiden er: - Krydder - Gavekort - Typiske juleting som nidar marsipan med sjokolade, julebrus, pepperkaker osv. - Kongerøkelse + stativ i neste pakke f.eks? - Ullsokker - Lue - Vanter/hansker - Zalo/Jif-spray o.l - Tørkerull - Tannbørste + tannkrem - Hårprodukter - Strikk/spenner 1
Tanntrollet Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2016 2 minutter siden, bomullsdott skrev: Så utrolig smart! Hadde selv blitt kjempe glad for en slik kalender når jeg selv var student. Noen tips som jeg kan komme på og som jeg vet jeg savnet og ofte ikke tok meg råd til under studentiden er: - Krydder - Gavekort - Typiske juleting som nidar marsipan med sjokolade, julebrus, pepperkaker osv. - Kongerøkelse + stativ i neste pakke f.eks? - Ullsokker - Lue - Vanter/hansker - Zalo/Jif-spray o.l - Tørkerull - Tannbørste + tannkrem - Hårprodukter - Strikk/spenner Tusen takk for mange gode tips Fører de opp på listen
Gjest Kaffekrus Skrevet 21. oktober 2016 #4 Skrevet 21. oktober 2016 Så utrolig koselig! Mamma har laget kalender til oss som har flyttet ut de siste årene, og det er veldig hyggelig og mye nyttig Noen forslag/ting jeg har satt pris på: God kaffe/te Mikropopcorn Kjeks Diverse toro-poser (saus, gryterett, suppe) Hjemmelaget julegodt om du lager noe sånt litt tidlig. Brente mandler og peppernøtter har jeg satt stor pris på Hvis hun har kaffetrakter: rens for trakter
Tanntrollet Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2016 1 time siden, Kaffekrus skrev: Så utrolig koselig! Mamma har laget kalender til oss som har flyttet ut de siste årene, og det er veldig hyggelig og mye nyttig Noen forslag/ting jeg har satt pris på: God kaffe/te Mikropopcorn Kjeks Diverse toro-poser (saus, gryterett, suppe) Hjemmelaget julegodt om du lager noe sånt litt tidlig. Brente mandler og peppernøtter har jeg satt stor pris på Hvis hun har kaffetrakter: rens for trakter Så flotte tips. Tusen takk De føres også opp på listen
Gjest Kaffekrus Skrevet 21. oktober 2016 #6 Skrevet 21. oktober 2016 (endret) 33 minutter siden, Tanntrollet skrev: Så flotte tips. Tusen takk De føres også opp på listen Håper det er noe du kan bruke Kom på noen flere som jeg nok hadde satt stor pris på. Noen er ganske tunge, men kan jo være andre som også trenger tips. Skyllemiddel Middagshermetikk Servietter (gjerne noen fine julete) Havregryn eller andre tørrvarer Gode penner (forbruksvare, men skikkelig kjedelig å bruke penger på) Rett i koppen-kakao Håndkrem/-såpe Som student lærer man virkelig å sette pris på sånne små ting, merker jeg Tilføyelse: Legge ved små lapper med gode ord/oppmuntringer underveis? For eksempel om du vet hvilken dato hun har eksamen kan du legge ved en lykkeønskning? Du vet best om dette er noe hun vil synes er hyggelig Endret 21. oktober 2016 av Kaffekrus
Tanntrollet Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2016 7 minutter siden, Kaffekrus skrev: Håper det er noe du kan bruke Kom på noen flere som jeg nok hadde satt stor pris på. Noen er ganske tunge, men kan jo være andre som også trenger tips. Skyllemiddel Middagshermetikk Servietter (gjerne noen fine julete) Havregryn eller andre tørrvarer Gode penner (forbruksvare, men skikkelig kjedelig å bruke penger på) Rett i koppen-kakao Håndkrem/-såpe Som student lærer man virkelig å sette pris på sånne små ting, merker jeg Flere flotte tips Igjen tusen takk
Sarah Dee Skrevet 21. oktober 2016 #8 Skrevet 21. oktober 2016 Det hørtes skikkelig koselig ut! Dette er ting som jeg ikke så nevnt som jeg hadde blitt glad for i alle fall: Markeringstusjer Notatblokker Iskaffe Et magasin som studenten liker, men kanskje ikke tar seg råd til å kjøpe En pakke pasta/couscous Oppvaskkost Kluter Kjøleskapsmagneter Et lite fotoalbum (sånn med plass på ett bilde på hver side) med koselige bilder i 1
Nappetass1 Skrevet 21. oktober 2016 #9 Skrevet 21. oktober 2016 Skikkelig koselig! Husker jeg fikk en stor care package av mamma tilsendt første året som student i starten av desember. Ganske kostbar og tung, men fikk til gjengjeld bare den ene gangen Inneholdt; mobiltelefon (min gamle tok kvelden), julehefter, bok, nudler, konfekt, neglelakker, ansiktsmasker, håndkrem, parfyme, duftlys, te og et innrammet bilde av oss to. Ble så sykt glad! 1
Tanntrollet Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2016 På 21.10.2016 den 17.16, Sarah Dee skrev: Det hørtes skikkelig koselig ut! Dette er ting som jeg ikke så nevnt som jeg hadde blitt glad for i alle fall: Markeringstusjer Notatblokker Iskaffe Et magasin som studenten liker, men kanskje ikke tar seg råd til å kjøpe En pakke pasta/couscous Oppvaskkost Kluter Kjøleskapsmagneter Et lite fotoalbum (sånn med plass på ett bilde på hver side) med koselige bilder i På 21.10.2016 den 17.17, Nappetass1 skrev: Skikkelig koselig! Husker jeg fikk en stor care package av mamma tilsendt første året som student i starten av desember. Ganske kostbar og tung, men fikk til gjengjeld bare den ene gangen Inneholdt; mobiltelefon (min gamle tok kvelden), julehefter, bok, nudler, konfekt, neglelakker, ansiktsmasker, håndkrem, parfyme, duftlys, te og et innrammet bilde av oss to. Ble så sykt glad! Tusen takk for tips Disse føres også opp på listen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå