Gå til innhold

Barselvarsel!

Carouselle

Anbefalte innlegg

@maja87

Jeg er sikker på at det går helt fint med disse barna altså :) Men jeg er nok bare litt ekstra sensitiv i forhold til å se hvordan barn blir behandlet av barnehagepersonell. 9 av 10 dager er jeg helt komfortabel med å ha Mini i barnehagen, heldigvis :) 

Har ikke deltatt på verken babysang eller babysvømming, så det er ikke blitt noen nye bekjentskaper så langt! Skal jo sies at jeg også trives alene og hater avtaler, så det er litt dobbeltmoral her :ler2: Ikke lett å være vennen min :tunge1: Har nå fått lagt et par avtaler til uken, så da har jeg i hvert fall noen sosiale "happenings". Viktig at jeg ikke går inn i meg selv og blir helt eremitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke mye jeg forstår av det Martha Louise & co holder på med, men akkurat den biten om høysensitivitet merker jeg traff litt. Kan ikke helt relatere meg til det app-pratet deres om at man er som en mobil med tusen apper oppe som bare laster inn og laster inn.. Men mye av kjennetegnene til høysensitive er helt "spot on" for min del og legitimerer mye av det jeg føler og tenker.. Litt deilig å føle på at det ikke er helt unormalt, og at andre har det på samme vis! Samme med å være introvert. Mye falt på plass når jeg forstod at det er andre som føler det på samme måten! Jeg som alltid har trodd jeg var feil skrudd sammen.. Altså det er jeg kanskje også, men det er godt at det finnes andre som også trives i eget selskap og blir slitne av å være sosiale :sjenert: Rart, fordi noe av det jeg liker best er jo å være med venner! Men jeg har bare ikke behov for å sosialisere hver dag! 

Høysensitivteten merket jeg godt i dag da et lite spedbarn gråt intenst i butikken og moren ikke gjorde noe for å trøste. Ikke løftet opp eller snakket til det, lot det bare gråte. Jeg forstår at man bare må få ting gjort når man er midt i handlingen, men selv etter handleturen ga hun ikke barnet oppmerksomhet eller trøstet. Hun virket helt kald, men mulig hun bare prøvde å late som hun tok det piano selv om det kokte innvendig. Håper det.. Jeg ble så lei meg på dette barnets vegne at jeg begynte å gråte da jeg kom ut av butikken. Høysensitiv much jeg?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at i barnehagen min er det ikke sånn. Hadde noen sukket og stønnet over en bleie så hadde jeg tatt de på det med en gang. Barna skal behandles med respekt og hvis jeg tar noen av mine i å snakke ufint eller noe lignende så får de grei beskjed med en gang. Jeg har jo et stort håp om at alle viser like stor kjærlighet ovenfor barna de jobber med som det jeg og kollegaene mine gjør. 

Jeg er litt sånn som deg. Jeg trives litt for godt i mitt eget selskap. Blir en avtale avlyst så blir jeg som oftest storfornøyd. :P jeg må legge inn hviledager i løpet av uken. Ellers blir det overload for hodet mitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det er flere @Pentu :) Og det er så deilig å vite at det også er helt normalt! 

Jeg vil flytte barnet( barna) mine til din barnehage!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Long time no update..  Tiden går veldig fort og veldig sakte på samme tid. Jeg er blitt vant til de nattlige oppvåkningene. Har skjønt at det har med babyens søvnsykluser å gjøre. Han våkner hver gang en søvnsyklus er over, og kommer seg ikke over i en ny på egen hånd uten pupp. Så vi har liten jobb foran oss :sjokkbla:  Først må han spise nok på dagtid slik at vi kan jobbe med å avvenne nattammingen. Men det er ikke så lett når gutten ikke vil ha maten som serveres. Han er kjempeinteressert i mat, men når han får sin mat servert så er det liksom bare to skjeer og ferdig med det. 

For å være ærlig synes jeg er ganske kjipt å være hjemme nå. Lillebror er inne i en periode hvor han sutrer og gråter mye. Han vil ikke ligge noe særlig alene og må plukkes opp etter kort tid. Vet ikke om han kjeder seg, er trøtt (fordi han kanskje ikke får kvalitetssøvn om nettene han heller) eller om det bare er en del av utviklingen. Slitsomt er det! Og han er umulig å få til å sove noe annet sted på dagtid enn trillende i vogn. Skulle gjerne hatt han sovende inne slik at jeg kunne få gjort litt eller bare slappet av, men neida.. jeg må ut og gå! Men altså, kanskje det er like greit. Blir en del sjokolade og kanelboller om dagen for å si det sånn :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, husker jr hadde en skikkelig sutreperiode noen mnd før permisjonen min var ferdig. Da var jeg så sinnsykt motivert for å komme tilbake i jobb! :ler: Med de nettene deres i tillegg er det ikke rart du er skiten og lei. Når skal du tilbake til jobb? Mannen er hvertfall nødt til å ta over da, menhåper nettene blir bedre før den tid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitsomt..håper det bedrer seg for dere 😕 Vi har også dårlige netter, høres fornuftig ut det med søvnsykluser som brytes og pupp som hjelpemiddel. Heldigvis er det veldig bra på dagtid hos oss da, hun kan være mye alene. Kryper overalt 👍 Men sovner kun trillende på dagtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hallo! :goodbye:

Jeg fant dagboken din og da må jeg selvfølgelig kommentere slik at jeg ikke mister den :Nikke: Den var perfekt lesning på senga nå når M ikke digger å være uten pupp. Og jeg føler meg ekstremt teit som klager i min dagbok når jeg leser om hvordan du har hatt/har det :daane: Du er fy fader meg tøff! Min nye helt tror jeg kanskje?! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. mars 2017 den 19.30, A4-livet skrev:

Huff, husker jr hadde en skikkelig sutreperiode noen mnd før permisjonen min var ferdig. Da var jeg så sinnsykt motivert for å komme tilbake i jobb! :ler: Med de nettene deres i tillegg er det ikke rart du er skiten og lei. Når skal du tilbake til jobb? Mannen er hvertfall nødt til å ta over da, menhåper nettene blir bedre før den tid.....

Jeg husker jeg var veldig ferdig ved 10 måneders alder sist, men altså.. han er jo bare 6 måneder! Skal han sutre i fire måneder til :grine: Han er blid og god store deler av dagen altså, ellers hadde jeg mistenkt at det var noe feil på han. Men det er bare så sykt slitsom når han ikke er fornøyd og ingenting hjelper. Jeg kan synge en sang og han er blid i ti sekunder, så henger han med geipen igjen etterpå. Skal bytte til sportsdelen på vognen nå, håper han får et "nytt liv" med den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. mars 2017 den 8.27, maja87 skrev:

Slitsomt..håper det bedrer seg for dere 😕 Vi har også dårlige netter, høres fornuftig ut det med søvnsykluser som brytes og pupp som hjelpemiddel. Heldigvis er det veldig bra på dagtid hos oss da, hun kan være mye alene. Kryper overalt 👍 Men sovner kun trillende på dagtid...

Godt at det er flere som må trille for å få til dagsøvnen. Føler meg så "mislykket" som ikke kan legge fra meg ungen og så sover han søtt. Tro meg, jeg har prøvd! Har lagt han i sengen, i sofaen, i vugge osv. Vognen (i fart) er det eneste som er bænkers. Så da blir det vogn, for jeg orker ikke sånn tullesoving på dagen. Håper lillebror blir fornøyd igjen når han knekker krabbekoden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

Godt at det er flere som må trille for å få til dagsøvnen. Føler meg så "mislykket" som ikke kan legge fra meg ungen og så sover han søtt. Tro meg, jeg har prøvd! Har lagt han i sengen, i sofaen, i vugge osv. Vognen (i fart) er det eneste som er bænkers. Så da blir det vogn, for jeg orker ikke sånn tullesoving på dagen. Håper lillebror blir fornøyd igjen når han knekker krabbekoden!

De aller fleste må vel trilles i søvn. Er bare i barnehager de kan legge de rett ned og så sovner de :fnise: Ellers ble trilleturer noe elt annet med jr da vi byttet til sportsdelen, før det måtte jeg alltid ha med bæresele på tur. Er jo mye mer spennende å se på verden enn den kjedelige kalesjen i vogna :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 3. april 2017 den 16.18, A4-livet skrev:

De aller fleste må vel trilles i søvn. Er bare i barnehager de kan legge de rett ned og så sovner de :fnise: Ellers ble trilleturer noe elt annet med jr da vi byttet til sportsdelen, før det måtte jeg alltid ha med bæresele på tur. Er jo mye mer spennende å se på verden enn den kjedelige kalesjen i vogna :) 

Nå har vi byttet og det hjalp heldigvis litt :) Han har nok vært altfor mye inne og sett for lite av verden. Gutten er litt understimulert tror jeg. Men det betyr ikke at han sitter i vogn med glede av den grunn, men hvis han er uthvilt og mett går det heldigvis ganske bra nå :) 

Og ja, er sant det med at de gjerne vil trilles i søvn. Husker nå hvordan det var et lite mirakel at barnehagen hadde trent Mini til å sovne i vogn uten at den var i fart. Det var utrolig deilig! Men vi var litt bekymret for hvordan de hadde fått det til. Det var nok neppe uten kamp :riste:  Men sånn er det vel for alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av hensynsløse og egoistiske mennesker :balltre: Blir overrasket over hvor mange som sniker i køer og bryter regler :nei:  Jeg pleier fint å vendre andre kinn til, være det større og bedre menneske osv., men i dag fikk jeg nok. Når folk ikke klarer å oppføre seg så klikker det for meg. Som straff kjørte jeg rett og slett på en dame med barnevognen med vilje :fnise: Hun ble ikke overraskende dritsur, men det bekreftet bare for meg at hun fortjente det :lol:  Snakk om å være passiv aggresiv jeg, men nå har jeg latt det fare så mange ganger at jeg følte for å la det gå utover noen. Sure kjerring! Ja, jeg er barnslig - men åååå så godt det føltes :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, kunne ønske det var en skikkelig saftig historie jeg kunne servere dere nå, men sannheten er at hun bare var et "tilfeldig" offer. Hun var på feil sted til feil tid. Eller altså, hun snek i køen og jeg fikk akutt nok av snikere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Køsnikere er fucking bitches. Jeg er ikke så kul alene, men når jeg er med mannen tar jeg gjerne en passiv aggressiv kommentar om hvordan et køsystem fungerer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. april 2017 den 21.01, Weebs skrev:

Køsnikere er fucking bitches. Jeg er ikke så kul alene, men når jeg er med mannen tar jeg gjerne en passiv aggressiv kommentar om hvordan et køsystem fungerer :fnise:

Kunne ønske jeg var skarpere i kjeften til tider. Jeg sliter med at jeg er veldig passiv aggresiv. Det blir så mye irritasjon og hat som blir innestengt over lang tid. Men jeg er så redd for å få bank hvis jeg slenger med leppa :fnise::balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske påsken kom med "Pent Vær"-garanti, for det er et lite helvete å være hjemme når alt er stengt og været er surt. Det er jo ikke noe problem med kaldt vær, men når det pisker surt med horisontalt snøvær da blir jeg kald og sur etter tre minutter. Det har vært ganske dårlig stemning i heimen disse helligdagene. Vi er rett og slett en familie som er avhengig av åpne butikker for å fungere optimalt :rodme: Vi er veldig glade i å gå tur og trille, men hos oss finnes det noe som heter dårlig vær. Og forsåvidt dårlige klær.  Jeg er elendig til å kle på meg riktig.. alltid for varm eller for kald. Eller jeg har sokker som sklir ned, sko som gnager, lue som klør, bukse som gnager. You name it, I have it :fnise:

Uansett, det var derfor tipptopp stemning i dag da butikkene endelig har åpent igjen :nordvesta: Da kan vi rulle rundt på et kjøpesenter noen timer. Mini får lekt litt på disse lekekarusellene (meg jeg putter aldri på penger altså), Lillebror får sett litt på livet, jeg får en kaffe og mannen får en skolebolle. Alle er happy :laugh: Og så velter jeg kaffen, Mini slår seg vrang fordi hun ikke vil forlate karusellen, lillebror er overtrøtt og mannen irriterer seg over alt det andre. Så var stemningen snudd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carouselle skrev:

Kunne ønske jeg var skarpere i kjeften til tider. Jeg sliter med at jeg er veldig passiv aggresiv. Det blir så mye irritasjon og hat som blir innestengt over lang tid. Men jeg er så redd for å få bank hvis jeg slenger med leppa :fnise::balltre:

Jeg også unngår helst bank så godt jeg kan :ler: Det ser så vondt ut på film :Nikke:

Som skiftarbeider har jeg alltid irritert meg over stengte butikker. Dagene går liksom i det samme når du må på jobb uansett om det er jul eller påske :P Som permisjonsdame også forsåvidt. Jeg ante ikke hvilken dag det var i dag da jeg trillet tur i regnet klokka åtte på morgenen :vetikke:

Hvis det er noe trøst så lover jeg deg at du kommer til å finne ut hva "gode klær" er dersom barna begynner på fotball ;) Jeg hadde virkelig ikke peiling da jeg var en helt fersk "bonusmamma". Plutselig skulle jeg stå ute på en cup i november som varte i altfor mange timer! Med skinnjakke :balltre: Nå er det ull, ull, ull, vinterjakke, skibukse og Goretex-sko :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...