MammaMums Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Hei alle sammen😊 Vi flytter nå i november, og jeg tenker og tenker på hvordan innrede nye stua-hvilke gardiner jeg skal henge opp osv.. Så kom jeg på st jeg kanskje kan "starte" innredningen med de lilla gardiner og lilla tingene jeg har - i og med det er advent ( ..etterhvert, hehe) Men, då ble jeg usikker. Når er det det er innafor med lilla- og når går dere eventuelt over til jule-rødt? Er det noen av dere der ute som skifter til lilla og over til "JUL" ? Og fra når til når i tilfelle? Takker masse for innspill❣❣
Honey Dew Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Hos oss har vi lilla fra og med 1. søndag og til og med 4. søndag. Etter det kommer julepynten opp.
Arkana Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Vi har ikke adventspynt overhodet, utenom adventslysene, men skulle jeg gjort det ville jeg hatt det i adventstiden, altså fra 1. til 4 søndag i advent.
MammaMums Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2016 😃😃 Takk for svar😃 Da er saken biff - det blir lilla stue og bad fra 1 til 4 søndag i advent🙏🏼🙏🏼
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 Eier ikke lilla, men i familien vår er det fra første til fjerde søndag Anonymkode: 9cfee...39a
Eliza Doalot Skrevet 20. oktober 2016 #6 Skrevet 20. oktober 2016 Jeg har ikke lilla pynt utover lilla lys og en lilla bordløper, og det kommer opp 1.søndag i advent. Dvs, jeg kjøpte faktisk en lilla orkide i går, hvor fargen ble valgt bevisst for å matche adventslysene. Spørsmålet er selvfølgelig om den lever så lenge... 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #7 Skrevet 20. oktober 2016 Hos meg kommer det lilla fra siste helgen før 1 .desember, i år altså helgen 25-27 november. Jeg elkser det lilla. Det blir rødt og julepynt den 22. desember. Anonymkode: 094cd...2fc
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #9 Skrevet 20. oktober 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos meg kommer det lilla fra siste helgen før 1 .desember, i år altså helgen 25-27 november. Jeg elkser det lilla. Det blir rødt og julepynt den 22. desember. Anonymkode: 094cd...2fc Det er jo det alle anndre her sier også... Anonymkode: dfe54...bf9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #10 Skrevet 20. oktober 2016 Ca. 1-24 des. Men, her i huset er det kun adventsstaken og adventsstjernen som er adventsrelatert, men vi gjør det gjerne litt ekstra koselig i stuen i adventstiden. Koser oss med litt julebakst, julemusikk og ser julefilmer sammen. Jeg er en liten interiørfreak som absolutt ikke liker lilla, så i år blir det gråblå adventslys...Det er heldigvis helt greit for mann og barn også Anonymkode: 1039a...146
Myrthel Skrevet 20. oktober 2016 #11 Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Vi har heller ikke mye lilla, kun adventlys og en "lilla" julestjerne. Setter det frem rett før 1. søndag i advent. Før hadde vi litt mer lilla, men vi ender opp med å pynte tidligere og tidligere til jul - og da forsvinner nesten adventsfargene. Ikke synes jeg lilla passer så godt heller, det blir så mørkt i en mørk tid). Endret 20. oktober 2016 av Myrthel
Timsy Skrevet 31. oktober 2016 #12 Skrevet 31. oktober 2016 Lilla fra 1.søndag i advent til og med 4.søndag. Deretter kommer julepynten opp.
Lykkehjerte Skrevet 31. oktober 2016 #13 Skrevet 31. oktober 2016 På Wednesday, October 19, 2016 den 15.53, MammaMums skrev: Hei alle sammen😊 Vi flytter nå i november, og jeg tenker og tenker på hvordan innrede nye stua-hvilke gardiner jeg skal henge opp osv.. Så kom jeg på st jeg kanskje kan "starte" innredningen med de lilla gardiner og lilla tingene jeg har - i og med det er advent ( ..etterhvert, hehe) Men, då ble jeg usikker. Når er det det er innafor med lilla- og når går dere eventuelt over til jule-rødt? Er det noen av dere der ute som skifter til lilla og over til "JUL" ? Og fra når til når i tilfelle? Takker masse for innspill❣❣ Jeg tenker at det er innenfor å bruke adventsfargen lilla i hele adventstiden! Personlig pynter jeg aldri med lilla, mine adventsting går i hvitt og grått. Mange syns sikkert det er nikjedelig, men liker det selv, og det er i harmoni med annet interiør.
Perelandra Skrevet 1. november 2016 #14 Skrevet 1. november 2016 Jeg elsker lilla, og kan gjerne pynte med den fargen hele året. For øyeblikket har jeg flere sofaputer, noen duftlys og to blomster i lilla stående framme. Jeg prøver likevel å begrense det lilla fram til helga med første søndag i advent. I løpet av fredagen eller lørdagen tar jeg fram duker, løpere, lys, blomsterpotter og annen pynt i lilla. Selve julehøytida tilbringer jeg hos familien på en annen kant av landet, så det hender jeg lar det lilla stå til over jul. Det kommer litt an på når jeg drar, og hvor nær fjerde søndag i advent er julaften. Det hender jeg også pynter med lilla i tida før påske også. Lilla er i kirkeåret også fargen for fastetida. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. november 2016 #16 Skrevet 1. november 2016 12 timer siden, Timsy skrev: Lilla fra 1.søndag i advent til og med 4.søndag. Deretter kommer julepynten opp. Samme her
Perelandra Skrevet 1. november 2016 #17 Skrevet 1. november 2016 Jeg har inntrykk av at bruken av lilla er på retur? Mange fortrekker å pynte med rødt eller andre julefarger uten å gå veien om lilla adventspynt først.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #18 Skrevet 1. november 2016 Man skal vel egentlig ha det fra 1.-4. søndag i advent. Men jeg bruker lilla duker og lys hele året for det er yndlingsfargen mine. Anonymkode: 54db2...a13 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #19 Skrevet 1. november 2016 Pynter ikke med lilla noen gang. Anonymkode: cc8e7...be5
evelynn Skrevet 1. november 2016 #20 Skrevet 1. november 2016 Jeg pynter ikke lilla, men rød og grønt allerede fra 1. des. Litt etter litt, hver uke noe, ikke alt om gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå