AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Hei! Dere som har har prøvd lenge, hvordan holder dere ut? Jeg har noen skikkelig mørke dager, mens andre er fulle av håp og jeg bekymrer meg ikke. Men nå er det stadig flere av de mørke og tunge dagene, og det går ut over studie, jobb, venner og parforhold... Er 16 mnd siden jeg sluttet på prevensjon. Jeg føler snart at jeg går på en skikkelig smell. Har vært deprimert før og begynner å føle på det samme nå.. Hvordan takler dere dette?? Anonymkode: deb93...a1a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Det er vel heller viktig å nyte tiden samme. I det et samleie blir til jakten på den gravide kvinne.. blir det fort stress og det igjen gjør det vanskelig. Men ønsker deg lykke til. Anonymkode: b9a2f...f66
Gjest carmabell Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Er i PP15 nå og helt ærlig så synes jeg det er jævlig. Føler at "alle andre" får det til med en gang. Må nesten bare holde ut, har jo egentlig ikke noe valg.
Gjest babystøv Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Er i PP8 nå og skal straks inn i PP9. jeg har ikke gått på prevensjon på 2 år.. Og nå er det blitt så ille at jeg skal søke hjelp på privat klinikk bare for å finne ut om det faktisk er noe så er galt. Det tar på psyken, og det ødelegger for veldig mye! Eneste tiden i mnd jeg faktisk klarer å la være å tenke på det er når tante rød er på besøk, da vet jeg at det er en stund til eggløsning og jeg vet at jeg ikke er gravid. er veldig tungt å ha det slik! Men vi får holde ut, en dag er det forhåpentligvis våres tur! Masse lykke til forresten, siden dere har prøvd så lenge, har dere vurdert utredning? eller har dere vært kanskje?
Fortunatus Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 Vi er inne i andre året med prøving og folk er gravide i hytt og pine :😞 Det som hjelper meg er at vi er i en utredningsfase sånn at det går litt fremover og at jeg har fokusert på andre ting i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 Kjenner meg igjen i dette. Jeg føler meg deppa og selv om jeg vet at man ikke bør stresse og tenke på å bli gravid hele tiden, så er det helt umulig å slutte å tenke på det. Føler virkelig med dere som har prøvd veldig lenge. Vi har prøvd i 6 mnd og det føles som en hel evighet. Jeg prøver å fokusere på hvor heldig jeg er som har barn fra før og en nydelig mann. Det er viktig å leve i nuet og ikke glemme å kose seg selv om man prøver, men jeg går iallefall litt i kjelleren hver gang TR dukker opp. Godt vi har et forum der vi kan lufte de vonde tankene. Lykke til dere andre. Anonymkode: 91e4f...9f5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #7 Skrevet 20. oktober 2016 Takk for gode svar dere ❤ Ja har vert til utredning, og prøvd en del hormoner osv som ikke har fungert.. Blir nok henvist til klikikk på nyåret om ikke noe skjer nå før jul.. Er så lei at jeg gir snart opp.. men da blir det jo ikke noe barn! Har noen av dere snakket om dette med legen eller gynoen? Det er jo kun snakk om det fysiske når jeg har time.. Anonymkode: deb93...a1a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #8 Skrevet 20. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode svar dere ❤ Ja har vert til utredning, og prøvd en del hormoner osv som ikke har fungert.. Blir nok henvist til klikikk på nyåret om ikke noe skjer nå før jul.. Er så lei at jeg gir snart opp.. men da blir det jo ikke noe barn! Har noen av dere snakket om dette med legen eller gynoen? Det er jo kun snakk om det fysiske når jeg har time.. Anonymkode: deb93...a1a Skjønner hvordan du har det, men så bra at du er under utredning. Har de funnet noen feil på dere? Anonymkode: 91e4f...9f5
LittleBabyBlue Skrevet 20. oktober 2016 #9 Skrevet 20. oktober 2016 Har blitt en del nedturer opp gjennom årene. De verste kom når vi drev med IVF uten resultat. I sommer tok vi helt pause, skjøv alle bekymringer unna og bare fokuserte på å ha det hyggelig. Det hjalp mye på humøret. Har dere vurdert en lade-opp-pause hvor dere ikke aktivt prøver med tester/hormoner og pliktsex?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #10 Skrevet 20. oktober 2016 56 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Har blitt en del nedturer opp gjennom årene. De verste kom når vi drev med IVF uten resultat. I sommer tok vi helt pause, skjøv alle bekymringer unna og bare fokuserte på å ha det hyggelig. Det hjalp mye på humøret. Har dere vurdert en lade-opp-pause hvor dere ikke aktivt prøver med tester/hormoner og pliktsex? Jeg er for gammel til å ta pause i prøvingen, men prøver å kose meg selv om det ikke er lett siden jeg er bekymret og ønske er så stort for å bli gravid. Anonymkode: 91e4f...9f5
LittleBabyBlue Skrevet 20. oktober 2016 #11 Skrevet 20. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for gammel til å ta pause i prøvingen, men prøver å kose meg selv om det ikke er lett siden jeg er bekymret og ønske er så stort for å bli gravid. Anonymkode: 91e4f...9f5 Det trenger ikke å være lange pausen, bare nok til å få ladet opp litt Er 37 og vi tok 3 uker i sommerferien. Noe av tiden reiste vi vekk og det var deilig bare å komme seg vekk fra hverdagen for å få det litt på avstand.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #12 Skrevet 20. oktober 2016 2 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Det trenger ikke å være lange pausen, bare nok til å få ladet opp litt Er 37 og vi tok 3 uker i sommerferien. Noe av tiden reiste vi vekk og det var deilig bare å komme seg vekk fra hverdagen for å få det litt på avstand. Ah, men dere hadde sex uten prevansjon da også? Vi har ikke mulighet for å reise bort desverre, men skal prøve få tid til litt kvalitetestid innimellom. Jeg blir snart 37 år jeg også. Anonymkode: 91e4f...9f5
LittleBabyBlue Skrevet 20. oktober 2016 #13 Skrevet 20. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah, men dere hadde sex uten prevansjon da også? Vi har ikke mulighet for å reise bort desverre, men skal prøve få tid til litt kvalitetestid innimellom. Jeg blir snart 37 år jeg også. Anonymkode: 91e4f...9f5 Ja, men da for kosens skyld. Spontant uten å tenke på eggløsning og uten forventing om at det skulle gi noe resultat. Kan uansett ikke bli gravid uten hjelp.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #14 Skrevet 20. oktober 2016 9 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Ja, men da for kosens skyld. Spontant uten å tenke på eggløsning og uten forventing om at det skulle gi noe resultat. Kan uansett ikke bli gravid uten hjelp. Så bra da. Hva er galt hos dere? Håper dere lykkes snart😊 Anonymkode: 91e4f...9f5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #15 Skrevet 20. oktober 2016 forstår situasjonen din godt. 27 mnd siden jeg slutta på pilla... er forferdelig tungt. forsamtale til ivf i januar er vel eneste som får motet og humøret litt opp om dagene. Anonymkode: edc0f...cb8
LittleBabyBlue Skrevet 20. oktober 2016 #16 Skrevet 20. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra da. Hva er galt hos dere? Håper dere lykkes snart😊 Anonymkode: 91e4f...9f5 Det er meg, og kan vel si at det er nesten alt utenom pcos. Er gravid nå, men er for tidlig til å si om det går bra. Går du på pergo? De jeg kjenner som har gått på det sier det er en skikkelig påkjenning.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #17 Skrevet 21. oktober 2016 Det høres fælt ut men det som til slutt hjalp for meg at å bli vandt til tanken om at det var en mulighet for at det aldri kom til å skje at vi fikk en baby. etter 6 år uten prevensjon og div behandlinger så Det mørkt ut.. tror det hjalp å ikke forvente noe for da satt det med prøverør ☺ Anonymkode: e6b25...461
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #18 Skrevet 21. oktober 2016 Ts her! Takk for alle svar❤❤ Mannen er det ikke noe galt med, og problemet mitt er at jeg ikke er kommet inn i skikkelige sykluser enda. Prøver å kjempe meg ned i vekt for å se om det kan hjelpe 😊 Jeg er i begynnelsen av 20 årene så har heldigvis tiden på min side. Alikevel er det slik at når mam har tatt et så stort og viktig valg som å få barn, så vil man helst at det bare skal skje! Anonymkode: deb93...a1a
Frøkenfryd30 Skrevet 21. oktober 2016 #19 Skrevet 21. oktober 2016 Jeg er nå inne i PP19 - og er mildt sagt drittlei hele prøvingen og skuffelsen hver gang mensen kommer... I tillegg blir jeg jo ikke akkurat yngre med årene heller! Men nå føler jeg meg vanvittig heldig da, siden jeg har et barn på 3,5 år, så jeg er ikke barnløs, selv om jeg veldig gjerne vil ha en til.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2016 #20 Skrevet 21. oktober 2016 Dere som sliter med å bli gravide, har dere sjekket ut stoffskiftet? Anonymkode: 9dbd6...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå