AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg prøver å finne på gaveideer til min bror og hans samboer, men det er jammen vanskelig å komme på noe. De har vært sammen i mange år og er i begynnelsen av 30-årene. De bor i utlandet og flyr hjem til jul, så det kan ikke være noe som er stort eller tungt da de altså må ta det med seg hjem igjen. Det må heller ikke være for dyrt - max ca 400-500 kr. De har ingen spesielle hobbyer som jeg vet om, bortsett fra at de er veldig interessert i reising, utendørsaktiviteter og mat. De er også veldig kunstinteresserte. Jeg har vurdert å kjøpe en god flaske whiskey og gi den sammen med noe konfekt, men så er det jo det med å ta flasken med hjem igjen - knust flaske i bagasjen ville jo vært veldig kjipt! Ellers har jeg vurdert gavekort på klesbutikk i byen her, eller på kino. Problemet med det er at de kun er hjemme noen dager i jula, og jeg vil liksom ikke 'tvinge' dem til å bruke en av de dagene/kveldene på kino eller shopping hvis de egentlig ikke vil det. Gavekort varer jo også kun et år, og de pleier kun å reise hjem en gang i året, til jul - så de har jo ikke særlig god tid på seg til å bruke gavekortene. Noen som har noen lure ideer? Anonymkode: a0dc0...2e3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Rosasløyfevotter til henne (se Kreftforeningen) En flaske til ham (men i plast) Anonymkode: 245b7...36b 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rosasløyfevotter til henne (se Kreftforeningen) En flaske til ham (men i plast) Anonymkode: 245b7...36b Her er vottene http://nettbutikk.kreftforeningen.no/butikk/bekledning/oktobervotten/ Anonymkode: 245b7...36b 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Disse whiskyene er i Pet-flaske (plast) https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/Nettbutikk-kategorier/Brennevin/c/brennevin?q=%3Arelevance%3AmainCategory%3Abrennevin%3AvisibleInSearch%3Atrue%3AmainSubCategory%3Abrennevin_whisky%3AEmballasjetype%3APET&text=# Anonymkode: 245b7...36b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 Brettspill Selbuvotter Ullundertøy God kjøkkenkniv Lag en fotobok Anonymkode: cd46a...fa1 1
Alan Smithee Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 Om du vurderer gavekort, har du vurdert å kjøpe gavekort de kan bruke der de bor? Enten til opplevelser i nærheten eller til nettbasert handling, som Amazon? 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 Sparkjøp har mye bra og rimelig ullundertøy https://www.sparkjop.no/Varemerker/Varde/T-skjorte-i-merinoull-silke/p/413533_Blå Stormberg likeså Anonymkode: 245b7...36b 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: BrettspillSelbuvotter Ullundertøy God kjøkkenkniv Lag en fotobok Anonymkode: cd46a...fa1 Svært gode tips! Jeg vil råde TS til å gå på Julemesse(r) og kjøpe gode hjemmestrikkede ullvotter til det friluftsinteresserte paret eller evt rosasløyfevotter til henne og selbuvotter til ham Anonymkode: 245b7...36b 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #9 Skrevet 19. oktober 2016 Evt kjærestevotter hvis de er typene til sånt 😍 Anonymkode: f99c6...bce 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #10 Skrevet 19. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Evt kjærestevotter hvis de er typene til sånt 😍 Anonymkode: f99c6...bce Hvordan ser de ut, og hvor får man kjøpt de? Anonymkode: 245b7...36b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #11 Skrevet 19. oktober 2016 Tusen takk for mange gode svar! Whiskey i plastikkflaske var jo en kjempeide! Det var også vottene til Kreftforeningen, selv om det da blir litt dyrere enn jeg hadde håpet (tenkte egentlig 4-500 kr for en samlet gave til dem), men så går jo pengene til veldedighet, så det er jo for en god sak! Likte også ullundertøyideen, selv om jeg vet at de har endel av både ullundertøy og strikkede votter (foreldre og besteforeldre på begge sider strikker). Alt i alt satser jeg nok enten på whiskey i plastikkflaske dersom jeg finner en som virker god, eller ullundertøy. Takk for hjelpen! TS. Anonymkode: a0dc0...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #12 Skrevet 19. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for mange gode svar! Whiskey i plastikkflaske var jo en kjempeide! Det var også vottene til Kreftforeningen, selv om det da blir litt dyrere enn jeg hadde håpet (tenkte egentlig 4-500 kr for en samlet gave til dem), men så går jo pengene til veldedighet, så det er jo for en god sak! Likte også ullundertøyideen, selv om jeg vet at de har endel av både ullundertøy og strikkede votter (foreldre og besteforeldre på begge sider strikker). Alt i alt satser jeg nok enten på whiskey i plastikkflaske dersom jeg finner en som virker god, eller ullundertøy. Takk for hjelpen! TS. Anonymkode: a0dc0...2e3 Takk for fin og hyggelig tilbakemelding, og lykke til i julegavejakten Anonymkode: 245b7...36b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #13 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg og mannen min bor i utlandet (rett under 30 begge to), og vi har noen ganger fått gavekort på Amazon, som vi da kan bruke til å bestille noe rett hit. Stor suksess! Men vær så snill og ikke kjøp trollfigurer, trollbøker, eller gensere med norske flagg. Det var ikke like stad! :D Anonymkode: 8b6d0...a04 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #14 Skrevet 19. oktober 2016 Nå vet jeg ikke hvor de bor, men hva med gavekort, opplevelse eller årskort til noe der de bor? Utrolig hva man får tak i på nett. Feks årskort til et kunstmuseum der de bor (forutsatt at de bor i en større by), gavekort til teater, kino etc i hjembyen? Whiskey får man jo gjerne tak i mye billigere i utlandet/taxfree så jeg ville kanskje brukt pengene på noe annet, men liker tanken på å kjøpe noe som blir spist/drukket. Nå vet jeg ikke hvor de bor, men hva med å gi andre type matgaver som kaffe, te, sjokolade og noen norske spesialiteter (alt fra spekemat til multesyltetøy, dvs ting som tåler transport forutsatt at det er greit å ta med inn i landet de bor i). Anonymkode: 53bd3...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #15 Skrevet 19. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: . De bor i utlandet og flyr hjem til jul, så det kan ikke være noe som er stort eller tungt da de altså må ta det med seg hjem igjen. Det må heller ikke være for dyrt - max ca 400-500 kr. De har ingen spesielle hobbyer som jeg vet om, bortsett fra at de er veldig interessert i reising, utendørsaktiviteter og mat. De er også veldig kunstinteresserte. Anonymkode: a0dc0...2e3 Noe som de er glad i? Norsk konfekt (om de liker det), feks Sfinx (som er den beste konfekten som jeg vet om). Eller andre matgaver (som du vet at de liker) som er holdbare uten kjøling, og ikke tar for stor plass. Anonymkode: 245b7...36b 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #16 Skrevet 19. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ser de ut, og hvor får man kjøpt de? Anonymkode: 245b7...36b Det er votter med en kvinnevott, en herrevott og en fellesvott, altså en stor vott med to hull inn sånn at han og hun kan leie hender Anonymkode: f99c6...bce 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #17 Skrevet 20. oktober 2016 Kanskje en reiseguide til ett sted de ikke har vært, men kan tenke seg å reise til. Anonymkode: a749e...f84 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå