Gå til innhold

Noen som har blitt mindre syk etter livsstil/kostholdsendring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her inne som opplever å bli mindre syk etter å ha endret kosthold og/eller livsstil generelt? Hvilke endringer har du i såfall gjort? 

Anonymkode: 577f2...6f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sluttet å røyke og begynte å trene. Ble kvitt migrene, gjenntatte luftveisinfeksjoner, tensjonshodepine og trenger nesten ikke astmamedisiner lengre. I tillegg til dette har jeg mye mer energi. Har aldri vært friskere.

Anonymkode: a2672...d7d

• Liker 3
Skrevet

Ja :laugh: Kuttet ut kjøtt og mesteparten av melk. Nå er det 5 år siden jeg kuttet det ut og jeg har ikke vært syk siden med unntak av en lett forkjølelse i vår. 

Anonymkode: b8c41...ed0

• Liker 3
Skrevet

Har ikke blitt mindre syk, men takler de kroniske smertene generelt bedre. Det er selvsagt dårlige dager, men totalbildet er bedre

(men i dag er en jævli dag/natt!)

Jeg jogger/løper 3-4 ganger i uka, gjør en time yoga hver dag og spiser moderat lavkarbo.

Anonymkode: a9309...5f0

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gått ned 25 kilo, så det har helt sikkert noe å si. Min "livsstilsendring" har vært ganske omfattende, jeg pleide å spise masse godteri og potetgull og kaker, i lange perioder etter at jeg ikke klarte å spise "grønt, grovt og magert" lenger.

Jeg lager mye av maten min fra scratch, det kan kalles husmannskost, eller tradisjonskost, eller nordisk. Eller kjedelig. Men jeg synes det er godt :tongue:  Aller mest tenker jeg på det som "gamlismat". Jeg fniser av og til når jeg ser hva jeg putter i handlekurven, det ser ut som jeg jobber i hjemmetjenesten - sild og poteter, pumpernickel og smør, helmelk og kålrot, kefir og semulegryn. Men alt er helt vanlig mat, jeg har ikke offisielt kuttet ut noe, og jeg spiser akkurat hva jeg vil.

Vet ikke om jeg er mindre syk (ihvertfall like syk i hodet :sprettoy:), men jeg føler meg veldig mye "friskere", mer opplagt, mer energi - det arter seg som en utålmodighet og jeg får lyst til å gå ut, enten gjør jeg meg et ærend, eller så går jeg bare en tur. Det er helt uvanlig for meg. Jeg har fått lyst til å gå før også, men ikke så ofte, stort sett har jeg gjort det fordi jeg syntes jeg burde. 

Søtsug er nesten borte, til gjengjeld har jeg fått en sunn appetitt, god matlyst.

Jeg får mye mindre blåmerker, huden min er bedre (nesten aldri utbrudd lenger), jeg har ikke lenger vondt i korsrygg, knær og tåledd. Men allergi og hodepine er som før.

• Liker 4
Skrevet

Har fått stålkontroll på blodsukkeret mitt etter at jeg begynte med daglige treninger og oversikt over kostholdet. Forkjølelser kommer like ofte da...

Skrevet
3 timer siden, Cyrus skrev:

Har fått stålkontroll på blodsukkeret mitt etter at jeg begynte med daglige treninger og oversikt over kostholdet. Forkjølelser kommer like ofte da...

Siden du får fortsatt ofte forkjølelser. tenker jeg at du kanskje ikke restituerer nok siden du skriver at du trener hver dag. Tren heller annenhver dag. Få nok hvile. Søvn og hvile er superviktig for bra helse!

Anonymkode: 7d319...49d

• Liker 4
Skrevet

Hvis du tenker på infeksjonssykdommer som influensa, forkjølelse og omgangssyke så opplever jeg ingen forskjell om jeg spiser sunt eller ikke.

Men det som den over skriver har vært avgjørende for helsen min. Da jeg begynte å legge meg å stå opp til samme tid hver dag, få minst 7 timers søvn, jobbe med stressmestring og ikke ta på meg for mye i hverdagen så merket jeg at jeg ble mindre syk. Har faktisk ikke hatt noe, ikke så mye som litt snufsing på to år nå.Tidligere da jeg jobbet lange dager, fløy på byen hver helg og sov 5 timer per natt var jeg syk hele tiden. 

Anonymkode: 67366...2a4

• Liker 3
Skrevet

Ikke syk akkurat, for det var jeg sjelden før også, men jeg har alltid blødd neseblod ofte. (Neida, jeg har ikke hatt høyt blodtrykk - det har vært sjekket innimellom.) Etter å ha mistet 15 kg og blitt i vesentlig bedre fysisk form så skjer det veldig sjelden. Et eller annet har skjedd, jeg vet bare ikke hva. 

Skrevet

Jeg har fått superimmunforsvar av LCHF. Før var jeg forkjølet ca hele vinteren. Nå blir jeg forkjølet 2-3 ganger i løpet av vinteren og da er det også mye mildere enn før. Jeg har som regel bare én dag der jeg må snyte meg i løpet av en forkjølelse. Jeg har hatt to sykedager de siste tre årene og det var matforgiftning, sannsynligvis salmonella i følge legen min. Han sa også at det burde tatt meg mye lengre tid å bli frisk og kommenterte det gode immunforsvaret mitt.

Anonymkode: d3920...1e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...