smil Skrevet 5. mars 2002 #1 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei alle sammen! Er nysgjerrig på hvilket forhold dere her inne har til kaffe. Drikker du kaffe hver dag? Bare MÅ du ha kaffe for å våkne om morgenen? Eller drikker du bare av og til? Tidligere tilhørte jeg den gruppen som drikker kaffe i bursdager o.l, lagde aldri kaffe bare til meg selv. Nå derimot drikker jeg kaffe hver morgen (bortsett fra i dag, skal prøve å klare meg uten), og gjerne 2-3 kopper senere på dagen. Er det forresten skadelig å drikke kaffe? Hvor mange kopper tror du er o.k? Hilsen Smil (som tror hun har blitt avhengig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petra Skrevet 5. mars 2002 #2 Del Skrevet 5. mars 2002 Er avhengig av kaffe ja. Drikker en hel del krus fra morningen til langt på dag. Bivirkninger uten kaffe er :trøtt hodeverk sur ja, ihertfall på meg. De er ikke sunt å drikke kaffi pga. koffeinen som gjør deg avhengig og tærer på magen. D er skadeligt å drikke kola og. Den inneholder koffein og gjør deg avhengig!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 5. mars 2002 #3 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg drikker en kopp cappuchino hver morgen, bortsett fra i helgene. Jeg kjører ca 1 1/2 time til jobb hver morgen, og for å ikke kjøre rundt i ørska de siste 10 km, så må det espresso til. Men på jobben rører jeg ikke kaffe, med mindre jeg er veldig trøtt og uopplagt. Gammel traktekaffe er ikke veldig godt. Drikker gjerne kaffe i selskaper, men går for cappuchino / andre melk + espresso-kaffer på kafe og sånn. Og velger heller te enn kaffe hvis det er et valg i selskap. Catzy12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. mars 2002 #4 Del Skrevet 5. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 5. mars 2002 #5 Del Skrevet 5. mars 2002 synes det er godt med faffe av og til , men er ikke avhengig iallefall ikke enda men godt er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 5. mars 2002 #6 Del Skrevet 5. mars 2002 Har redusert kaffedrikkingen betydelig det siste året, mest fordi magen ikke tålte det så godt. Jeg fant også ut at jeg ble mye MER opplagt da jeg sluttet. Kaffesuget skaper visst en falsk trøtthetsfølelse. Nå er det ihvertfall slutt på å duppe over kontorpulten mot kvelden! Litt tøft første uka, men mye bedre etterpå. Koffein er jo et sentralstimulerende middel (eller hva det heter), og det kan jo umulig være bra! Jeg får iallefall svettetokter og hjertebank hvis jeg får for mye. Og vondt i magen. Og så er det veldig utørrende, så hvis man drikker kaffe må man drikke enda mer vann enn de nabefalte 1,5 liter til dagen. Nå som jeg er gravid prøver jeg å unngå koffein, da det visstnok kan medføre spontantabort med for mye. Menmen, lastenes sum er visstnok konstant, så...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2002 #7 Del Skrevet 5. mars 2002 før, ca 8 år siden, drakk jeg 15 kopper sur traktekaffe om dagen på jobb. så fikk jeg problemer med garvesyra, så en kopp traktekaffe eller te ga meg helt grusomme magesmerter, fikk meg til å bli liggende på gulvet og gråte og stønne i et par timer. da var det at jeg gikk over til espresso, nesten helt uten garvesyre. fortsatt koffeinavhengig, startet dagen med 4 doble espresso, og fylte på utover. da jeg fikk alvorlige angstproblemer fikk jeg vite at kaffe kan forsterke mental uro, så da gikk jeg ned til en dobbel espresso om morgenen for å våkne, kaffefri resten av dagen. begynte å kutte ut kaffe i ferier, helger og når jeg begynte sent på jobb. nå drikker jeg et par-tre-fire kopper i uka. jeg drikker bare espresso, synes ikke traktekaffe er noe godt. aldri hatt kaffetrakter. kjøpte meg espressokanne da jeg flyttet hjemmefra, og for fem år siden fikk jeg espressomaskin til jul, den har vært en trofast følgesvenn siden da. gidder ikke å kjøpe latterlig dyre kaffedrikker på kaffebar, men eksperimenterer med alle typer nybrente og helt nykvernede kaffebønner hjemme. kjøper ikke ferdigmalt espresso på boks. favorittene er malabar espresso og cubita. ser ikke noen grunn til å kutte ut kaffen helt, den kan forebygge parkinsons og alzheimer, begge deler forekommer i familien min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 5. mars 2002 #8 Del Skrevet 5. mars 2002 På jobb, skole og kafe drikker jeg kaffe. Blir nok 3-4 kopper i snitt hver ukedag. Hjemme er det derimot sjelden jeg lager kaffe - kun når det kommer besøk. Men periodevis får jeg litt "dilla" og bruker espresso-maskinen min flittig. Er nok mer avhengig av te.. Blir nok 5-6 stoooore tekopper hver dag. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 5. mars 2002 #9 Del Skrevet 5. mars 2002 Kaffe?? ÆSJ. Te: Mange kopper pr. dag..... Men, jeg røyker ikke esse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorningStar Skrevet 5. mars 2002 #10 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg drikker av og til kaffe. Men jeg kjenner ikke noe effekt. Men Red Bull derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindy Skrevet 5. mars 2002 #11 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg bare MÅ ha kaffe om morgenen, etter at jeg har spist frokost. Da blir det som regel 2 kopper. Resten av dagen klarer jeg meg fint uten! Når jeg jobber, derimot (har fødselspermisjon) drikker jeg kaffe hele arbeidsdagen, sikkert 6 kopper tilsammen. Er nok litt avhengig, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 5. mars 2002 #12 Del Skrevet 5. mars 2002 Kaffe ja....det må til, går endel kopper med i løpet av dagen. De dagene jeg ikke ha drukket kaffe, kommer hodepinen snikende. Men heldighvis går det ikke utover nåttsøvnen, kan gå rett fra kaffebesøk, til sengs.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 5. mars 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei, og takk for mange svar! Klarte meg faktisk med bare en kopp i dag. Er jeg ikke flink? Hadde vondt i hodet helt til jeg drakk kaffe i to-tida, og da gikk det over. Har visst blitt avhengig... Men nå skal jeg drikke max 2 kp daglig, helst mindre. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Creo Skrevet 5. mars 2002 #14 Del Skrevet 5. mars 2002 Svart kaffe om jeg er håpløst trøtt, ellers tar jeg gjerne en cappuccino. Er ikke avhengig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 6. mars 2002 #15 Del Skrevet 6. mars 2002 Må ha det - bare MÅ ha det... deilig svart kaffe, kaffe med melk, nyristet og nymalt kaffe...mmmm.... En kopp om morgenen, Tar jeg den hjemme, blir det skikkelig god kaffe med nymalte bønner. Blir det på skolen er det tradisjonell skvipekaffe. Men må ha det for det... I løpet av dagen kan det bli en kaffekopp til, eller ikke... Møter gjerne venninner på kaffebar og elsker en dobbel mocca... som jeg også gjerne tar med meg om jeg ikke vil sitte ned...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #16 Del Skrevet 11. mars 2002 En kopp på morgenen hvis jeg har tid, nesten alltid kaffebar i lunsjen og både en og to og tre koppper når jeg kommer hjem fra skolen, hvis jeg kjeder meg. Oj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 18. juli 2002 #17 Del Skrevet 18. juli 2002 Jeg drakk kaffe daglig før. Men det er en meeget kortvarig glede for min del for magen protesterer og jeg ender opp med å løpe frem og tilbake på do :cry: Så det går mest i te. Men største grunnen til at jeg slutta var at jeg fikk sånn hjertebank og sitring i kroppen som var fryktelig ubehagelig når jeg trente hardt. Drikker kaffe en sjelden gang (godt sammen med søtt eller etter tung mat) men da med en del melk, eller gjerne type kaffebardrikker for de er godt utblandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 18. juli 2002 #18 Del Skrevet 18. juli 2002 Her går det en del kaffe i løpet av en dag ja! Ikke så mye nå som det er sommer og varmt, men jeg synes det er helt fortreffelig når den daffe følelsen sniker seg på... Te er mildere mot magen min, og i de fleste tilfeller mye bedre enn kaffe som har stått for lenge på kannen. Etter at jeg fikk magekatarr har jeg måttet bruke både melk og sukker i kaffe, og vil heller drikke en dobbel espresso som er mindre i volum for å våkne... Det beste er jo å male bønner selv og lage kaffe/espresso på det! Yummy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 18. juli 2002 #19 Del Skrevet 18. juli 2002 Jeg drikker altfor mye kaffe, og tør ikke tenke på antall kopper om dagen. Har drukket kaffe i over tretti år. En hyggelig gammel dame lærte meg å få smaken på kaffe før jeg lærte å lese. Svart kaffe er utrolig godt, dessverre! Men jeg røyker ikke, og trener masse! mvh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 21. juli 2002 #20 Del Skrevet 21. juli 2002 Hmm...drikker aldri kaffe jeg og jeg er 23 og jobber som yrkessjåfør. Burde kanskje drukket kaffe da Har prøvd et par ganger men det smaker jo ikke godt i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå