Filippa90 Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Skulle ta siste dose av HPV vaksinen i dag, den er jo som kjent ganske dyr for oss gæmliser. Ble ropt opp og kommer inn til legesekretæren, hun har åpnet og gjort klar vaksinen som jeg hadde med hjemmefra. Så spør hun om jeg har feber, jeg svarer at jeg ikke vet(er forkjøla, men det hørte hun da hun kom og spurte en annen om de kunne sette den ved forkjølelse, hun sa ja). Hun måler feberen og sier at jeg har feber og at hun da ikke kan sette vaksinen. Her begynner problemet; hun har jo åpna og gjort klar vaksina, så nå må JEG kjøpe ny til 1200 kr. Dette var ikke noe de dekket sa hun, det sa også legen jeg snakka med etterpå. Hva gjør jeg nå? Synes det er ganske dårlig at jeg må kjøpe ny, visste ikke at man måtte være feberfri for å ta vaksine, visste ikke at jeg hadde feber engang.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Så irriterende :/ ganske unødvendig at de åpnet pakken før de spurte ja. Har du sjekket i vedlegget i pakken om det står noe om det med feber der? Hvis det ikke står der så har du enda større grunn å klage siden du da ikke kunne vite det på forhånd..Men uansett så burde de spurt først. Jeg ville ha gitt en tilbakemelding til legekontoret så de hvert fall blir mer obs på det fremover. Anonymkode: dfafd...dc7 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Du kan klage til noen, men jeg vet ikke hvor i et såpass konkret forbrukerspørsmål. Jeg ville spurt Forbrukerrådet først. Anonymkode: 6f06c...9c1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Sånn er det. Til neste gang bør du lese pakningsvedlegget først. Anonymkode: 5f81c...d53
Forundret.. Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det. Til neste gang bør du lese pakningsvedlegget først. Anonymkode: 5f81c...d53 Altså, ja men burde ikke heller de på legekontoret sjekke slikt før de åpner vaksinen? Altså, jeg er også en slik person som ikke legger merke til om jeg har feber ( hvis den ikke er for høy da). Regner med at det er mange som er slik. I og med at de fikk vite TS var forkjøla så er det jo enda større grunn til å ta kontroll før den åpnes. Endret 19. oktober 2016 av Forundret.. 1
Filippa90 Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2016 Jeg har aldri fått noe pakningsvedlegg Fikk bare tre sprøyter på apoteket i sånne gjennomsiktige plastikkpakker. Leste pakningsvedlegget høyt fra felleskatalogen for de da jeg var der, der står det at den kan settes ved lett feber men ikke ved akutt sykdom/feber. Så jeg ville jo at de skulle sette den, men de nekta. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #7 Skrevet 20. oktober 2016 De har åpnet pakken, de bør dekke kostnadene. Anonymkode: 3cf84...177
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå