Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om dette er rette forum, men jeg trenger virkelig tips. I de siste månedene har jeg slitt med kroniske smerter overalt. Er det Ikke hodet, så er det ryggen , er det ikke ryggen så er det skuldrene, magen og til å med beina.  Jeg har en krevende familie hverdagen med 3 småbarn der 1 har alvorlig sykdom, men går i barnehage. Det er nesten ingen søvn å få hverken på jobb eller hjemme og nå vil lederen at jeg skal øke min stilling.

Jeg har pr idag 60% men han ønsker meg i 90 %. Det kommer jeg aldri til å klare og nå vil jeg snakket med legen , men vet jo ikke hva jeg skal si. Jeg har aldri vært sykmeldt og har veldig lite fravær. Jeg klarer ikke å roe ned og nå truer leder med å blande inn lederen for firma hvis jeg ikke er villig til å jobbe mer. Det var aldri avtalen å jobbe mer og kontrakten min er på 45% stilling men jeg har jobbet mer. Dette er en krevende jobb. Hva sier man til legen? Jeg har så vondt overalt men vil ikke legen tro at jeg er en snylter og hypokonder dersom jeg spør om å få en pause, bare i 2 uker?

Anonymkode: ce3ae...959

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik som du sier du har slitt, har jeg vanskeligheter for å tro at legen din vil tro du er en snylter eller hypokonder. Du har en krevende jobb og du har det krevende hjemme. Selvfølgelig merker du det på kroppen. Er du medlem av en fagforening? Jeg vil anbefale deg å ta kontakt der eller med arbeidstilsynet. Det er veldig ugreit at du skal ha denne bekymringen å stri med oppi alt annet. Prøv og snakk ordentlig med sjefen og legg alle kortene på bordet. Hvis ikke er det kanskje bedre om du finner deg en annen jobb, du er absolutt ikke tjent med at du brenner deg helt ut på en jobb som ikke setter pris på deg <3 

Skrevet

Jeg vet ikke om et eneste sted i lovverket hvor det står at en ansatt i en gitt stillingsbrøk kan bli pålagt å øke stillingen sin mot sin vilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...