Gjest obligatorisk Skrevet 26. desember 2011 #701 Skrevet 26. desember 2011 mi hadde ikkje ti te å jårr nåe annledes, så d bei som det bei - Farsund (liten by på sørlandet)
Gjest "gjest" Skrevet 26. desember 2011 #702 Skrevet 26. desember 2011 mi hadde ikkje ti te å jårr nåe annledes, så d bei som det bei - Farsund (liten by på sørlandet) Vi hadd itj tia te å gjerra nåkka ainnerlessn, så det vart som de vart. Breitrøndersk/Fosenmålet. 1
camiz2 Skrevet 27. desember 2011 #703 Skrevet 27. desember 2011 Vi hadde itte tid tel å gjera någgå annerledes, så dæ fekk bli slek det blei. Gausdøl - oppland.
Gjest RompeRusk Skrevet 27. desember 2011 #704 Skrevet 27. desember 2011 Vi hadde itte tid tel å gjera någgå annerledes, så dæ fekk bli slek det blei. Gausdøl - oppland. Øss hakje tia tej å jer nokke annaleis, so d fekk bli sånn d vart.. Sunmøre :gjeiper:
Wonders Skrevet 7. februar 2012 #705 Skrevet 7. februar 2012 skal vi prøve en annen setning? :::: Jeg orker ikke mer av denne klagingen av alle som kjører taxi uke etter uke
hjertesukka Skrevet 7. februar 2012 #706 Skrevet 7. februar 2012 skal vi prøve en annen setning? :::: Jeg orker ikke mer av denne klagingen av alle som kjører taxi uke etter uke Eg orke kje mærr av denne klagingå av adle så kjøre taxi vega itte vega
ara Skrevet 7. februar 2012 #707 Skrevet 7. februar 2012 Je orker itt`no mer ta denna klaginga ta ælle som kjører taxi uke ætter uke.
Gjest Kaxxy Skrevet 7. februar 2012 #708 Skrevet 7. februar 2012 Vi hadd ikke ti te å jør nåkka annledes, så de fikk bi som de bei Æ orsk ikke meir a dennje klaginga av alle som kjør tæksi uk etter uk
Perelandra Skrevet 7. februar 2012 #709 Skrevet 7. februar 2012 skal vi prøve en annen setning? :::: Jeg orker ikke mer av denne klagingen av alle som kjører taxi uke etter uke E orkår ikkje meir a denna klaginga a alle som kjørår taksi uge etter uge. Aust-Agder
Ninnin86 Skrevet 7. februar 2012 #710 Skrevet 7. februar 2012 Åss ha itj tia te å jørrå nå anjsles, så dæ fækk vårrå såm dæ vart! E årke itj mer tå na klåggåinga tå alj som kjøre tæksi vukku ætter vukku! -Berkåk, Sør-Trøndelag-
Wonders Skrevet 7. februar 2012 #711 Skrevet 7. februar 2012 hahaha ler meg skakk, det er som om ordene og dialekta vokser i munnen min når jeg hører meg selv si dette høyt Komisk
Dragonfly84 Skrevet 7. februar 2012 #712 Skrevet 7. februar 2012 Je ørker itte meir ta denna klaginga ta alle som kjør taxi viku etter viku!
Gjest pepsimaxpower Skrevet 7. februar 2012 #713 Skrevet 7. februar 2012 (endret) Mi hadde ikkje tid t å gjøre no annerledes, så det fækk bli som d ble. Æ årkår ikkje mere av denne klaginga t alle som kjørår taxi heile tia. Endret 7. februar 2012 av pepsimaxpower
Gjest RompeRusk Skrevet 8. februar 2012 #714 Skrevet 8. februar 2012 Ej årkakje meir ta dinna klaginga tej alle so kjøyre taxi veke ette veke :gjeiper:
Strikkemamma Skrevet 8. februar 2012 #715 Skrevet 8. februar 2012 Eg orke ikkje mær av denne klagingå te alle så kjøre taxi uka itte uka.
GammelKaktus Skrevet 9. februar 2012 #716 Skrevet 9. februar 2012 Me hadde ikkje ti t å gjør någe annerledes så det fekk bli så det blei... Eg orke ikkje mer av denne klagingå te alle så kjøre taxi uga itte uga...
Gjest hmrk Skrevet 12. februar 2012 #717 Skrevet 12. februar 2012 "Vi hadde ikke tid til å gjøre noe annerledes, så det fikk bli som det ble." Jeg begynner like godt, jeg.. "Me hadd'ittshe ti te å gjer nåke annless, så det fekk bli så de blæi" Neste? Vi havde ikke tid til at gøre noget anderledes, så det blev som det blev. Danois!
Gjest hmrk Skrevet 12. februar 2012 #718 Skrevet 12. februar 2012 "Vi hadde ikke tid til å gjøre noe annerledes, så det fikk bli som det ble." Jeg begynner like godt, jeg.. "Me hadd'ittshe ti te å gjer nåke annless, så det fekk bli så de blæi" Neste? Vi havde ikke tid til at gøre noget anderledes, så det blev som det blev. Danois!
Monarabb Skrevet 13. februar 2012 #719 Skrevet 13. februar 2012 Me hadde ikje ti te å jørr någe annerledes, så det blei så det blei...
Maiava88 Skrevet 27. februar 2012 #720 Skrevet 27. februar 2012 skal vi prøve en annen setning? :::: Jeg orker ikke mer av denne klagingen av alle som kjører taxi uke etter uke Jeg prater med to forskjellige dialekter, alt ettersom hvem jeg er med. Er jeg i hjembygda mi sammen med venner herifra hadde den setningen hørtes slik ut: "E hale'tj nå mer tå denj klaginga tå allje am dåenj som kjøre dråsjenj vukku ettje vukku" Er jeg med venner som ikke er født her i bygda høres setningen slik ut: "Æ gidd itj nå mer av denj klaginga av aillje som kjøre taxi uke ette uke"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå