AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Er glad for at denne saken er oppe igjen. Jeg har alltid vært interessert i den. Den er så guffen og fascinerende på samme tid. Så mange spørsmål er det. Og etter å ha satt meg inn i saken sitter jeg igjen med enda flere. Som hvorfor politiet aldri gikk ut med et reelt bilde av henne. Hun brukte jo 8 eller 9 forskjellige falske pass, men bildene var jo av henne. Hvorfor får vi bare se en dårlig tegning. På den ene ser hun jo svært asiatisk ut. Hun var etter all sannsynlighet ikke det. Hvor er disse passene i dag? Så et annet. Kvinnen fikk utskrevet en reseptbelagt krem av en lege i Bergen. Resepten med hennes og legens navn var skrapet vekk. Hvorfor gav ikke legen seg til kjenne? Det kan umulig være så mange leger som skriver ut en spesifikk krem til en utenlandsk kvinne i løpet av år 1970, som blir hentet ut på et helt spesifikt apotek. Er ikke det rart? Har ikke politiet etterlyst denne legen? Ikke at jeg tror hun brukte sitt ekte navn i den settingen heller, men legen kan jo ha gjort visse observasjoner av henne, og til og med tatt prøver. Og så alle spørsmålene rundt selve dødsfallet da. Tok hun alle disse sovetablettene frivillig eller ble de tvunget i henne før hun ble drept. Ble hun egentlig drept før hun ble kastet i bålet? Ekstremt rart at det ligger igjen en halvfull flaske sprit på åstedet. Der må det jo være dna å hente. Anonymkode: 0ae5d...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg synes det er en veldig spennende sak, veldig spennende at Brennpunkt har begynt å grave i den etter så mange år. Kan kanskje være lettere å finne svar på en del ting nå. Så vidt jeg husker, hadde hun røyk i lungene, og medvirkende årsak til dødsfallet var kullosforgiftning. Mye tyder derfor på at hun var i live da hun ble kastet på bålet. På 70-tallet var ikke DNA kjent. Og det er lite trolig at det ville være mulig å finne DNA fra den flasken, om den så fortsatt eksisterer, fordi den ikke er blitt håndtert på en måte som bevarer DNAet de siste 45 årene. Om det er kvinnens DNA du tenker på, så er det nok langt større sannsynlighet for å finne disse i kvinnens tenner, som de jo nå har funnet igjen. Anonymkode: 9e4c4...db3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 https://www.nrk.no/dokumentar/gaten-i-isdalen-1.13182053 Dette er forøvrig linken til Brennpunkts undersøkelser. Skal vel komme 7 episoder til der, eller noe sånn. Anonymkode: 9e4c4...db3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Michael Winger's syn på det: https://www.youtube.com/watch?v=fBLggTg2MK0 Anonymkode: 53f85...3d8
Angelheart2 Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Michael Winger's syn på det: https://www.youtube.com/watch?v=fBLggTg2MK0 Anonymkode: 53f85...3d8 Og hvorfor i alle dager skal man ta en svindler som Winger seriøst i slike saker. Kan like godt be meg spå i kaffegrut.... 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 I Russland er det mange folkegrupper med øst-asiatisk utseende. Hun kan ha vært sovjetisk spion. Anonymkode: bc33e...f7e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I Russland er det mange folkegrupper med øst-asiatisk utseende. Hun kan ha vært sovjetisk spion. Anonymkode: bc33e...f7e Er det ikke en teori om at hun tilhørte en gruppe øst-europeiske myntsvindlere også? Var visst en bande som herjet på den tiden, også i Bergen. Kanskje hun hadde stukket av med pengene eller noe, og så tok gruppen affære. Men spion er jo en langt mer spennende teori da. Og det var mye hemmelighold rundt saken, så er vel noe politet har jobbet opp mot også kanskje. Blir uansett spennende å se hva de finner ut i denne runden! Hvis de finner DNA og familenedlemmer, så er man jo et skritt på vei. Men akkurat hvem som drepte henne, det forblir nok en nøtt tipper jeg. Anonymkode: 45226...d4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå