Gå til innhold

Krav på refusjon fra norwegian?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag ble vi ofre for bag-drop problemene på Gardermoen. Ankom flyplassen over 2 timer før flyet skulle gå, fikk sjekket inn og hentet ut boardingkort og bagasjelapp, men ble stående i køen for bagdrop. Prøvde å komme foran i køen, men ble nektet. Kontaktet norwegian på tlf, etter en halvtimes venting fikk jeg snakke med en som knapt forstod engelsk, men fikk beskjed om å hendvende meg i billettkøen for ombooking. Påvei til billettluka fikk vi beskjed om å bytte bagdrop-stasjon. Da vi kom til den nye ble vi sendt til den opprinnelige av personalet. Deretter ble vi på nytt sendt til den andre bagdroppen, men fikk da beskjed om at det var for sent, vi måtte hendvende oss til billettservicen. Der var det 130 ventende i køen, etter en time hadde de hjulpet 20. Ringte kundeservice igjen, og fikk ombooket billettene til neste dag. Med dpørsmål om hotell ble vi bedt om å snakke med billettservicen,evt infodesken på osl. I infoen kunne de ikke hjelpe, og sendte oss til infoen på ankomst, der kunne de heller ikke hjelpe. Enden på visa var å ringe kundeservice på nytt, med spm om hotell. Da fikk vi beskjed om å ordne det selv. Som sagt så gjort. Det ble hotell til 1500,- pluss mat for 300,- Har sendt krav om refusjon til norwegian, samt en klage på ekstremt dårlig kundeservice, men får vi dette dekket? Kan dokumentere med flytogbilletter når vi ankom flyplassen, i tillegg har jeg boardingkort og bagasjelapper fra flyvningen vi ikke rakk. I tillegg handlet mannen min i en kiosk mens jeg sjekket inn, så har dokumentasjon på at vi kom i god tid. Har ikke reiseforsikring, da vi sjeldent reiser utenlands, og når vi gjør det tegner vi reiseforsikring på forhånd. Men ikke på korte turer innenlands. På de siste 12 årene har vi reist innenlands 3-5 ganger i året og aldri opplevd problemer, så det ville vært fryktelig mye penger ut vinduet i reiseforsikringer i vårt tilfelle. På 12 år har vi altså kun denne gangen opplevd trøbbel og måtte ut med 2000,- Ikke store summen, og vi kunne godt bare driti i å klage, men er forbannet pga kundeservicen! Så, vet noen om vi har krav på dekning av utgiftene? Måtte ha hotell og mat, flyet hjem gikk ikke før neste formiddag. Fikk heldigvis byttet vaktene våre på jobben pga gode kolleger og sjefer. Men det ble dobbelvakter i går. Men det gikk. Hvor lang tid vil det evt ta å få svar på klagen?

Anonymkode: 1806e...7b3

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Herregud for et opplegg! Når skal Norwegian egentlig lære seg kundeservice?

Hva sier Nowegians hjemmesider om hva dere har krav på og behandlingstid?

Jeg har helårs reiseforsikring gjennom min fagforening og selv om jeg ikke har fått brukt den på en stund, anser jeg det som greit å ha i bakhånd. Forsikringen dekker ikke det Norwegian skal dekke, så i dette tilfellet ville ikke den hjulpet.

(Det hadde gjort det mye enklere å lese dersom det hadde vært spandert to avsnitt i teksten din)

Skrevet

Megatabbe å ikke ha reiseforsikring.

Anonymkode: 5fc39...acb

• Liker 5
Skrevet

Norwegian er elendige på kundebehandling. De forteller aldri hva du som passasjer har lovmessig krav på, og nekter i det lengste å utbetale kompensasjoner. 

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Megatabbe å ikke ha reiseforsikring.

Anonymkode: 5fc39...acb

I vårt tilfelle ser jeg ikke på det som noen megatabbe. Vi lever godt med den lille ekstrautgiften, og hadde de hatt en noenlunde okay kundeservice hadde jeg gitt F i å klage, men er så forbannet at jeg skal omså dra saken både til transportklagenemda og evt konfliktråd for å få det hvis jeg kan ha krav på det. Så kan heller Frelsesarmeen eller en annen organisasjon få pengene. 

Jeg ser ikke vitsen med å betale 1000-1500 kr i året for korte flyturer innenlands. Man skal forsikre seg mot katastrofene, ikke bagateller. På 12 år har vi fått en ubetydelig utgift på 2000 kr, hadde jeg betalt på en reiseforsikring i alle disse årene ville det kostet meg det mangedobbelte, for deretter å få igjen 2000. 

Så nei, det er ingen megatabbe i vårt tilfelle.

Anonymkode: 1806e...7b3

Skrevet

De fleste kredittkort har reiseforsikring inkludert. Betal reisen med kredittkort.

Skrevet

Du vet at reiseforsikringen gjelder med en gang du er ute av døra hjemme TS? Må ikke fly for at den skal være hendig å ha i bakhånd. 

Anonymkode: 1e9ff...bc8

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om Norwegian dekker kostnadene (selv har jeg dårlig erfaring med at de dekker ting jeg mener de bør dekke), men uavhengig av det - sjekk om det er noen reiseforsikring inkludert i bankkortet du antakelig benyttet da du betalte reisen hvis Norwegian ikke dekker det, mange kredittkort har nemlig reiseforsikring inkludert

Anonymkode: 45c2a...0dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...