Gjest Christina146 Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Hei! Hadde tidligere spiseforstyrrelser over noen år, anoreksi til å begynne med, men det utviklet seg til anoreksi og bulimi. Om jeg spiste middag en dag og ikke fikk kastet den opp, brukte jeg store deler av natten til å trene, jeg løp på joggetur både før og etter skole, hver dag. Det gikk helt ut av kontroll, og jeg kunne gå flere dager uten å spise. Fikk heldigvis hjelp for det som var kilden problemet, og jeg er (selverklært) frisk. Mat er ikke et problem idag. Jeg kan glemme å spise eller spiser i perioder mye snop, men jeg prøver å ikke fokusere mye på det. Er litt under normalen i vekt, men spiser godt. Har en veldig liten fettprosent på kroppen forørvrig. Etter at jeg fokuserte mindre på mat stoppet jeg og med den overdrevne treningen, og har siden ikke turt å ta det opp igjen i frykt for å komme tilbake til destruktive mønstre. Jeg går fjelltur hver uke, men vil gjerne begynne å trene rumpe, jogge osv. Fjellturen er mest for naturen sin skyld, og slik at jeg ikke stivner heelt til. Er det noen som har gått fra spiseforstyrrelser til å få et normalt forhold til trening? Noen tips til hvordan jeg skal forholde meg hvis jeg begynner å komme tilbake til disse tankene igjen?
Vesentlig Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Hva om du passer på å trene sammen en annen person som kjenner til problematikken eller melde deg på et kurs fremfor å trene på egenhånd? Jeg vet ikke, men kanskje det kan hjelpe å ha en slags "tilsynsperson"
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg har ingen erfaring rundt dette temaet, men jeg kan gjerne dele noen tanker. Før virket det som du hadde som mål å forbrenne vekk måltidene du spise ved å trene mye. Og det virker som du nå har skjønt at det er absolutt ikke sunt, og at du begynner å få et sunt forhold til mat igjen. Det jeg tenker er at du kanskje bør finne en annen treningsform, siden løping kan vekke gamle følelser og dra deg inn igjen. Det kan f.eks. være sport, klatring, svømming eller rett og slett styrketrening. Et av poengene i styrketrening er at du må spise mye for å få resultater. Det blir en helt annen måte å tenke på enn det du hadde problemer med før, og det kan være bra for deg. Nå vet jeg ingenting om deg, men jeg tror du hadde hatt mange fordeler med å trene styrketrening. Du sier at du har lyst å begynne å trene rumpe, og det tror jeg hadde vært supert for deg. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med en PT som kan hjelpe deg til å lære hvilke øvelser du kan gjøre og teknikken. Og husk, styrketrening er ikke bare sit-ups og planken. Styrketrening er øvelser med ekstra vekt lagt på og du trener gjerne hele kroppen. Og som jeg sa tidligere så er det viktigeste for å få resultater i styrketreningen, å spise nok mat. Anonymkode: c435c...cda 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Kontakt nettros.no Anonymkode: f7f7e...e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå