Gå til innhold

Mobilbilder som blir pussige - takknemlig for svar :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig å stille spørsmålet riktig. Men ofte når jeg tar selfier, blir alt i "feil format" så å si. Hvis telefonen ikke er 100% rett foran meg, blir fjeset helt forvridd? Diiiiger hake eller øye som dras ut i det uendelige... finnes det noen måte å unngå dette på? Det burde jo vært sånn at om jeg tok bilde ovenfra viste det et "normalt bilde tatt ovenfra", ikke at panna ble trippelt så lang? 

Telefonen er til info en Samsung galaxy S7 (og samme problem var med S5, som jeg hadde før) 

Finnes det en mulighet for å lage helt normale bilder, hvor ikke det bare er på midten det ser riktig ut? Hvis man tar selfie av f.eks. tre personer, er det jo bare den på midten som ser normal ut :-/ Finnes det en innstilling som kan hjelpe meg? 

Jeg er veldig takknemlig for alle svar :D (og må legge til at jeg er helt teknologisk kløne...) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, så rart. Kanskje det er fordi vinkelen er mye videre enn på f.eks iPhone. Du kan prøve å laste ned andre fotoapper? Altså hvor du kan ta bilde i appen, uten å åpne kamera-appen på telefonen

Skrevet

En app går sikkert an, ja. Men er det meningen at kameraet skal være sånn vidvinkel? Går det ikke an å skru av den vidvinkel-effekten? Noen som vet? Jeg vil jo heller ha et ekte utsnitt enn vidvinkel som ser helt teit ut :-/

Skrevet

Det du beskriver heter perspektiv, det som er nære kameraet blir større enn hva som er lengre unna.Mobilen din prøver å kompensere for dette ved å strekke bildet. Om du bare holder ansiktet ditt midt i bildet blir det minst forvrenging.

Anonymkode: 7fe9b...066

• Liker 1
Skrevet

Oi, nå fant jeg en "knapp" som het "formkorrigering" - "korriger form på ansikter som blir forvrengt" Ha ha, utrolig!!!

Takk for hjelpen, jeg fant ut av det :D 

• Liker 1
Skrevet

Hvor fant du denne "knappen", Sjøgrønn?  :bond: 

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Doge skrev:

Hvor fant du denne "knappen", Sjøgrønn?  :bond: 

Når du har på selfiekameraet, ligger det lille symbolet nederst på skjermen (til høyre) (skjønnhetsansikt eller hva den heter) og så popper det opp fem valg - nummer 5 heter "formkorrigering" - trykk på den så det blir "on" og ikke off, og det korrigerer formen som blir forvrengt. Hurra :D 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...