Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to kollegaer som kan være litt vanskelig å ha med å gjøre. Begge kan være hyggelige på riktige dager. Hun ene kjefter på meg for den minste ting. Men sier ingenting om utseende mitt. Hun andre er enig i at den ene av kollegaene som har et ansvar på jobben kjefter for ingenting. Hun er ute etter deg sier hun. Men samtidig så går hun selv å kritiserer meg på utseende mitt. Jeg fikk litt komplekser i det siste da hun har sagt at jeg ser så stygg ut at jeg ikke burde vært på jobben. Jeg har en munn som det ser ut til at det kommer slimklumper og slev fra sa hun. Jeg gikk i speilet for å se om man kunne se noe slim fra munnen min. Men jeg så ingenting. Ingen hvite slimklumper og ingen slev. Jeg merket ikke noe slev og slim fra munnen min. Burde jo ha kjent det om det var. Og jeg så ingenting i speilet heller. Etter dette tør jeg knappt å prate. Jeg vil helst si minst mulig til kunder, og holde munnen helt lukket. Fikk komplekser. Jeg er jo singel og, så det var en litt vond kommentar å høre. Greit at hun kunne si det som et råd til meg om det er tilfelle, men jeg så ingen slimklumper... Hun kan også være litt frekk anngående en del andre ting. Hun kan si enkelte ting som foreks: du virker helt dum og blåst ut, osv. Er du helt dum? Men jeg forsøker å ikke ta det innover meg for hun kan også være kjempehyggelig. Den andre kollegaen er frekk på en annen måte... Hun sier ikke noe om utssende men er etter meg på alt jeg gjør på jobben. Finner hun en bitteliten flekk en eller annen plass så får hun panikk. Men gjør ikke det samme mot de andre på jobben. 

Hvordan ville dere taklet denne situasjonen? Ville dere blitt såret? Og ville dere begynt å holde munnen lukket for kunder siden hun sier noe sånnt? Jeg begynte å lure på om det er noe som skjer med munnen min når jeg snakker som jeg ikke ser. Men når jeg tar speilet og ser i munnen min er det ingen slim... 

Anonymkode: 32720...b84

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

så lei som jeg er av sånne mennesker så ville jeg bare sagt "klapp igjen brødskuffen" å gått min vei. jeg har fått nok av mennesker som føler for å hakke på folk, så de fortjener å bli satt på plass. 

Skrevet

Er det en vernet bedrift dette, eller?

Anonymkode: 3ee53...aec

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, HappyWaffle skrev:

så lei som jeg er av sånne mennesker så ville jeg bare sagt "klapp igjen brødskuffen" å gått min vei. jeg har fått nok av mennesker som føler for å hakke på folk, så de fortjener å bli satt på plass. 

Ja jeg fatter ikke at det går ann. Hun har til og med gått å kommentert og kritisert meg for at jeg gjør for mye for barna mine osv. Et av barna mine var 10 år da jeg jobbet mye senvakter der en tid. Hun sa at det er da ikke et barn når det er 10 år. 10 år.. hva klager du på? Klager på at du får senvakter 5 dager på rad når barnet er 10 år? Da vil du ikke jobbe, latterlig, sa hun. Samme sier hun nå. Nå er barnet i tenårene men ikke voksen. Og så kan hun klage på at dersom jeg har fri en dag, og har nok senvakter for uken, så er det meg som ikke vil jobbe, for barnet er for gammelt til å ikke klare seg selv. Hun kan si utrolig mye merkelig. 

Men det med slimklumpene tok jeg ille opp. Gikk resten av kvelden og så meg i speilet, og har gjort det i dag og. Ser ingen slimpklumper... Hun sa at det hadde jeg alltid i munnen og det tok seg ikke ut. Men jeg måtte endevende hele munnen min for å se om jeg hadde sopp eller noe annet i munnen. Begynte å lese på nettet, men munnen min ser jo helt normal ut, og ser ikke noe slim. 

Skrevet

Har du tatt det opp med sjefen eller fagforeningen? Vil tro dette går under mobbing på arbeidsplassen.

Anonymkode: 7169c...394

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en vernet bedrift dette, eller?

Anonymkode: 3ee53...aec

Jeg tror det er en som er verneombud der. Det som det lærer meg er at folk kan være riktig simpel mot hveandre. Ikke alle er sånn. De andre kollegaene er veldig hyggelige, men jeg synes det er både frekkt og simpelt å si slike ord som det der. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt det opp med sjefen eller fagforeningen? Vil tro dette går under mobbing på arbeidsplassen.

Anonymkode: 7169c...394

Nei jeg har ikke tatt det opp med verken sjef eller fagforening. Har ikke orket det. Hun ene som sier at jeg har slimklumper i munnen og at jeg burde holdt meg hjemme pga det har en en hyggelig måte å være på og, som gjør at jeg forsøker å se det litt "gjennom fingrene". Altså ikke ta det innover meg og ikke føle meg skuffet på henne og se det beste i henne, men .... det er jo fornærmende. Jeg går jo rundt nå å lurer på om jeg bare skal holde munnen lukket mest mulig når kunder kommer. Men mulig jeg bør bare opptre som før. Jeg ser ingen slimklumper i munnen min. Går å gransker nøye nå, og føler jeg må følge med hele tiden på om det kommer noen klumper... Mulig at hun tar utover meg sine egne problemer. Hun har sagt at hun var sammen med en psykopat i lang tid tidligere, og han sa til henne at hun så for stygg ut til å kunne vise seg ute osv. Mulig hun tar det utover meg.. Vet ikke. 

Gjest HappyWaffle
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg fatter ikke at det går ann. Hun har til og med gått å kommentert og kritisert meg for at jeg gjør for mye for barna mine osv. Et av barna mine var 10 år da jeg jobbet mye senvakter der en tid. Hun sa at det er da ikke et barn når det er 10 år. 10 år.. hva klager du på? Klager på at du får senvakter 5 dager på rad når barnet er 10 år? Da vil du ikke jobbe, latterlig, sa hun. Samme sier hun nå. Nå er barnet i tenårene men ikke voksen. Og så kan hun klage på at dersom jeg har fri en dag, og har nok senvakter for uken, så er det meg som ikke vil jobbe, for barnet er for gammelt til å ikke klare seg selv. Hun kan si utrolig mye merkelig. 

Men det med slimklumpene tok jeg ille opp. Gikk resten av kvelden og så meg i speilet, og har gjort det i dag og. Ser ingen slimpklumper... Hun sa at det hadde jeg alltid i munnen og det tok seg ikke ut. Men jeg måtte endevende hele munnen min for å se om jeg hadde sopp eller noe annet i munnen. Begynte å lese på nettet, men munnen min ser jo helt normal ut, og ser ikke noe slim. 

som sagt, sett henne på plass! hu må mangle sosiale antenner når hun føler at hun har en rett til å snakke sånn til folk. bitch...

Skrevet
2 minutter siden, HappyWaffle skrev:

som sagt, sett henne på plass! hu må mangle sosiale antenner når hun føler at hun har en rett til å snakke sånn til folk. bitch...

Jeg forsøker bare å være hyggelig tilbake, men hun mangler totalt respekt som kan prate slik til folk. Det har hun bevist ovenfor kunder og. Hun kan være riktig frekk med kunder. Ringer de på en knapp de trykker på for å spørre om hjelp. Den knappen skal de få trykke på. Det er det som er meningen med å ha den der: så tar hun å utskjeller de av og til fordi de ringte på den. Du kunne ventet litt til før du ringte på den sier hun til de. Og kunder unnskylder seg til meg og sier: unnskyld var ikke meningen å ringe. Men jeg sier: det er det den er til for!. Jeg blir glad for at du ringer på den! og det skal du!. 

Skrevet

Jeg hadde en sjef som holdt på likt! Hun pleide å klappe meg i bakhodet og si at jeg er dum. Snakket drit og hadde ene utbruddet etter det andre. Hun skjelte meg huden full. Ga meg muntlig advarsel til og med. Jeg gikk jo på tå rundt henne til slutt. Turte nesten ikke å gjøre noenting og var livredd for å gjøre noe galt. En dag jeg kom på jobb, så hadde hun fått sparken. Alle kollegaene mine snakket med meg og var så lei seg for hvordan hun hadde behandlet meg, men da de visste hun skulle få sparken hadde de ikke gjort noe med det. Det ren overhode ikke akseptabel oppførsel. Syns du burde ta det opp med ledelsen eller tillitsvalgt.

Anonymkode: aa1b6...daf

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en sjef som holdt på likt! Hun pleide å klappe meg i bakhodet og si at jeg er dum. Snakket drit og hadde ene utbruddet etter det andre. Hun skjelte meg huden full. Ga meg muntlig advarsel til og med. Jeg gikk jo på tå rundt henne til slutt. Turte nesten ikke å gjøre noenting og var livredd for å gjøre noe galt. En dag jeg kom på jobb, så hadde hun fått sparken. Alle kollegaene mine snakket med meg og var så lei seg for hvordan hun hadde behandlet meg, men da de visste hun skulle få sparken hadde de ikke gjort noe med det. Det ren overhode ikke akseptabel oppførsel. Syns du burde ta det opp med ledelsen eller tillitsvalgt.

uffda. Helt utrolig hvor dumt folk kan oppføre seg. Hva de kan ha seg til å si til andre. Hvor liten respekt de har. 

Jeg har fått muntlige advarsler gjentatte ganger av min ansvarlige sjef på min avdeling. Det fins en hovedsjef så det er egentlig han som skal komme med advarsler dersom det er noe som skjer galt på jobben. Årsak til de muntlige advarslene er at det blir funnet en liten vanndråpe ved en vask etter meg, eller en centimeter flekk på en disk , osv, sånne småpirk opplegg. Jeg tok en lapp og noterte meg alle feil de andre kollegaene gjør, og hva hun selv gjør: og der ser jeg at de gjør mange feil de ikke får kritikk og kjeft for. Mens jeg får kjeft for mindre småting. Hun spurte om jeg var dopa på jobben fordi jeg jobbet så sent, og om jeg var dum i hodet osv. Men hun går ikke å kritiserer utseende mitt. Men det er en annen kollega som er redd denne ansvarlige og hun kritiserer utseende mitt. Samtidig som hun sier at hun ansvarlige er ute etter å hakke på meg med vilje. Så hun går imot meg samtidig som hun er enig. Veldig kjedelig å ha det sånn. Jeg kommer til å si ifra for dette kan ikke fortsette. Jeg velger lett å bite det i meg, men det kan bli for mye. 

Glad på dine vegne at hun fikk sparken. For mobbing på arbeidsplassen går ikke!. Det verste er at det er ofte er den som blir mobbet som ikke orker mer og begynner i ny jobb, men det bør være dem som mobber som burde gå. Problemet er også at de er full i feil men virker til å ville kritisere meg for å dekke over sine egne feil. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

uffda. Helt utrolig hvor dumt folk kan oppføre seg. Hva de kan ha seg til å si til andre. Hvor liten respekt de har. 

Jeg har fått muntlige advarsler gjentatte ganger av min ansvarlige sjef på min avdeling. Det fins en hovedsjef så det er egentlig han som skal komme med advarsler dersom det er noe som skjer galt på jobben. Årsak til de muntlige advarslene er at det blir funnet en liten vanndråpe ved en vask etter meg, eller en centimeter flekk på en disk , osv, sånne småpirk opplegg. Jeg tok en lapp og noterte meg alle feil de andre kollegaene gjør, og hva hun selv gjør: og der ser jeg at de gjør mange feil de ikke får kritikk og kjeft for. Mens jeg får kjeft for mindre småting. Hun spurte om jeg var dopa på jobben fordi jeg jobbet så sent, og om jeg var dum i hodet osv. Men hun går ikke å kritiserer utseende mitt. Men det er en annen kollega som er redd denne ansvarlige og hun kritiserer utseende mitt. Samtidig som hun sier at hun ansvarlige er ute etter å hakke på meg med vilje. Så hun går imot meg samtidig som hun er enig. Veldig kjedelig å ha det sånn. Jeg kommer til å si ifra for dette kan ikke fortsette. Jeg velger lett å bite det i meg, men det kan bli for mye. 

Glad på dine vegne at hun fikk sparken. For mobbing på arbeidsplassen går ikke!. Det verste er at det er ofte er den som blir mobbet som ikke orker mer og begynner i ny jobb, men det bør være dem som mobber som burde gå. Problemet er også at de er full i feil men virker til å ville kritisere meg for å dekke over sine egne feil. 

Uff, ikke greit!

Ja, jeg hadde faktisk sagt opp pga sjefen. Var den siste oppsigelsestiden jeg jobbet der da hun fikk sparken, men hadde allerede fått ny jobb med mindre reisevei da hun hadde fått sparken, så gadd ikke å fortsette i jobben selvom hun fikk sparken. Men det var pga henne jeg sa opp i utgangspunktet, så om jeg ikke hadde fått ny jobb med engang hadde jeg fortsatt. Hun hadde visst veldig dårlig rykte i ledelsen fra før, og dette var bare dråpen som fikk begeret til å renne over. Hun hadde gjort masse galt. Glad hun fikk sparken jeg også. Håper det ordner seg for deg! Så mange dårlige sjefer der ute..

• Liker 1
Skrevet

kan du distansere deg fra disse to? unngå de i lunch og ellers på jobb? 

Angående spytt, det kan være hun har fobi for spytt og tar det utover deg fordi hun er en bitch. For det er hun. Hun er ikke en trivelig person som sier slikt til andre.

Anonymkode: 0dc9d...efa

• Liker 2
Skrevet

De to høres helt forferdelig umodne ut! Si til de at det ikke er greit, at du ikke vil finne deg i å bli snakket slik til og at de som voksne folk må ta seg sammen. Gir det seg ikke ville jeg gått til ledelsen eller tillitsvalgt. De kan være så hyggelige de cvil på gode dager, men det der er ikke akseptabelt. Makan !

• Liker 4
Skrevet

Dette er jo grov mobbing?! Noe så slemt å si! Blir helt satt ut at voksne folk kan snakke sånn til andre. Min første tanke er at dette er folk som strever med seg selv og som absolitt må tråkke på andre for å føle seg bedre! 
Håper du klarer å svare de igjen fremover. Feks: hvorfor snakker du sånn til meg? Jeg syns ikke det er hyggelig og om det fortsetter må jeg ta det opp med ledelsen for det er på ingen måte ok! 

Bitch...... 

Anonymkode: 40b16...fe9

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo grov mobbing?! Noe så slemt å si! Blir helt satt ut at voksne folk kan snakke sånn til andre. Min første tanke er at dette er folk som strever med seg selv og som absolitt må tråkke på andre for å føle seg bedre! 
Håper du klarer å svare de igjen fremover. Feks: hvorfor snakker du sånn til meg? Jeg syns ikke det er hyggelig og om det fortsetter må jeg ta det opp med ledelsen for det er på ingen måte ok! 

Bitch...... 

Jeg pratet litt med hun som har ansvaret i dag. Jeg sa at dersom hun hadde store problemer med meg så burde hun ha gått videre til hovedsjefen med det istedet for å gå å klage over småting hver dag. Da beklaget hun seg på at det gjaldt ikke bare meg. Det gjaldt alle. Alle kunne forbedre seg osv. Ja, da var det greit sa jeg. Så hun ene av dem kan roe seg ned dersom jeg snakker skikkelig til henne. Da roer hun seg ned for en stund, men begynner ofte på igjen etter en stund. Men det er vanskelig når det står på, så jeg kan ikke finne meg i det lenger. 

Hun andre kan være riktig så frekk med at hun går mer på utseende. I dag så tenkte jeg at jeg bare skulle prate til kunder som vanlig og ikke tenke på den påstanden hun kom med. Altså at jeg hadde full av slim i munnen, slimklumper, som siklet ut. Og at jeg så ikke ut pga det. Jeg brydde meg ikke om det fordi jeg har sett meg i speilet og jeg ser ingen slimklumper eller siklende slim som renner ut i munnvikene. Dermed kan hun ha sagt det bare fordi hun er redd spytt eller noe. Jeg vet ikke hvorfor hun har sagt det, men hun er den eneste som har sagt det og dermed så bryr jeg meg ikke. 

Men det er ikke alt man skal tolerere. Jeg kommer ikke til å tolerere den typen behandling, så jeg kommer til å sette de plass eller ta det til hovedsjefen om det fortsetter nå. 

Takk for svar og råd i en slik situasjon. Kom gjerne med historier der dere kan fortelle om sårende ord dere har fått oppleve på en arbeidsplass. 

• Liker 1
Skrevet

Flott TS!  Du skal ikke måtte bli behandlet på den måten! Stå opp for deg selv!! Du er fantastisk som du er! Hadde du vært uegnet i butikk hadde SJEFEN gitt beskjed,. Ikke kollegaene... og sikkel i munnviken? Herregud for ei kjærring! 

Stå på du er VERDIFULL!! 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flott TS!  Du skal ikke måtte bli behandlet på den måten! Stå opp for deg selv!! Du er fantastisk som du er! Hadde du vært uegnet i butikk hadde SJEFEN gitt beskjed,. Ikke kollegaene... og sikkel i munnviken? Herregud for ei kjærring! 

Stå på du er VERDIFULL!! 

Ja, det å henge seg opp i at hun mente at hun så sikkel i munnviken og mulig noe slim i munnen er jo helt sykt. Og så fortelle at jeg alltid har det for tiden. Jeg gransket munnen min etter at hun sa det og så ingenting galt. Jeg begynte å lure på om jeg hadde fått sopp eller trøske i munnen som det sies man kan få eller et eller annet problem som jeg ikke var klar over. Men munnen min ser helt normal ut den. Helt fin!. Forstår ikke hvordan hun kunne ha seg til å si det. Og dersom det var et problem med mitt utseende og min munn på jobben så burde vel hovedsjefen ha pratet med meg om det, og ikke en kollega. 

Dersom kollegaen mente det som et tips så forstår jeg jo det, men det var måten hun sa det på. At jeg burde holde meg hjemme istedet og at jeg ikke kunne være på jobb pga munnen min og slimet var jo rett og slett fornærmende sagt når jeg ikke kunne se slimet selv. 

Det er bare å stå på og være seg selv. Takk for inspirasjon i tråden, takk til dere alle. Det fikk meg til å våge å være meg selv på jobb i dag og være stolt av den jeg er! Smiler og prater med kunder som før, og bryr meg ikke om kommentarene hennes så lenge jeg har vurdert selv at jeg har en normal munn og det har jeg!. 

Skrevet

Fy fader, jeg skulle ønske jeg jobbet sammen med deg! Da skulle de fått høre det! Dette er helt drøyt og de har antagelig kjipe liv, for mennesker som har det ok er ikke sånn mot andre! Så tenk at du er heldigere enn dem!! Og spytt i munnen! Herregud, så tåpelig! Når DET er det hun tar deg på, så har hun jammen ikke funnet mye å kritisere!  Mest sannsynlig er hun rett og slett misunnelig på deg, husk det! Dette er ynkelige, mennesker uten et snev av raushet. Faktisk, jeg klarer ikke å IKKE se ned på sånne mennesker. De er de eneste jeg faktisk ser ned på! 

• Liker 2
Skrevet

TS det som hjelper er å ignorere de når de er frekke. snu ryggen til og gå når de er stygge med deg! Du trenger ikke stå der å høre på det. Da forstår de at det som de gjør ikke har påvirkning på deg og de blir da "oppdratt" til å slutte. litt som en hund. :)

Anonymkode: 0dc9d...efa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...