Gå til innhold

Hva slags bolig er å foretrekke? Leilighet, rekkehus, tomannsbolig

Anbefalte innlegg

Gjest Timaras
Skrevet
30 minutter siden, NumberSix skrev:

Ja, er det ikke meningen at man skal si hva man selv mener er best? Hvis man vurderer rekkehus, som også krever en del vedlikehold og stell, så kan man like gjerne gå for enebolig, så slipper man naboene så tett innpå. Men man må jo naturligvis velge det som passer enhver. 

Man velger det som  passet for en selv.

Var jo det jeg sa.

Skrevet
På ‎20‎.‎10‎.‎2016 den 20.02, O.G. skrev:

Du kan finne bittesmå andelsleiligheter til under 500000kr, men jeg vet om bygget der så jeg vil ikke bo der. Var på visning her og gjennom hele runden tenkte jeg det samme om alle leilighetene: Klarte de ikke å finne bedre romløsninger enn dette? Arealeffektivitet er seriøst et fremmedord og ikke snakk til meg om leiligheten på 69kvm med hybel.....

Det har vært noen seriøst ubegavede arkitekter inn i bildet. 

Den kjøkken/ stueløsningen likte jeg godt. En leilighet jeg var på visning i nettopp i et nybygg,var det knapt stue kun kjøkken. Selv trives jeg godt i blokk, men drømmer litt om rekkehus.

Skrevet

I tillegg må du være veldig klar over HVOR du ønsker å bo... det er nesten viktigere enn boligen.

Det virker kult å bo i et ungt og urbant nabolag, men etter to-tre år er det ikke like kult med hasjlukta fra naboen og det syvende partysvenskekollektivet i leiligheten over som spiller tysk EDM nonstop.

På samme måte kan det friste med "rolig og etablert" nabolag, men på et tidspunkt kan det bli slitsomt at du er den eneste i borettslaget uten barn, at det er et evindelig bråk med ungehyl og knirking fra tusen trampoliner og at du selv ikke kan lage en lyd etter kl 2130 for da "bråker du så ungene ikke får sove".

Jeg har i og for seg bodd i begge disse nabolagene (i naturlig rekkefølge), og ALDRI mer.

Velg ditt nabolag med omhu.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Alice123 skrev:

I tillegg må du være veldig klar over HVOR du ønsker å bo... det er nesten viktigere enn boligen.

Det virker kult å bo i et ungt og urbant nabolag, men etter to-tre år er det ikke like kult med hasjlukta fra naboen og det syvende partysvenskekollektivet i leiligheten over som spiller tysk EDM nonstop.

På samme måte kan det friste med "rolig og etablert" nabolag, men på et tidspunkt kan det bli slitsomt at du er den eneste i borettslaget uten barn, at det er et evindelig bråk med ungehyl og knirking fra tusen trampoliner og at du selv ikke kan lage en lyd etter kl 2130 for da "bråker du så ungene ikke får sove".

Jeg har i og for seg bodd i begge disse nabolagene (i naturlig rekkefølge), og ALDRI mer.

Velg ditt nabolag med omhu.

Jeg vet ikke hvor du bor, men her i Trondheim er det flere nabolag som passer godt for unge voksne, med mange nye bygg med leiligheter i alle størrelser, så sånn sett er det veldig variert hvem som bor der, og det er fint.

Anonymkode: cd624...ac6

Skrevet
På 23.10.2016 den 8.13, O.G. skrev:

Du såg det nye prospektet på Gubb? 

Ja. Og det er horribelt. Ikke nødvendigvis prismessig. Men utførelsesmessig. Ser det er praksis arkitekter og tenker mitt... Men tror noen av de leilighetene med hybel er rettet mot studenter da. Noe ala de på nedre elvehavn i Trondheim. Gir jo de en mulighet til å komme seg inn på markedet greit. 

Men synes det ligger endel interessante leiligheter ute på steinkjer nå. 2 mill og et par tusen i felleskostnad i mnd må man nesten bare regne med. 

Hva med den i kongensgt 3? Trenger at det brukes 400 000 på oppussing. Men den er jo billig. Og lav felleskostnad. 

Nå vet jeg ikke om du ønsker å være i sentrum sentrum eller et par kilometer unna da. Men kan ikke se for meg at Beistad er aktuell for deg (høres jeg stalkeraktig ut, men har fått med meg at du er singel og barnløs). 

Anonymkode: 85bd3...9a9

Skrevet

Herregud. Håkkagata 10 @O.G. om jeg hadde vært singel og barnløs så hadde den vært perfekt. 

Skrevet

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og det er horribelt. Ikke nødvendigvis prismessig. Men utførelsesmessig. Ser det er praksis arkitekter og tenker mitt... Men tror noen av de leilighetene med hybel er rettet mot studenter da. Noe ala de på nedre elvehavn i Trondheim. Gir jo de en mulighet til å komme seg inn på markedet greit. 

Men synes det ligger endel interessante leiligheter ute på steinkjer nå. 2 mill og et par tusen i felleskostnad i mnd må man nesten bare regne med. 

Hva med den i kongensgt 3? Trenger at det brukes 400 000 på oppussing. Men den er jo billig. Og lav felleskostnad. 

Nå vet jeg ikke om du ønsker å være i sentrum sentrum eller et par kilometer unna da. Men kan ikke se for meg at Beistad er aktuell for deg (høres jeg stalkeraktig ut, men har fått med meg at du er singel og barnløs). 

Du kjenner til dem?

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Håkkagata 10 @O.G. om jeg hadde vært singel og barnløs så hadde den vært perfekt. 

Midt i et kryss det der, men fin leilighet så absolutt.

Jeg har hund så jeg må bo i nærheten av turterreng også og jeg ønsker leilighet pga jeg gidder med hage og sånt.

• 2 uker senere...
Skrevet
På 25.10.2016 den 15.23, O.G. skrev:

Du kjenner til dem?

Midt i et kryss det der, men fin leilighet så absolutt.

Jeg har hund så jeg må bo i nærheten av turterreng også og jeg ønsker leilighet pga jeg gidder med hage og sånt.

Har du god tid så mistenker jeg at det er leiligheter som skal føres opp ved gamle trappefabrikken på Midjo etterhvert. Sikkert noe ala Ristunet, men i ei, max 2 blokker. Da har du kort vei til masse fine turmuligheter til voffen :) 

Anonymkode: c03b9...2fd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du god tid så mistenker jeg at det er leiligheter som skal føres opp ved gamle trappefabrikken på Midjo etterhvert. Sikkert noe ala Ristunet, men i ei, max 2 blokker. Da har du kort vei til masse fine turmuligheter til voffen :) 

Anonymkode: c03b9...2fd

Har hørt noe rykter om det.

Skrevet

for oss hittill i livet har leilighet helt klart vært å foretrekke. to voksne uten noe fnugg av interesse for hage eller praktisk anlegg. Nå planlegger vi barn og presset om at "dere burde jo ønske dere en hageflekk" øker. Vet ikke om vi egentlig er "husmennesker" men vi fårse når vi evt. får barn om vi kanskje skifter mening. 

Skrevet
På 3.11.2016 den 22.09, Puny skrev:

for oss hittill i livet har leilighet helt klart vært å foretrekke. to voksne uten noe fnugg av interesse for hage eller praktisk anlegg. Nå planlegger vi barn og presset om at "dere burde jo ønske dere en hageflekk" øker. Vet ikke om vi egentlig er "husmennesker" men vi fårse når vi evt. får barn om vi kanskje skifter mening. 

Har hørt historier om at unger mobber de ungene som bor i leilighet. Helt sjukt.

Skrevet
14 minutter siden, O.G. skrev:

Har hørt historier om at unger mobber de ungene som bor i leilighet. Helt sjukt.

Hehe, ja det er sykt det der, men det er vel helst i strøk der mange bor i hus? Innenfor ring 2 i Oslo så tror jeg ikke man stikker seg ut som 'blokkunge' :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...