Gå til innhold

Barselvarsel!


Carouselle

Anbefalte innlegg

Denne søvnmangelen holder på å gjøre at jeg går av skaftet snart! Fredag kveld mistet jeg fullstendig fatningen og tror dette ikonet rett og slett er meg :bond: Jeg løp rundt og skrek.. Psykiatrisk neste! Greia var at lillebror var en sann mare å legge, masse sutring og grining, kaving ved puppen. Holdt på i timesvis, og da han endelig sluknet og jeg tok kvelden - da sov han akkurat så lenge at jeg akkurat rakk å falle i søvn før han ble hysterisk. Dette skjedde i tre runder, slik at tre timer til gikk.. Da var klokken 01:30, og jeg hadde ikke sovet mer enn et usselt sekund. Når jeg ikke fikk roet eller kontakt med han, så flippet jeg fullstendig. Jeg orker rett og slett ikke ha det sånn, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det heller. Jeg håper at det har noe med at han er forkjølet, og i tillegg er i denne "4 month sleep regression"-fasen (vet ikke helt om jeg tror på alle disse forklaringene, noen ganger virker det mer som bortforklaringer og unnskyldninger, mer enn noe reelt.. men alltid godt å ha noe å skylde på!).. 

Sutredagbok :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke mannen ta begge barna hvertfall én morgen hver helg så du får sovet ut litt? Du kan jo ikke fortsette med så lite søvn. Syns det er ufattelig slitsomt med de kveldene det bare er kaving og hyling selv, men her varer det sjeldent lenger enn til tolv. Når det nærmer seg to timer bli jeg litt :bond: selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får så utrolig dårlig samvittighet etterpå når det har klikket for meg.. Jeg synes selv jeg er rimelig tålmodig og tar ting med fatning, men når det rabler.. da rabler det! Huff, men den følelsen når man har skreket litt for høyt eller hatt dumme tanker eller sagt ting man absolutt ikke bør si.. Åhh, jeg blir så lei meg :grine:  

Jeg fikk sove litt på morgenen i går heldigvis! Men jeg vet mannen sliter med sine søvnproblemer, han sover ekstremt dårlig selv om han sover på eget rom. Derfor har jeg ikke samvittighet til å vekke han eller gå inn til han før klokken nærmer seg 08:00.. Han fungerer enda dårligere enn meg med lite søvn, så jeg er redd for at han skal surmule hele dagen om jeg tukler med søvnen hans. Mannen er heller ikke like tålmodig som meg og blir lettere sint, og jeg orker ikke ligge å høre på det.. Men han er veldig flink altså, er bare jeg som ikke klarer å slappe av! Men man oppfører seg jo gjerne annerledes når man vet andre hører på. Jeg kan bli ekstra sint og desperat når jeg vet mannen hører meg, for det er en form for "rop om hjelp".. Og det samme med mannen, han kan bli ekstra sint og sur fordi han egentlig ønsker at jeg skal komme og hjelpe til. 

Det typiske er at lillebror ligger og sover som en drøm.. Nå! Det er jo for tidlig å legge seg, selv for meg med seriøs søvnmangel.. Vet ikke om jeg skal vekke han eller ikke :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Dette høres slitsomt ut..  Håper ting har bedret seg noe, eller i hvertfall gjør det 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har vi hatt et par netter som har vært bedre enn på lenge. Han har sovet i to-tre timer sammenhengende! Dessverre er vi litt tilbake i samme dårlige søvnrutine igjen i natt, men men.. 

Men jeg lurer på om jeg kanskje har mindre melk fordi jeg ikke får hvilt ut? Han suger så utrolig intenst om dagen? Men han ammes jo ofte, så det burde jo stimulere produksjonen. Ikke vet jeg.. Vi har nå gitt han litt grøt uten at det var noen stor hit! :P Han liker ikke konsistensen og synes det er fryktelig rart at vi stapper noe inn i munnen som minner om det som pleier å komme opp, gulp. :P Begynner heldigvis å vise litt mer interesse for grøten nå enn helt i starten, men det går fortsatt litt trått! Håpet det skulle hjelpe på søvnen med litt mer i magen, men bortsett fra de to nettene så er det egentlig same same!

Har hatt en skikkelig dårlig natt igjen hvor lillebror sovnet rundt 20:00 og våknet hver halvtime fram til 23:30, så på disse timene fikk jeg 10 minutter søvn.. Etter det sov han heldigvis 2 + 2 timer, men han var klar for dagen 05:15. Og mannen er blitt syk, så han er ikke helt i stand til å ta vare på minstemann. Både fordi han er så slapp og dårlig, men også fordi jeg ikke vil han skal smitte minsten. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne dagen :( Hadde gått fint om jeg visste jeg fikk sove i kveld eller i natt, men med han lille urolige saken her så vet jeg ikke om det blir i kveld eller om fire dager eller kanskje to uker.. 

Badet Mini med ny såpe. Pleier aldri bade henne med såpe, bare uparfymerte barnegreier - men nå ble det altså parfymert såpe. Og hun lukter så fyll! Herregud, vet ikke hva det var med den såpen - men hun lukter som hun har vært på den whiskyfylla. Lurer på hva de tenker i barnehagen :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Håper virkelig lillebror klinker til med noen kjempegode netter snart sånn at du får tatt deg inn litt. Eller at han hvertfall går tilbake til 2-3 timer sammenhengende. 

Må le av fylle-såpa :fnise: Da skal jeg passe på at vi holder oss til uparfymert såpe litt til... Hvilken såpe er det forresten? Greit å ha blitt advart liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, A4-livet skrev:

:klemmer: Håper virkelig lillebror klinker til med noen kjempegode netter snart sånn at du får tatt deg inn litt. Eller at han hvertfall går tilbake til 2-3 timer sammenhengende. 

Må le av fylle-såpa :fnise: Da skal jeg passe på at vi holder oss til uparfymert såpe litt til... Hvilken såpe er det forresten? Greit å ha blitt advart liksom :) 

Ja håper jeg og! Jeg mistenker at han har opparbeidet seg litt uvaner, og det er min skyld. Jeg ammet jo konstant de første ukene fordi jeg var så redd for å ikke ha nok melk. Det gjorde at han lå ved brystet så og si hele døgnet. Selv når han sov. Så han er blitt skikkelig avhengig! Det er nok det som skjer om natten, at han rett og slett kommer på at han ikke har pupp i munnen - og da må det våknes. For da kommer den. Han kan ligge å sutte lenge, uten å spise, men så fort jeg prøver å lirke han av - da tar han et skikkelig krafttak igjen! Bare for å demonstrere at han ikke er ferdig :fnise: 

Det er en av disse badebombene fra Lush som lukter fyll og fanteri. Eller en blanding av fyll og blomstereng, for det lukter jo ikke bare vondt :fnise: Du er herved advart :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp stappet i meg to rosinboller. Og de var tørre. Og egentlig ikke gode. Tror jeg leste noe om en form for "diett" i natt, men det er ikke diett-diett, hvor man skal lytte til kroppen og spise det man føler kroppen vil ha. Og da nettopp IKKE stappe i seg flere "vonde" boller på rappen :fnise:

Herregud så glatt det er ute! Tror aldri jeg har vært med på maken til skøytebane! Vognen bare seiler sidelengs.. Not good! Likevel føler jeg meg langt tryggere med vogn, enn uten! Da hadde jeg vært helt Bambi. 

Nå har jeg vært flink og lagt lillebror i dagsengen sin. Vanligvis lar jeg han bare ligge ved puppen og duppe av & på.. men må prøve å løsrive han litt fra de. Gutter har en lei tendens til å bli skikkelig puppegale, så må begynne tidlig med avvenningen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så slitsomme netter du har for tiden. Håper virkelig det bedrer seg snart, for det er helt grusomt når man får så lite søvn :klem:

Skulle ønske jeg hadde noen gode råd å gi deg, men jeg har visst glemt alt fra tiden da Mini var liten. Hadde vi noen sånne perioder vi og? Sikkert. Husker jeg hva jeg gjorde for å overleve? Nope. :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sitronkake skrev:

Uff, så slitsomme netter du har for tiden. Håper virkelig det bedrer seg snart, for det er helt grusomt når man får så lite søvn :klem:

Skulle ønske jeg hadde noen gode råd å gi deg, men jeg har visst glemt alt fra tiden da Mini var liten. Hadde vi noen sånne perioder vi og? Sikkert. Husker jeg hva jeg gjorde for å overleve? Nope. :fnise:  

Ja det er tungt! Det går på hele familien løs.. Jeg klarer meg greit, men på ettermiddagen og kvelden er jeg helt ferdig! Og jeg bare gru-gleder meg til natten. Gleder meg fordi jeg får bittelitt søvn, men gruer meg fordi jeg vet det blir nok en hard natt med mange oppvåkninger. Og mannen og Mini er også slitne etter jobb og barnehage. Så det er skikkelig dårlig stemning i heimen fra 16:30 til neste morgen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er med meg, men jeg blir så demotivert og føler meg så utilstrekkelig når jeg leser interiørreportasjer og eieren er yngre enn meg - og har poppet ut FEM barn! Altså, hvordan fikser de det?! :hakeslepp: Perfekt hjem OG fem unger! Jeg har nevnt det før her og, men jeg klarer ikke la være å sammenligne meg selv med andre.. Den konkurransefølelsen er slitsom. Det stresser meg at alle skal ha tre, fire og fem barn. Likte bedre da alle fikk to barn og det var normalen. :sjenert: Bare fatter ikke hvordan folk fikser det.. Jeg kjenner allerede nå at vi har nådd grensen for hva denne familiekonstellasjonen tåler! Grensen vår er helt klart to barn! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg ikke de nettene altså 😕 Og ja, lett å sammenligne seg selv med andre 😑 

Hvor gammel er lillebror nå? Husker ikke.. 😶 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 30. januar 2017 den 11.27, maja87 skrev:

Misunner deg ikke de nettene altså 😕 Og ja, lett å sammenligne seg selv med andre 😑 

Hvor gammel er lillebror nå? Husker ikke.. 😶 

4 mnd :)

Nei, jeg hadde tenkt "stakkars deg" om det var noen andre som fortalte at de hadde 8-10 oppvåkninger per natt :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt én god natt den siste uken (kun to oppvåkninger mellom 00:00 og 06:00), men resten har vært ganske ræva.. Om man kan få lov til å kalle det det. :sjenert:

Men jeg har troen, det må jo bli bedre?! En eller annen gang?! Konfirmasjonsalder? :tommelopp:

Så på grunn av disse vanskelige nettene legger jeg få planer, for det er så uforutsigbart om dagen. Aner ikke om jeg kommer til å være i relativt opplagt form eller zombie. Men i går fungerte jeg faktisk helt fint, nesten ikke trøtt! Men skulle bare mangle når jeg legger meg klokken 19:30.. Fikk vært ganske effektiv på hjemmebane om ikke annet. Masse husarbeid! :husarbeid: 

Og jeg har det jo heldigvis hyggelig nå og da. Som da jeg møtte en gammel venninne i helgen. Superkoselig! :klemmer: Gleder meg til lillebror blir litt større og forhåpentligvis sover litt bedre. Da kanskje jeg kan være med ut på kveldstid også. Til og med drikke noe annet enn pærebrus! :perebrus: Mye syting over tapt nattesøvn og hyppige oppvåkninger her i min dagbok.. Bortsett fra det så er det helt fantastisk å være hjemme med godgutten. Herregud han er så skjønn! Koser meg glugg i hjel. Og jeg som var så bekymret for at morsfølelsen ikke skulle komme for barn nummer to! Ingen fare!:strix: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg er overstått! Det har vært praktiske ærrender, lek i snøen, trilletur, kafébesøk og familiemiddag. I går fikset mannen deilig frokost til meg! Egg, bacon og masse godt! Endelig en morsdag hvor han faktisk er hjemme! Men altså, kunne tenkt meg denne servicen hver dag jeg altså, fordi jeg fortjener det!:kaklehone:I går var vi litt ute i det perfekte vinterværet! Fikk nesten påskestemning! :kalle:

Jeg er egentlig helt forundret over meg selv og at jeg klarer å mestre mer eller mindre å leve med disse søvnløse nettene! I natt våknet minstemann hvert 45. minutt fra 20:30 til 05:55..:natti:

Permisjonen raser avgårde, tenk at det bare er noen få måneder til jeg liksom skal tilbake i arbeid. Så-ikke-klar! :herremann:

Hadde jo egentlig tenkt å se meg om etter en ny jobb også fordi det hadde vært praktisk å finne noe i nærområdet når man har to små barnehagebarn, men.. ikke kommet så langt med den planen gitt :plystre:

Og så har jeg nå offisielt fritidsproblemer siden Farmen Kjendis er fardig. Så vant denne Lothepus da :smoke: Vet ikke hvorfor jeg ble så engasjert, men det er noe med å se kjendiser usminket og gjøre møkkajobber som appellerer til meg! Håper det blir en ny sesong! Nå får jeg telle ned til ny sesong av Girls.. TV, sjokolade og brus er liksom blitt mitt aller helligste når minsten sover! Selv om det er mindre sovetid nå enn i starten (= mindre TV-tid på hu mor)..

Nei, nå må jeg plukke opp en liten utålmodig bylt som har våknet opp fra dagens første lur.. Hører snøft og grynt fra vuggen.. Og noen søte gjesp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hundreogørten oppvåkninger i natt :sprettoy: All I want to do is sleep sleep sleep :sFun_sleeping: Da gjelder det å finne trøst og glede andre steder. Heldigvis har jeg sikret meg mer sjokolade og det er ny sesong av Girls :Hehe: 

Passerte to barnehagegrupper på trilletur og likte egentlig ikke det jeg så. I den ene fikk noen smågutter masse kjeft fordi de ikke klarte å flytte seg raskt nok i følge den ansatte. Stakkars små barn, de klarte jo knapt å stokke bena sine, ikke så lett da! Og det var jo ikke noe kritisk, bare jeg som skulle passere. Kunne da godt vente på de småtassene jeg! Den andre gruppen var ute med trillevogner, en hadde tydeligvis sluknet og ble båret som en potetsekk over den ene skulderen på den ansatte. Jeg skjønner at det ikke var så mye annet de kunne gjøre med denne sovende lille saken, men det så så trist ut med det lille barnet som bare hang og slang. Var redd hun skulle miste hele ungen siden hun måtte styre med den andre hånden. Hadde blitt litt lei meg om jeg så mitt barn henge og dingle på den måten.. På sånne dager blir jeg litt skeptisk til barnehagelivet altså. Ser så tydelig at de blir behandlet litt annerledes enn hjemme. Begynner nesten å tenke tanker om å ta de ut av barnehagen! :sjokkbla:

I dag følte jeg faktisk litt på ensomheten av å være hjemme i permisjon. Gikk forbi tre barselgrupper hvorav den ene tydeligvis skulle besøke i noen i veien her (som jeg ikke kjenner). Merket at det stakk litt å se flere vellykkede barselgrupper. Føler det klaffer for alle andre enn for meg, at jeg alltid har uflaks når det tildeles grupper. Følte meg plutselig veldig alene og venneløs:sukk: 

Altså, å selge ting på Finn er et styr til tider. Er så mange som nekter å betale for frakt/porto, men altså hvorfor skal JEG spandere det?! Jeg blir også litt forskrekket over satsene til Posten til tider, men om jeg tar kostnaden så sitter jeg i praksis igjen med 0 kr. Skjønner ikke helt hva folk tenker med til tider.. :glare:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de nekter å betale for frakt så får de vel komme og hente da?  Jeg har solgt unna noen veldig billige ting, og ja, selvsagt er det kjipt når skoa til 50 kroner plutselig får 140 i frakt, men det er igrunn ikke noe jeg får gjort noe med..  

Og uff , så ekkelt med de barnehagene.  Jeg er sikkert litt for snill, men noen ganger syns jeg folk kjefter helt unødvendig.  Er inniblant litt skeptisk til noen regler i barnehagen til T,  jeg skjønner at de skal sosialiseres inn i samfunnet men 1 åringer forstår ikke alle regler liksom... Og da bør du kanskje fokusere på hva som er mest viktig, og hvorfor det er viktig.  (Det gjør jeg,  og jeg jobber med 16-19åringer... )  men alt i alt tror jeg de fleste barn har det veldig bra i barnehage, og at det ikke er veldig mye unødvendig kjefting.  Samtidig husker jeg enda den følelsen av å få kjeft når man ikke forsto hvorfor som liten, og selv om jeg ikke tok skade av det, er det ikke noe jeg vil at T skal oppleve mange ganger. 

Jeg skriver meg visst varm her, men jeg vil avslutte med en klem, så kjipt at ikke dine barselsgrupper funker.  Er du tøff nok til å ta kontakt med ho borti veien? Ringe på en dag og spørre om ho og kiden vil komme en tur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som allerede gruer meg til å sende min lille i barnehagen.. Tenk å ikke bli behandlet som den prinsessen hun er 😭

Barselgruppene her er også en vits, for min del i hvertfall. Men i det siste har det sosiale løsnet, mye pga babysvømming og babysang 👍 Vi er noen som da pleier å gå på kafe etterpå og av og til møtes hos hverandre. Er det noe sånt der du bor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Porcelain

Hyggelig med hilsen og takk for klem :vinke: 

Ja, du kan så si.. Det er mange rare mennesker som bruker Finn, det er helt klart ;)  

Og jeg synes også de i barnehager til tider er litt for tøffe mot de små. Jeg forstår også at det må være en form for regler for at det i det hele tatt skal fungere, men jeg merker så godt at de fleste som jobber der ikke gjør oppgavene med spesielt mye kjærlighet.. Det er vel for mye å forvente kanskje. Da burde jeg vel strengt tatt jobbet der selv hvis jeg mener det er så viktig. Likevel så liker jeg ikke når de uffer og bærer seg over bæsjebleier, sier til barna på en mindre vennlig tone at de stinker osv.. Har innsett at jeg er veldig følsom på behandling av barn :sjenert: 

Angående barselgrupper og naboer med barn, hmm..vet ikke om jeg tør troppe opp der og presse meg på. Føler da mer press på at det MÅ klaffe sosialt mellom meg og naboen. Men jeg skal absolutt begynne å ha et øye til de, kanskje si hei og presentere oss. Så kanskje det kan bli noe! Høres jo ut som begynnelsen på en kjærlighetsroman dette :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...