Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min har fortalt meg at han er nødt til å kutte ned på timene mine "for å spare på utgifter til butikken". Det er forståelig og alt det der, men jeg lurer litt på om ikke det teknisk sett er dyrere at sjefen tar over timene mine? Sånn sett virker det ikke helt logisk, siden han har bedre ansiennitet enn meg o.l.  Jeg vet ikke hvordan butikksjefer tar ut lønn, om det er fast eller hvordan det er. Om noen har noen innspill, rop gjerne ut :) 

Anonymkode: e394c...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare meg og sjefen timene deles imellom forøvrig.

-TS

Skrevet

Mange ledere har fast lønn og får ikke overtidsbetalt.

Har en venninne som er butikkbestyrer og hun har måttet ta butikken selv mye i det siste pga underskudd i forhold til budsjettet. Så må hun ta det administrative på morgen/ettermiddag eller når de er fler enn en på jobb. 

Anonymkode: d489f...79d

Skrevet

Samme skjedde med meg på en tidligere arbeidsplass, sjefen fikk ikke mer betalt. Hun kunne bokstavelig talt jobbe så mye hun ville, men mer penger i lomme hos hun, ble det ikke. 

Skrevet

Greia er at hun ikke har fastlønn, lønnen hennes regnes visstnok av omkostningene til butikken mnd til mnd, så nøyaktig hvordan hun tar ut lønn skjønner jeg ikke helt. ^^ Hun eier forsåvidt butikken, hvis det har noe å si. 

Skrevet

Har du kontrakt på en viss stillingsprosent så kan ikke en sjef gjøre dette. Da skal du jobbe de timene du har på kontrakt. Hun må gjerne jobbe vaktene dine, men du skal ha betalt for dine timer uansett (så sant det er kontrakt)

Du bør faktisk høre med fagforeningen om dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg må vel manne meg opp, og gjøre dette. Hun er en av de personene som bryter sin vilje frem som en bulldoser, og jeg er en kanskje spak og konfliktsky person i forhold. Noe jeg vet at hun utnytter siden hun bl.a prøvde å kreve at jeg skulle jobbe en del av arbeidsdagen ulønnet(!) for litt siden. Veldig artig og stå og krangle på at jeg skal ha betalt for det jeg jobber. 

Takk for tips, skal snakke med fagforeningen :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...