Gå til innhold

Barselvarsel!

Carouselle

Anbefalte innlegg

Katastrofetanker kjenner jeg til. Etter to dager i dyreparken fikk jeg ikke sove på kvelden, tenkte på at tenk om vi hadde mistet en av ungene inn til løvene eller tigrene. Skjønner jo hvorfor mannen bare ler av meg, men det lå og gnagde skikkelig lenge :rolleyes::fnise: 

Vi kommer ikke til å overnatte på vanlig hotellrom så lenge vi har små unger. Da må vi i så fall ha to sånn at vi kan dele rom med én unge hver. Sånn som dere hadde det er mitt mareritt. Derfor jeg helst vil ha minst to soverom der vi er på ferie, orker ikke ha ungene liggende i stua heller. (Blir Danmark med noen naboer neste år, skal leie stort hus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Carouselle skrev:

Hva skjer med baby og morgener som starter før klokken blir 05:00? :sFun_sleeping: Gæren unge altså. Han er jo bare kjempeblid når han våkner, men så surner han etter 10 minutter når trøttheten inntar han igjen. Så prøver jeg hardt å få han til å sovne igjen, ammer til krampen tar meg i begge puppene, men sovner han.. neida.. Så da sliter jeg med en morgengretten baby som verken vil spise, leke eller sove. Når klokken bikker 06:30 overleverer jeg han til faren hans. Da anser jeg ikke ungen som mitt problem lenger :tunge1: Men da har vi det gående utover formiddagen da, med soving på skift. Plutselig er det langt på dag og vi har ikke kommet lenger enn pysjen noen av oss. Jeg som hater å ikke få noe ut av dagen får jo mark av sånne dager. Det tar jo gjerne to timer bare å få oss ut av huset med pakking av stelleveske, klesskift, bleieskift og alt som hører med. Jaja, vi kom oss ut til slutt. Mini var superglad, lillebror sovnet søtt i vognen og alt var ganske greit. Vi hadde noen kamper underveis og det ble en del bæring av lillebror, men vi fikk da ruslet litt rundt, sett litt i butikker, spist is, vært på kafé og tatt en kaffe. Kan ikke klage! :Hehe:

Her starter ALLE dager før fem 🙈 I feel u 😎 Merkelig nok begynner vi nesten å bli vant til det, og jubler de dagene hun drøyer til nærmere halv 6 eller somi dag 5.50! (Hun har vært en del våken i natt så det er nok grunnen, men det er off-record om noen spør😂)

Høres ut som om dere hadde en fin feriedag i går da,  til tross for treg start 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger det an? Er det hverdag hos dere igjen nå, eller er det fortsatt ferie? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2017 den 22.05, A4-livet skrev:

Katastrofetanker kjenner jeg til. Etter to dager i dyreparken fikk jeg ikke sove på kvelden, tenkte på at tenk om vi hadde mistet en av ungene inn til løvene eller tigrene. Skjønner jo hvorfor mannen bare ler av meg, men det lå og gnagde skikkelig lenge :rolleyes::fnise: 

Vi kommer ikke til å overnatte på vanlig hotellrom så lenge vi har små unger. Da må vi i så fall ha to sånn at vi kan dele rom med én unge hver. Sånn som dere hadde det er mitt mareritt. Derfor jeg helst vil ha minst to soverom der vi er på ferie, orker ikke ha ungene liggende i stua heller. (Blir Danmark med noen naboer neste år, skal leie stort hus)

Så godt å høre - på en måte som ikke er ondsinnet - at du også får slike tanker! Den der med barna i tigerburet har jeg også vært innom :sjenert:  Det finnes liksom ikke grenser for hva fantasien min finner på av groteske, grusomme scenarier som involverer barna. :tristbla: 

Godt dere er litt mer gjennomtenkte enn oss.. Familierom er døden altså. Verste natten ever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2017 den 9.11, maja87 skrev:

Her starter ALLE dager før fem 🙈 I feel u 😎 Merkelig nok begynner vi nesten å bli vant til det, og jubler de dagene hun drøyer til nærmere halv 6 eller somi dag 5.50! (Hun har vært en del våken i natt så det er nok grunnen, men det er off-record om noen spør😂)

Høres ut som om dere hadde en fin feriedag i går da,  til tross for treg start 😄

Ok, skal slutte å klage. 05-tiden er jo egentlig helt normalt for disse bebisene :) Det føles bare ekstra hardt når nettene er fulle av avbrytelser og oppvåkninger! Går seg vel til, Mini sover nå ganske bra og uavbrutt for tiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 19.19, Sjøgrønn skrev:

Hvordan ligger det an? Er det hverdag hos dere igjen nå, eller er det fortsatt ferie? :)

Neida, vi holder fremdeles koken :ler: Hverdag blir jo en ren ferie i forhold! Skjønner ikke hvorfor vi skulle ha Mini ut av barnehagen i fem uker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det fortsatt feriemodus! Still going strong! :skya:

Mini har hatt færre utbrudd de siste dagene og har vært mye mer medgjørlig - heldigvis. Hun sier så mye morsomt og gjør så mange kloke og artige observasjoner, så det er verdt de få trassutbruddene som kommer. Lillebror er fortsatt en glad gutt, men våkner relativt ofte om nettene og kjeder seg fort. Jeg er litt lei småbarnslivet akkurat nå. Det går liksom i baby og barn døgnet rundt uten avbrekk! Det er alltid en bleie som skal skifte, et vannglass som veltes, en rumpe å tørke eller en body å vaske. Savner å gjøre ting som ikke har med barn å gjøre! Samtidig gruer jeg meg som en hund til lillebror skal begynne i barnehage. Orker bare ikke tanken på det, lille gutten :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, dagen i dag har vært litt krevende :( Hadde en veldig dårlig natt hvor jeg knapt sov noe fra 03:00. Minsten våknet med jevne mellomrom og jeg fant liksom aldri helt roen etter at klokken passerte 03:00. Han blir liksom mer urolig når han sover fra det tidspunktet. Ruller, kaver og piper. Heldigvis klinket han til med å strekke soveøkten til 06:15! :hoppe: Det er da noe positivt! Og heldigvis fikk jeg sove et par timer på morgenen. Dessverre klarte jeg ikke slappe helt av og driftet inn og ut av søvne i de to timene. Klarer ikke forklare det, men noen ganger gjør det liksom fysisk vondt å sove? :vetikke: Da jeg stod opp var jeg amper og irritert, og det humøret forfulgte meg resten av dagen. Når vi endelig kom oss ut av døren var jeg så sint innvendig at jeg nesten eksploderte, uten at jeg kan forklare det på noe vis?! :vetikke:  Alt og alle irriterte meg! Hadde mest lyst å slå til noen eller brøle:kjefte:Dette gikk selvsagt utover stemningen mellom meg og mannen. Så vi var mugne på hverandre så og si hele dagen. I tillegg var moren min skikkelig amper og grinete, så jeg slet med to sure mennesker i dag. Til slutt bikker det over og jeg blir nesten paranoid og føler alle vil meg vondt. Så jeg har følt meg veldig tom og trist i ettermiddag. Drittdag! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller er det andre som blir helt varme om hjertet når de ser andre mødre amme barna sine? :ninuskapus: Jeg får liksom bare lyst å kaste meg over de og gi de en gruppeklem fordi det er så herlig. Herregud, kan ikke tro at jeg er blitt like ille som de verste gærningene på ammegruppen på Facebook :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Gærning. Neida ;) Jeg blir ikke øm i hjertet, men når folk legger ut filmer der helt små babyer ammer så holder jeg på å dø av tanken på at M var så liten :fnise: Nå grabber hun tak i puppen og forsyner seg liksom :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Haha! Gærning. Neida ;) Jeg blir ikke øm i hjertet, men når folk legger ut filmer der helt små babyer ammer så holder jeg på å dø av tanken på at M var så liten :fnise: Nå grabber hun tak i puppen og forsyner seg liksom :P 

M drar ut singleten og kikker nedi :ler: 

Koselig å se ja, men jeg blir nesten heller litt trist for at dette er siste gang jeg ammer. Kommer til å grine den dagen det er helt slutt denne gangen også. Forrige gang kunne jeg liksom trøste meg med at jeg skulle gjennom en runde til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, A4-livet skrev:

M drar ut singleten og kikker nedi :ler: 

Koselig å se ja, men jeg blir nesten heller litt trist for at dette er siste gang jeg ammer. Kommer til å grine den dagen det er helt slutt denne gangen også. Forrige gang kunne jeg liksom trøste meg med at jeg skulle gjennom en runde til :) 

Åh, ikke minn meg på at jeg må slutte med amming en eller annen gang :grine: Hadde aldri forestilt meg at jeg skulle synes det er så fantastisk. Jeg kommer til å hylgrine :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, at det kanskje går mot slutten med ammingen er veldig vemodig. Husker siste gangen jeg ammet med Mini, vi avsluttet veldig tidlig siden det aldri fungerte ordentlig. Kanskje derfor er minnet av den siste ammingen vår veldig sårt :hjerte: Nei, nå begynner jeg snart å grine bare av å tenke på det :grine: Kanskje det finnes en forening eller støttegruppe for oss?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å bli bittelitt irritert når mannen får henge med kompiser på kvelden (mens min kveld dermed blir å rydde huset og legge barn) og lover å komme tidlig hjem for å orke morgenskiftet, og så ramler han inn etter midnatt og er megagretten når jeg kommer for å overlevere minsten (40 minutter på "overtid")? :dry:  

Det skal sies at han stod opp til slutt, men det er med så mye klaging og sutring. Det er slitsomme dager for oss begge, men kan man ikke prøve å akseptere situasjonen og ta det med et lite smil?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har gått opp 3 kg i ferien jeg! Ikke rart jeg synes buksene var litt trange :sur: Det er vel en kombinasjon av færre lange trilleturer, mer is og godteri i tillegg til at ammingen er nedtrappet. :essen2: Så det at man blir så slank av amming, vel.. det kan man like gjerne kalle jojo-slanking. For så fort ammingen er over så komme kiloene snikende tilbake fortere enn svint!

(og for de som evt. måtte ramle inn her i min dagbok og lure på om mme er verdens undergang, så vil jeg si at hvis du skal bli slank så er mme til baby bedre valg for mors kropp! Da sover unge og mor bedre om natten, slik at mor faktisk kan ha overskudd til å spise sunnere og trene! :trene: Og det fungerer særs dårlig når man ammer hele natten og må fore seg opp på sjokolade og annen usunn mat for å gi kroppen rask energi til å ta fatt på en ny dag. :Gjesp: :sjokolade:Jeg var i hvert fall mye slankere med mitt MME-barn enn med morsmelksbarnet ;) ....så det var dagens lille lekse til de som måtte lure på det) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Leviora skrev:

:vinke: Legger igjen et lite spor fra ny leser! Rart at jeg ikke har vært her inne før :klo:

:vinke:

Samme tenker jeg om deg! :P Så nå måtte jeg inn og legge igjen et spor hos deg også :)

Velkommen skal du være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn halvveis opprydding i klesskapet om dagen. Det slo meg hva som er "mitt" klesplagg. Ikke nødvendigvis det jeg bruker mest, men helt klart det plagget jeg kjøper oftest. Var stor overvekt av mønstrede bluser for å si det sånn! Kanskje ikke det mest praktiske plagget med silkebluser når man har små barn :P Er vel en grunn til at de fleste fremdeles henger der med prislappen på :sjenert:

Hva er deres svakhet innen klesplagg? 

Og for ordens skyld.. det jeg bruker mest er nok joggiser og hettegensere. Ganske langt unna silkebluse-stil altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...