Gå til innhold

Trenger hjelp!!! Abonnementsbytte, elendig kundeservice. Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har havnet i en veldig kinki situasjon. 

Min kjære driver et enkeltmannsforetak og har mobilen sin registrert på firmaet. For en ukes tid siden var han så dum å bytte til Telia, fordi de ringte han og kom med et godt tilbud. Han sa ja, og nå finner han ut at Telia ikke har dekning hvor han bor, eller der han jobber. Han har tydeligvis inngått et 24 måneders abonnement med binding, og telia krever 3000 kr i bruddgebyr for å gi nummeret tilbake til Telenor. Min kjære er nå på jobb, uten noen som helst dekning. Han skal være der i 1,5 uke til, så det er 1,5 uke til han får gjort noe med dette selv. Dette må ordnes så fort så mulig, så hva gjør jeg? Han må ha dekning. Jeg må få tak i han, kunder må få tak i han, alle fakturaer og jobbmail kommer på telefonen hans. Kjæresten min ringte Telia i går (før abonnementet offisielt startet) og sa at han ikke ville bytte da de ikke hadde tilfredsstillende dekning. De krevde allerede da 3000 kr i bruddgebyr. Det er vel helt sinnsykt at han skal betale 3000 kr til et firma, for en vare han aldeles ikke har brukt - når han ringte FØR avtalen tredte i kraft og angret? 

Hva gjør jeg nå? Kan vi slippe unna dette uten å betale, og om vi så må betale: hvordan ordne dette RASKT?

HJELP!

Anonymkode: 345ae...767

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel angrefrist på 14 dager? Er ikke det vanlig? 

Anonymkode: a8763...012

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel angrefrist på 14 dager? Er ikke det vanlig? 

Ikke for bedrifter tydligvis :( 

• Liker 1
Skrevet

Hva sier loven da? 

Skrevet

Siden de ikke kan levere en tjeneste bør det gå an å avslutte avtalen uten at bedriften skal belastes. 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier loven da? 

Det er det jeg ikke finner ut av. Eneste jeg finner ut av er at bedrifter ikke har 14 dagers angrerett slik som ''vanlige folk''.

Skrevet

Kontakt dem på nytt, f.eks. på Facebook, da ser flere det og de vil jo ikke ha negative tilbakemeldinger. Der forklarer dere at dere ikke kan takke ja til tilbudet, siden de ikke opplyste om at de ikke hadde dekning der hvor telefonen skal benyttes. 

Skrevet

Det er ikke forbrukerkjøpsloven som gjelder for bedrifter, men kjøpsloven. Se om du finner noe der. I tillegg til lovverket kan man også se om man finner noen klausuler i betingelsene for abonnementet til Telia, for å sjekke om rettigheter når leverandør ikke kan levere tjenestene (som de jo da ikke kan gjøre når det ikke er dekning i et område). 

Og i mellomtiden så bør han jo skaffe seg et kontantkort eller abonnement hos Telenor, eller en av tredjepartsleverandørene som opererer i Telenors nett. Selv om det er irriterende å ha tegnet et feil abonnement, så kan man jo ikke risikere å ikke få gjort viktige bedriftskritiske operasjoner selv om det medfører dobbelt abonnement i en periode. Da kan man også videre sette opp viderekobling fra telianummeret til hans nr. hos Telenor. 

Han kan også benytte et trådløst nett for mail og ting som går over datatrafikk der han jobber. Enten med et bredbåndsabonnement, bedriftsnett han kan få tilgang til eller lignende der, eller f. eks. en mobilruter fra Telenor. 

Anonymkode: aae36...3f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...