Gå til innhold

Barselvarsel!

Carouselle

Anbefalte innlegg

Føler meg plutselig så tjukk. Hvordan er det mulig å liksom plutselig se ut som man har gått opp 3 kg på en natt? Håper bare jeg er sinnsykt oppblåst. Pleier man å bli det av mensen? Må google. *google* Ok, noen går visstnok til og med opp i vekt har jeg nå funnet ut av :P Satser på at jeg er i den kategorien og at disse overflødige kiloene blir borte snart. Mensen ass, for noe drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, maja87 skrev:

Godt sagt! Viktig å stole på seg selv :) Helt enig i at sånne små nurk ikke har noe på et kjøpesenter å gjøre.. Ikke bare for at mor og vennene skal henge der i hvertfall, ærender som må gjøres er jo en ting liksom

Jepp, dømmer ikke noen for å gå i butikken med nyfødte altså. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg følte på at jeg var mislykket fordi jeg hadde problemer med det. Er ikke like lett å bli klok på seg selv bestandig :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet! Du er en erfaren mamma, du vet best hva som passer for dere :)

Da M ble født ble vi advart mot kjøpesentre pga RS-viruset. Like greit :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med folket på ferie? :duskedame: Her sliter vi med lillebror som har fått det for seg å våkne midt på natten. Han liker tydeligvis ikke å få tenner kombinert med nye omgivelser. Han er lys våken i 03-tiden. Det fører til litt av en sovekabal. Vi må sove på skift og prøve å holde hodet kaldt når minsten kaver midt på natten, uten at han vekker resten av hytta. :riste: Dritslitsomt, men heldigvis har vi fått masse avlastning! Ellers hadde det virkelig klikket for meg! I tillegg trasses det for fullt, hadde glemt hvor slitsomt det var når treåringen ikke går i barnehage på dagen! Jeg gruer meg litt til resten av ferien, for jeg vet det kommer til å bli litt utfordrende! Men men.. blir forhåpentligvis bedre neste år! Bare å holde ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Carouselle skrev:

Hvordan går det med folket på ferie? :duskedame: Her sliter vi med lillebror som har fått det for seg å våkne midt på natten. Han liker tydeligvis ikke å få tenner kombinert med nye omgivelser. Han er lys våken i 03-tiden. Det fører til litt av en sovekabal. Vi må sove på skift og prøve å holde hodet kaldt når minsten kaver midt på natten, uten at han vekker resten av hytta. :riste: Dritslitsomt, men heldigvis har vi fått masse avlastning! Ellers hadde det virkelig klikket for meg! I tillegg trasses det for fullt, hadde glemt hvor slitsomt det var når treåringen ikke går i barnehage på dagen! Jeg gruer meg litt til resten av ferien, for jeg vet det kommer til å bli litt utfordrende! Men men.. blir forhåpentligvis bedre neste år! Bare å holde ut! 

Har ikke startet ferien, men håper vi skal overleve tre uker sammen og at alle overlever til høsten kommer 🤣 Søvn er alfa og omega for alle og det er jo en utfordring med baby... men vi satser på at det skal gå. Og som du sier: neste sommer er treåringene våre fire år og det blir sikkert bedre 🙈✌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Carouselle skrev:

Huff, slitsomt! Vi og sov en del på skift da vi var hos foreldrene mine i tre uker nå for et par uker siden. Men det er liksom ikke en super løsning i lengden, blir ikke noe igjen av dagen 😂

Håper virkelig det bedrer seg hos dere snart! Og at det blir en bra ferie sum av summarum 👍 Her er det ikke ferie før om fire uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren altså, dette er ganske langt fra ferie :overrasket: Skjønner ikke helt hva jeg tenkte da jeg gledet meg til ferie?! Har aldri vært så sliten før! :Gjesp:  Hver natt når lillebror er våken (og skriker hver gang jeg prøver å legge han ned) tenker jeg at vi hjem. Det fungerer ikke å være på ferie. Heldigvis går det seg til litt på dagen, så katastrofetankene forsvinner igjen før de kommer tilbake neste natt. Glad vi ikke la ut på noen større eventyr! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

Fy søren altså, dette er ganske langt fra ferie :overrasket: Skjønner ikke helt hva jeg tenkte da jeg gledet meg til ferie?! Har aldri vært så sliten før! :Gjesp:  Hver natt når lillebror er våken (og skriker hver gang jeg prøver å legge han ned) tenker jeg at vi hjem. Det fungerer ikke å være på ferie. Heldigvis går det seg til litt på dagen, så katastrofetankene forsvinner igjen før de kommer tilbake neste natt. Glad vi ikke la ut på noen større eventyr! 

Shit, ikkesi det, da... vi sliter med søvnen hjemme, ser for meg at det kan bli en "utfordring" på ferie 😱😨hjelp! Vi får bare ta det som det kommer... siden vi ikke har kjøpt noen utenlandsferie, kan vi jo bare reise hjem om det ikke funker 😂😂😂 Hold oss oppdatert, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sjøgrønn skrev:

Shit, ikkesi det, da... vi sliter med søvnen hjemme, ser for meg at det kan bli en "utfordring" på ferie 😱😨hjelp! Vi får bare ta det som det kommer... siden vi ikke har kjøpt noen utenlandsferie, kan vi jo bare reise hjem om det ikke funker 😂😂😂 Hold oss oppdatert, da? 

Ja, heldigvis er vi ikke på en spinndyr ferie til Mallorca til 50 000.. som vi også vurderte :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden ble avsluttet med dårlig stemning mellom meg og mannen. Han hadde ansvar for legging og var fornøyd med å ha fått han til sove til slutt. Men da jeg fikk høre metoden ble jeg muggen. Lillebror var nemlig blitt bysset og båret i søvn. Det har han jo ikke blitt noen gang, ikke siden fødselen. Så en slik uvane vil jeg helst ikke begynne med nå ved 10 måneders alder! :dry: Han sover jo ved siden av mannen nesten hver natt nå fordi livet i sprinkelsengen på hytta ikke er noe å juble over. Så jeg føler vi allerede er litt ute og kjøre. Jeg ble jo ikke direkte sur på mannen, men mer på situasjonen og fremtidige legginger. Han ble såret fordi han prøver så godt han kan. Og jeg forstår han.. Jeg føler meg bare som verdens verste menneske, sånn ca hver dag! Blir noen harde uker med å lage gode leggerutiner og netter igjen når ferien er over :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sjøgrønn skrev:

Vi hadde en potte sur toåring med til Mallorca i fjor og vurderte å finne et rutefly og bare dra hjem. Var heldigvis bare en uke (og vi avbestilte årets ferie mens vi var der :fnise:).

@Carouselle Om det er mannen som ødelegger leggerutinene syns jeg det er på sin plass at han får ansvar for å få de på plass igjen etter ferien. Han kan ikke ta den lette utveien og forvente at du ordner opp etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at ferien er så lite ferieaktig :unsure:

I tilfelle jeg skulle ha forhåpninger om en fin og avslappende ferie sa jeg til meg selv "husk dette!" da det ikke var så himla kjekt på ferie for noen år siden :fnise:. Det er liksom meltdowns og tull uansett alder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Puh, endelig hjemme! Det var ikke rart vi hadde søvn fra helvete i ferien. Begge barna ble forkjølet og lillebror fikk fire tenner på én gang! Så det har blitt en del amming i tide og utide disse ukene. Hva gjør man ikke for å få den lille til å være tyst? Blir hardt å avvenne merker jeg..  :roll:

Jeg er fornøyd med at alle fire har overlevd ukene, selv om ferien er langt fra over enda. Men nå er vi liksom ferdig med den planlagte delen med hotellovernattinger og leid hytte. Men jeg anbefaler altså ikke å bo fire stykker på ett hotellrom! Det var noen netter hvor jeg knapt fikk én time sammenhengende søvn og jeg pendlet mellom den ene og den andre skrikerungen. Da ville jeg bare hjem! Avsluttet jo også siste etappe av ferien i går med å si at jeg aldri skulle på ferie igjen med den gjengen! Så, det har vært oppturer og nedturer. Det har vært tårer, krangling, trassutbrudd og søvnløse netter. Men vi har jo hatt det hyggelig nå og da. Det har jo fungert helt ok.. Forhåpentligvis sover lillebror bedre neste år også! Mini har kost seg i fornøyelsesparker, svømmebasseng, på stranden og på lekeplasser. Lillebror er bare en fryd, bortsett fra når han er trøtt eller sulten (eller fire tenner presser på.. stakkars lille gubbemann). Jeg og mannen har delt seng igjen (i mangel av flere soverom) for første gang på mange måneder. Jeg har drukket øl (og begynt å like det). Vi har kranglet heftig, med Mini, mellom oss og med andre familiemedlemmer. Men det har vært mest fint. 40 % drit og 60 % hygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi, høres ut som en ferie fra helvete 😂😂 Og, den høres ut som sånn ekspertene sier ferier er med familien 😉 Godt det var 60/40 i favør bra da.. Håper dere får bedre dager hjemme, bedre søvn og kanskje litt egentid for begge parter 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! Godt mesteparten var bra selv om de resterende 40 prosentene høres ganske heavy ut :ohmy: Bra jobba som overlevde! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Husker jeg spiste 200 gr plater hver dag i barselpermisjonen. Hadde et vanvittig sug på sjokolade og Iskaffe! :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Kariannne skrev:

Husker jeg spiste 200 gr plater hver dag i barselpermisjonen. Hadde et vanvittig sug på sjokolade og Iskaffe! :arwen:

Jepp, that´s me! 200 gram daglig.. Har faktisk endelig begynt å kutte ned litt på forbruket. Men var faktisk slankere da jeg fortærte 200 gram daglig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, maja87 skrev:

Oioi, høres ut som en ferie fra helvete 😂😂 Og, den høres ut som sånn ekspertene sier ferier er med familien 😉 Godt det var 60/40 i favør bra da.. Håper dere får bedre dager hjemme, bedre søvn og kanskje litt egentid for begge parter 👍

Jepp, er det jeg tenker også! Så lenge det er 60 % bra så er det vel jolly good :erter:  Og ja, er jo akkurat det ekspertene sier! Man skal forvente terningskast fire, så svarer nok forventningene mer til realiteten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Weebs skrev:

Velkommen hjem! Godt mesteparten var bra selv om de resterende 40 prosentene høres ganske heavy ut :ohmy: Bra jobba som overlevde! :hoppe:

Jepp, katatrofetankeren meg trodde jo ikke vi skulle overleve ferien i utgangspunktet. Jeg så jo for meg trafikkulykker og drukningsulykker. Er så slitsomt å være preget av angst altså! Fader heller.. Heldigvis tenker jeg ikke så mye på det når jeg er midt oppi det (ferien altså, ikke ulykker!). Men det var jo heller en reell fare for at noen kom til å knivstikke hverandre, så dårlig var stemningen til tider :fnise: Haha, det er så deilig med ferie altså! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med baby og morgener som starter før klokken blir 05:00? :sFun_sleeping: Gæren unge altså. Han er jo bare kjempeblid når han våkner, men så surner han etter 10 minutter når trøttheten inntar han igjen. Så prøver jeg hardt å få han til å sovne igjen, ammer til krampen tar meg i begge puppene, men sovner han.. neida.. Så da sliter jeg med en morgengretten baby som verken vil spise, leke eller sove. Når klokken bikker 06:30 overleverer jeg han til faren hans. Da anser jeg ikke ungen som mitt problem lenger :tunge1: Men da har vi det gående utover formiddagen da, med soving på skift. Plutselig er det langt på dag og vi har ikke kommet lenger enn pysjen noen av oss. Jeg som hater å ikke få noe ut av dagen får jo mark av sånne dager. Det tar jo gjerne to timer bare å få oss ut av huset med pakking av stelleveske, klesskift, bleieskift og alt som hører med. Jaja, vi kom oss ut til slutt. Mini var superglad, lillebror sovnet søtt i vognen og alt var ganske greit. Vi hadde noen kamper underveis og det ble en del bæring av lillebror, men vi fikk da ruslet litt rundt, sett litt i butikker, spist is, vært på kafé og tatt en kaffe. Kan ikke klage! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...