Gå til innhold

Når andre "alltid" kødder med at jeg er dum og kaller meg blondie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg begynte å bleke håret har jeg fått "blondie-stemplet". Jeg HATER å bli kalt for blondie! Jeg gikk rundt å nærmest trodde jeg var helt blåst i hodet i mange år pga dette. Hvorfor er det greit å tulle med det? Blir som at jeg skulle kalt en med tomt blikk for idioten omtrent. Jeg er dritt lei. Hårfarge har ingenting med intelligens å gjøre. Skjønner at det ikke er bokstavelig ment, men det er for helvette i gøy i årevis. Har prøvd å si fra, men da blir det bare enda mer morsomt å tulle med meg virker det som. Kjenner begeret renner over for meg snart. Nok er nok. Hvorfor kan ikke andre forstå at det ikke er gøy? Hadde du likt at andre køddet med at du er dum i årevis eller?!

Anonymkode: 250a6...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er det som sier dette? Dersom det er "venner", så ville jeg ikke lenger kalt dem venner. 

Anonymkode: 662c5...c9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, chisandra skrev:

" Jeg gikk rundt å nærmest trodde jeg var helt blåst i hodet i mange år pga dette" 

:hoho:

Ja, jeg reagerte også litt på den der. Kanskje det var noe sannhet i det hvis man faktisk gikk rundt og trodde det i flere år? :P

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som sier dette? Dersom det er "venner", så ville jeg ikke lenger kalt dem venner. 

Venner, familie, kollegaer, bekjente.. Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe å bry seg om. Dette er folk som også er overbevist om at negre er mindre intelligente enn andre raser. Og så viser de til kvasi-forskning når de skal underbygge påstanden.

De har synspunkter om mange mennesklige trekk uten hold i vitenskapen. Ikke noe spesielt for blondiner.

Skal man ta tak i det? Vel, du har vel sikkert bedre ting å bruke tiden din på.

Anonymkode: f536d...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å bry seg om. Dette er folk som også er overbevist om at negre er mindre intelligente enn andre raser. Og så viser de til kvasi-forskning når de skal underbygge påstanden.

De har synspunkter om mange mennesklige trekk uten hold i vitenskapen. Ikke noe spesielt for blondiner.

Skal man ta tak i det? Vel, du har vel sikkert bedre ting å bruke tiden din på.

Anonymkode: f536d...973

Har bedre ting å bruke tiden på, ja. Men fått nok av å bli behandlet som et blåst nek. Seriøst, ikke morsomt. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Er ikke så begeistrert for blondinevitser jeg heller (og mitt hår er ikke manipulert blondt), men jeg blir ikke fornærmet heller. Noen ganger kan det hende man blir ekstra fornærmet eller er hårsår (pun intended) fordi vitsen/fleipen treffer litt for "close to home". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venner, familie, kollegaer, bekjente.. Ts 

I hvilken sammenheng? Kan du gi et eksempel? Det høres veldig spesielt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det personene du omgås med det er noe galt med, eller så ligger det noe i det. 

Det er så mange blondiner som ikke får servert disse kommentarene, så det er ikke bare hårfargen i seg selv. 

Anonymkode: 2904a...2f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to blonde døtre og nulltoleranse for blondinevitser. "Blond" er ikke et synonym for dum. I Norge er det mange blonde mennesker, dette er en del av vår egenart og ikke noe vi skal skamme oss over. 

Det er de som tror at hjernens funksjon henger sammen med farge på håret som har et problem. Og hvis de sier det bare for å være morsomme, vil jeg faktisk påstå at de er rasister. 

Anonymkode: b9556...f3a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to blonde døtre og nulltoleranse for blondinevitser. "Blond" er ikke et synonym for dum. I Norge er det mange blonde mennesker, dette er en del av vår egenart og ikke noe vi skal skamme oss over. 

Det er de som tror at hjernens funksjon henger sammen med farge på håret som har et problem. Og hvis de sier det bare for å være morsomme, vil jeg faktisk påstå at de er rasister. 

Det var da voldomt...

Anonymkode: 33685...028

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var da voldomt...

...fordi?

Er det OK å gå rundt og antyde at folk med svart hår er dumme? Tror ikke det, altså. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken sammenheng? Kan du gi et eksempel? Det høres veldig spesielt ut.

Det er bare "hele tiden". Jeg er ikke dum. Har aldri vært noe evneveik. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

...fordi?

Er det OK å gå rundt og antyde at folk med svart hår er dumme? Tror ikke det, altså. 

Fordi du antyder at noen er rasister ut ifra en spøk. Det går virkelig sport i å bli krenket nå om dagen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kun akseptert fordi blondt hår forekommer først og fremst i hvite, og ofte velstående land. Og fordi det i stor grad har vært hypet opp som noe attraktivt. Harselering med typiske "mørke" trekk hadde ikke blitt tolerert ett sekund. All reaksjon på blondinevitser er derimot en overreaksjon (ref. kommentar over). 

Selv er jeg blond og opplever nesten aldri dette. Hadde jeg gjort det, hadde jeg nok ledd av det. Men jeg hadde nok uansett sett det som desperat fra vedkommendes side.

Vet ikke om det har med TS' omgangskrets å gjøre. Må evt. ha et eksempel.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det enten har noe med at du har dårlige venner, familie, kolleger og bekjente eller at det har noe med deg å gjøre. At du oppfører deg som om du er dum eller at du virker dum og folk sier det er fordi du er blond som en spøk.

Jeg har selv omtrent aldri opplevd dette, selv om jeg er blond.

Anonymkode: 35978...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er afrikansk og opplever ofte at folk kommer med kommtarer om at jeg er dum på grunn av hudfargen min.

Jeg vet de spøker, men det er irriterende å høre at jeg passer bedre på en bomullsplantasje av kollegaer. Føler at spøk til slutt går ut over hvordan de ser på arbeidet mitt.

Anonymkode: 47e1d...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er afrikansk og opplever ofte at folk kommer med kommtarer om at jeg er dum på grunn av hudfargen min.

Jeg vet de spøker, men det er irriterende å høre at jeg passer bedre på en bomullsplantasje av kollegaer. Føler at spøk til slutt går ut over hvordan de ser på arbeidet mitt.

Anonymkode: 47e1d...1f4

Er det virkelig noen som sier det? Det hadde ikke jeg funnet meg i!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...