AnonymJ21 Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Hei! Jeg begynte på BI Bergen nå i august etter et "friår" i militæret etter vgs. Jeg syns fadderuken var kjempegøy og ble kjent med noen jenter som jeg sitter med på forelesning. Allikevel sliter jeg med å finne ordentlige venner på skolen. Disse jentene har allerede egne nettverk her i byen, og inviterer meg sjeldent med på noe utenom skolen. I begynnelsen trodde jeg vi skulle være mer med hverandre etterhvert, men det virker som om de er fornøyd med å være med sine "gamle" på fritiden. I militæret hadde jeg ingen problem med å få venner, da man var med hverandre hele tiden, mens "i det virkelig liv" er det vanskeligere å få god kontakt. Nå føler jeg meg veldig ensom, særlig i helgene. Jeg har prøvd å melde meg på et idrettslag, men jeg kom dessverre ikke med. Nå er fristen for å dra på uttak for de resterende idretts-gruppene gått ut. Jeg vurderte også en periode å søke i verv eller undergrupper, men det er veldig mange søkere og jeg tror ikke jeg er kvalifisert. Nå er det uansett også for sent å søke på noe sånt. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få noen venner på skolen? Eller er det kanskje noen der ute som er i samme situasjon? Føler dagende mine blir veldig ensidige når jeg kun er på skolen, og bruker fritiden min på lesing eller serier...
Gjest SuperSonic Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Kjenner ikke så godt til studiesamfunnet i Bergen, men ville bare gi deg en klem
Charmander Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Verv, Idrett og "extra curricular" aktiviteter vil være steder det er veldig lett å få venner, det hadde jeg selv erfaring med fra Universitetet. Bare å være klasse-representant så jeg ble veldig fort kjent med andre fra trinnene over. Da jeg var i styret i en organisasjon så var det et VELDIG lett å få bekjente. Du er jo kvalifisert for å være i verv og diverse, dette er jo studenter... Husk fortsatt på at det er tidlig i første semester og det ofte kan ta en stund før "vennegrupper" setter seg. Vær på skolen, spør noen du synes virker hyggelige om de kunne tenke seg å samarbeide på f. eks gruppeoppgaver / lekser / oppgaver generelt. Endret 19. oktober 2016 av Charmander 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 Hei Jeg går også første året på BI Bergen! De første ukene var så enkle med fadderuken og andre fester. Men det ga seg fort.. Sliter med akkurat det samme, alle har de gamle nettverkene sine - og er ikke såå interessert i å finne på noe utenom skoletid, noe som er ganske dumt når vi bare har tre timer om dagen! Helgene føles ofte ganske ensomme, når det ikke er noe å gjøre. Vet ikke hvor mange ganger jeg har vært gjennom de ulike kjøpesentrene her.. Jeg er egentlig ganske sosial av meg, og har alltid noen å finne på noe med hjemme, så det føles veldig rart å være på et nytt sted og alene.. Du er ikke alene om å føle det slik hvertfall😊 Anonymkode: 07feb...bf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå