Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos en dyrebutikk og ble spurt av en liten jente på 10-12 år om jeg trengte hjelp. Jeg følte ikke helt at hun var i stand til å hjelpe meg så jeg takket nei Jenta tok også å skannet varene jeg fant selv, og tok i mot penger. Er dette lovlig?   Synes det var veldig rart og ikke minst useriøst, jeg har snakket med noen andrr om det og jenta er vist datteren til en som jobber der..  

Anonymkode: 5dc96...8e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel vanlig at barn til innehaver jobber litt, siden jobben er lett tilgjengelig. Her jeg kommer fra er det vanlig at barn på rundt ti år har småjobber i ferier. 

• Liker 4
Skrevet

Sikkert barn til eier/innehaver. Dette ser jeg på som utelukkende positivt. Tenk den mestringsfølelsen hun får av å jobbe slik. Serviceinnstilt virket hun også? Siden hun spurte om du trengte hjelp? 
Håper ikke du var negativt innstillt mot henne.
Hvis du tror hun var rundt 12 år, så kan hun lett være 13 år også. Da er det i følge loven greit med lett arbeid.

Anonymkode: 711f8...3ac

• Liker 2
Skrevet

Er det lovlig eller ikke? Hun går i 6.klasse. 

Anonymkode: 5dc96...8e7

Skrevet

At innehaverens barn hjelper til med hyllerydding og sånne ting er greit nok, men jeg forventer å bli møtt og betjent av et voksent menneske i butikken.

• Nyttig 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert barn til eier/innehaver. Dette ser jeg på som utelukkende positivt. Tenk den mestringsfølelsen hun får av å jobbe slik. Serviceinnstilt virket hun også? Siden hun spurte om du trengte hjelp? 
Håper ikke du var negativt innstillt mot henne.
Hvis du tror hun var rundt 12 år, så kan hun lett være 13 år også. Da er det i følge loven greit med lett arbeid.

Anonymkode: 711f8...3ac

Ikke minst så skal jo kanskje barnet få en lederstilling eller ta over bedriften etterhvert, og da er det veldig greit å ha vært med fra starten av. 

Anonymkode: 144db...08e

Skrevet

Jeg var 14 da jeg begynte å jobbe i butikk, men den gang var jo ikke internett oppfunnet....

Anonymkode: ca561...2d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...