Gå til innhold

Ønsker tips til belysning - gjerne spesielle lamper.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har nylig kjøpt meg leilighet og har tatt meg tid til å finne riktige ting for meg. Mangler en del belysning, og ønsker tips til hvilke merker som fører litt mer "spesielle" lamper. Takbelysning har jeg, men mangler både ei stålampe og i allefall 3 bordlamper. Har foreløpig sett på Foscarino Lumiere-lampen med lampefot i krom og den avrundede skjermen i mintgrønn. Den er jo ganske dyr, så det blir å spare litt hvis jeg ikke finner noe annet.

Har vært på Lampemagasinet, Bohus, IKEA og Skeidar hittil, og ikke funnet noe jeg ønsker å ha hjemme hos meg selv. Har en stil blandet mellom minimalisme og retro, ønsker litt spesielle signaturelementer.

mvh

Nuttery

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat bestilt meg tripod gulvlampefot i hvit fra Vita, med Vita Carmina lampeskjerm. Synes alle fra Vita er skikkelig stilige. Spesielt Silvia og Conia. De fås i kobber også, dritstilig!

Anonymkode: e52fe...fc5

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte denne for ikke lenge siden:

http://www.bauhaus.dk/pendel-cossano-o50-cm-mork-brun-eglo.html

Riktignok på Christiania belysning, men der har de bare i hvitt og lys treimitasjon nå ser jeg. Passer godt sammen med teak og mørk eik. Rimelig er den også. Fåes i tre størrelser. 

Den gir også et veldig fint spill i taket. 

Haha - og NÅ ser jeg at du har takbelysning :P Jaja. De har den i bordlampe også. 

Endret av Sobril
Skrevet
6 timer siden, Nuttery skrev:

Hei,

Har nylig kjøpt meg leilighet og har tatt meg tid til å finne riktige ting for meg. Mangler en del belysning, og ønsker tips til hvilke merker som fører litt mer "spesielle" lamper. Takbelysning har jeg, men mangler både ei stålampe og i allefall 3 bordlamper. Har foreløpig sett på Foscarino Lumiere-lampen med lampefot i krom og den avrundede skjermen i mintgrønn. Den er jo ganske dyr, så det blir å spare litt hvis jeg ikke finner noe annet.

Har vært på Lampemagasinet, Bohus, IKEA og Skeidar hittil, og ikke funnet noe jeg ønsker å ha hjemme hos meg selv. Har en stil blandet mellom minimalisme og retro, ønsker litt spesielle signaturelementer.

mvh

Nuttery

Hva med antikke lamper?

Se i bruktbutikker feks http://totalphysiqueonline.com/tag/antik-lampe/

Anonymkode: 1c5c4...c6b

Skrevet
6 timer siden, Nuttery skrev:

Hei,

mvh

Nuttery

Sjekk denne. Annonsen er nylig lagt ut

70_1116454813.jpg

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=84613070

Skrevet

Jeg er litt svak for retrolamper.

På et bord har jeg denne Høvik lampen. Min har blå kropp og rød topp + rød skjerm (kroppen er med andre ord omvendt i fargene av den på bildet):

48_1523555257.jpg

Eller kan jeg skryte på meg en tivolilampe av denne type:

96_1529379933.jpg

Og over spisebordet henger det en Poul Henningsen 'Kontrast'. De produseres ikke lenger, så dersom du liker den så må du lete litt :) 

Kontrast.jpg

Anonymkode: 77e62...4c2

• Liker 1
Skrevet

Siklet på denne da den lå til salgs på finn. Dessverre solgt nå, men skulle gjerne hatt kloa i tilsvarende. 

Screenshot_20161019-202015.png

Skrevet

Sjekk bolia. De har mye fint :)

Anonymkode: cfced...842

Skrevet

4438228?size=large&index=1

Anonymkode: 77e62...4c2

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med antikke lamper?

Se i bruktbutikker feks http://totalphysiqueonline.com/tag/antik-lampe/

Har sett masse på bruktbutikker - tror de pene lampeføttene ofte blir tatt først. Sett en del på Finn også, muligens funnet noe som kan funke der, evt med ny skjerm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...