Gå til innhold

Arr etter selvskading, desperat på å få de bort!

Anbefalte innlegg

På 10/19/2016 den 10.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har mange arr på armer og bein etter selvskading. Dette var noe jeg holdt på med da jeg var 14-16 år, som er 10 år+ siden.

Vet at det ikke finnes en mirakelkur som kan ta dem bort. Har vert til hudspesialist, som mente de var for mange og for tette for å kunne ha effekt av laser. Har vist dem til mange på skjønnhets-salonger, men de har ikke noe råd å komme med. Prøvd spraytan, brunkrem, dekkende pudder osv, ingenting funker! Dermaroller funker heller ikke...

Jeg vurderer å tatovere over, men da blir det jo omtrent heldekkende sleeve på begge armene..... Jeg har ikke lyst til dette om arrene fortsatt vises godt. Pluss at jeg må spare opp endel før jeg gjør det, så om det blir mislykka er der surt å ha brukt flere tusen på noe jeg ikke viser frem....Jeg viser aldri armene til noen andre enn nermeste venner og nermeste familie ( ikke svigers, så blir varmt i genseren på sommeren....)

Jeg har barn, som snart blir så store at de begynner å lure på hvorfor mamma er stripete, og ganske sikkert forstå det etter hvert. det ønsker jeg ikke!.... Så håper noen har noen råd, utenom å gå med lange ermer hele året, eller å våge å være meg selv, og vise armene med stolthet. skjer ikke!

Anonymkode: 219fc...b82

Skjønner dilemmaet ditt. En venninne av meg har tatovert over, og det ble veldig pent. Anekdotisk bevis, jeg vet, men ville bare si at det er mulig å få pene tatoveringer over arr. Fryktelig synd om du allerede tar sorgene på forskudd når det kommer til dette med tatovering.

Når det gjelder barna, så må du såklart kjenne på hva som føles riktig for deg. Jeg får inntrykk av at du bryr deg mye om hva andre synes, og skulle så gjerne ønske at det hjalp å si at du så gjerne må vise armene dine, -særlig om sommeren når det blir så varmt.. Men det er din kropp og ditt valg. Og du kan velge å se på det på en annen måte heller enn å dekke over arrene dine. Men da må du ønske det selv.

Anonymkode: 5d65c...27c

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...