Gå til innhold

Mange menn har det vondt tror jeg

Anbefalte innlegg

Gjest AnneMarthe
Skrevet

Flere tråder har dukket opp i det siste, angående "snille og slemme" gutter.

En tråd handler om dette:

"Hvorfor er det sånn at den eksen som ikke er bra for meg, han alle advarer meg mot, han jeg har tatt utallige ganger i løgn og som klyper alle venninnene mine i rumpa, han kommer jeg "aldri" over og vil fortsatt ha?? Mens han som elsket meg over alt på denne jord, var trofast, stabil og bare snill, han vil jeg ikke ha? Klarer ikke å finne helt fornuften i dette, noen som vet hvorfor.."

Mens en annen tråd handler om en nettside for hyggelige gutter: "hyggelige gutters forening"

Felles for trådene er at jenter som regel faller for den fyren som er mest villmann, og som gir faaen, fremfor den snille og pliktoppfyllende. Som regel ender det opp med at jentene etter en del tid og erfaring stiller seg selv spørsmålet: "Hvorfor ender jeg alltid opp med feil fyr?"

Noen som tenker andre veien? På alle de snille guttene som aldri fikk sin livs kjørlighet, nettopp fordi han fremsto som den snille og pliktoppfyllende? Det er disse guttene som alltid prater seriøst med jenter på fester, som jenter betror seg til, og som alltid får høre: "vet du, det er deg jeg egentlig skulle ha satset på, hadde det bare ikke vært for at jeg møtte X...."

Min bror er denne typen gutt, snill og god nok som venn, men skjelden sett på som kjæreste materiale før mange år etter. Og han har ikke utseendet mot seg heller, en helt normal gutt.

Tenker vi jenter noen gang over hva disse gutten føler? De som støtter oss når vi har det vanskelig og som kan være vår samtalepartner på all områder?

Hvor vondt må det ikke være for disse guttene å nesten aldri få den/de jentene de virkelig er forelsket i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert kjempevondt. SKal jeg bli sammen med ham for å få ham til å føle seg bedre, og være ulykkelig selv? Vil han heller bli løyet for?

Jeg kan ikke ha forhold til gutter ut fra hvordan DE har det hvis de ikke kan være sammen med meg vel!! Det må jo være gjensidig! Det gjelder vel det samme for mange jenter!

Jeg er faktisk en snill og grei og trofasft jente selv. Singel. Men jeg vil heller være singel enn å være noens veldedighetssak...

Gjest AnneMarthe
Skrevet
Sikkert kjempevondt. SKal jeg bli sammen med ham for å få ham til å føle seg bedre, og være ulykkelig selv? Vil han heller bli løyet for?

Jeg kan ikke ha forhold til gutter ut fra hvordan DE har det hvis de ikke kan være sammen med meg vel!! Det må jo være gjensidig!

Selvsagt skal man ikke være sammen med den av ren veldedighet fordi de har det vondt. Men sprøsmålet er vel mer, hvorfor ser ikke vi jenter det flotte i disse gutten før mange år etterpå? Og hvorfor er vi så flinke til å fortelle dem igjen senere at vi burde ha satset på dem i stedenfor de andre? Min bror sier at det verste er å få høre dette i etterkant, det gjør faktisk mer vondt enn å bli avvist den gangen. På en måte så blir det som at han må gå igjennom det samme 2 ganger, for han kan jo fortsatt ikke få denne jenta som fortsatt er i et forhold.

Det gjelder vel det samme for mange jenter!

Jeg er faktisk en snill og grei og trofasft jente selv. Singel. Men jeg vil heller være singel enn å være noens veldedighetssak...

Det gjelder nok en del jenter også, ingen tvil om det.
Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg er sammen med en sånn mann jeg. En som er snill og trofast. Og som har selvtillitt. Det finns jenter som blir glad i den "typen" gutter. Kanskje fordi man har lärt.. om og om igjen. Tilslutt vet man hva man vil ha. For meg var det sånn iallefall.

Skrevet

Det har vel med modenhet å gjøre det. Finne ut hva som egentlig teller. Så i mellomtiden går jeg her og venter på at en eller annne ok fyr skal oppdage at det er meg han leter etter :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har aldri vært forelska i eller sammen med "slemme" gutter jeg. Så som med alt annet skal man ikke skjære alle over en kam :wink:

Skrevet

Er enig med trådstarter. Det er synd på oss "snille gutta" Men det kommer en tid for oss også. Dvs. når jentene har gått gjennom flere harde brudd, med disse drittsekkene, så vender de fleste tilbake til oss. Eneste dumme, er at dette skjer ikke før damene er eldre...si de har passert 35 og gjerne har med seg bagasje fra disse andre mannfolka. Med andre ord..god tid før jeg får meg dame ;)

Skrevet

Later som du ikke har baller?

Jeg mener, har du egne meninger og SIER dem, eller dyrker du dama hemningsløst? Har du sterk personlig integritet så er det mye bedre enn drittsekkfaktor!

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

man kan jo väre snill uten å väre avskyelig klengete og uselvstendig! Det er ikke det som er snill. Sånne gutter OG jenter uten, som fiona(?) skriver, egne meninger, vil nok slite lenge. Helt til de blir trygge på deg selv. Ikke til de er 35!..nödvendigvis

Gjest AnneMarthe
Skrevet
man kan jo väre snill uten å väre avskyelig klengete og uselvstendig! Det er ikke det som er snill.
Helt enig! Slik jeg ser det er ikke problemet at disse guttene mangler egne meninger, men mer at man ikke tar seg tid nok til å finne ut dette om personen som bare virker snill og grei (les: kjedelig for mange jenter). Nei, i stedet retter man oppmerksomheten mot den/de som man syns er kjekkere og overser en stund de negative sidene hos denne personen, fordi han jo er så kjekk.
Gjest Ninakanin
Skrevet

min gutt er sånn perfekt gutt. Han er usannsynlig snill og om tenksom, trofast og elsker meg over alt på jord. Samtidig har han sitt eget liv og sine egne venner, har ambisjoner og vil noe med livet sitt. Jeg føler ikke at han er avhengig av meg, og derfor finner jeg ham ikke sånn kvelende slik som de suppe-snille gutta gjør. Han tar hensyn til meg og mine valg, men med jevne mellomrom "driter han på draget" ved at jeg kommer trøtt og sliten hjem fra jobb med en film jeg har leid til oss pluss litt digg, men da jeg låser opp døra er leiligheten tom. Bortsett ifra en stor oppvask jeg trodde han skulle ta.

Da har han gått til sine kompiser for å se fotball.. Jeg blir skuffa og lei meg, hadde jo gledet meg til å se film, og håpt at oppvasken var borte. Men det er sånne ting som gjør at vi holder sammen. Man får små-skuffelser som gjør at forholdet holdes spennende, man tar ikke den andre for gitt.

Så jeg elsker kjæresten min sine lyter og mangler også, for jeg vet at det er dem som får meg til å bli!! Jeg blir fort rastløs om gutter er for snille nemlig..når de visker ut seg selv, på en måte.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal snakke om "vi jenter", jeg (og tydelig flere her) er ikke en del av det du beskriver. Min samboer er en slik perfekt, snill og god mann og jeg så det med en gang og visste at det var det jeg ville ha. Jeg tror det er en myte at jenter faller for de slemme gutta (mange gutter liker kanskje å tro dette som unnskyldning for at de ikke har funnet seg noen), virkeligheten er nok ikke slik.

Gjest AnneMarthe
Skrevet
Jeg synes ikke du skal snakke om "vi jenter"' date= jeg (og tydelig flere her) er ikke en del av det du beskriver.

J

Beklager om jeg tråkket noen på tærne, det gjelder selvsagt ikke ALLE jenter (sånn, da burde det være skrevet nok ganger).
Skrevet

Noen som tenker andre veien? På alle de snille guttene som aldri fikk sin livs kjørlighet, nettopp fordi han fremsto som den snille og pliktoppfyllende? Det er disse guttene som alltid prater seriøst med jenter på fester, som jenter betror seg til,

Nå har jeg ikke erfaring med alle slags typer menn, men jeg danner meg noen tanker når jeg leser dette, siden du mener alle som har gått i baret, og falt for en rundbrenner, burde sett det på forhånd, før de giftet seg f.eks...

Jeg tenker at selv den man betror seg til, som betror seg til deg, som virker seriøs og prater med deg, det kan jo vise seg at han har andre sider, når man flytter sammen? Og også han kan være en rundbrenner, men en som er diskret...

Og for venner og utenforstående (familie) er det umulig å se disse andre sidene, fordi de bare kommer fram innenfor husets fire lydtette vegger. Egentlig er det uavhengig av kjønn, men siden vi prater om menn, så henger jeg meg på.

Men når det gjelder f.eks. din bror, så kanskje han gjør for lite av seg og er for mye lytter... slik at han blir usynlig på en måte... vanskelig å si, jeg mener ikke at han skal klype jenter i rumpa, men at han ikke tør åpne seg og vise hvem han er..?

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg tror det er sagt tusen ganger før - snille gutter har også draget, forutsatt at de ikke er fullstendig nevrotiske, negative, usikre nikkedokker. Men at slemme/"tøffe" og dumme menner tar en overraskende stor del av kvinnepotten er også et faktum. Særlig i ungdomstida når kriteriet for popularitet er fin jakke og evne til å skaffe sprit e.l.

Av alle mine tidligere klassekamerater har faktisk de fleste snille, nerdete guttene fått seg både kone og barn. Men et tips er å være sosialt trygg og ikke sjenert HELE tiden.

Skrevet

Jeg er en av de jentene det snakke som her, og ja vi er mange selv om det selvsagt ikke gjelder alle. Jeg har en egen evne til å bli sammen med de gutta som gir meg mest oppmerksomhet og som ellers gjør mest ut av seg. Selv om jeg syns den stille og rolige kompisen min er alle tiders, og jeg er sikker på at han ville ha tatt godt vare på meg. Det viser han jo ved når vi snakker sammen. Men, han mange andre er kjekkere, og jeg har det oftere gøy med disse, så håpet mitt er vel at jeg en dag finner en slik gutt som i tillegg har de samme egenskapene som han som kun er min gode venn. Skulle det vise seg at jeg tar feil, og angerer senere, så er det alltids nok av snille gutter som fortsatt er single som jeg kan bli sammen med.

Skrevet

surprise surprise!! Sjenert er ikke noe enkel sak å forandre. Det tar tid å bygge opp nok selvtilitt. Jeg er notorisk sjenert, samtidig som jeg anser meg selv som en av den sille gutta. Jeg har i en alder av 25 enda bare klart å snakke med par jenter/damer. Jeg begynner å stamme og får ikke frem et ord. De gangene jeg har prøvd, har det endt med jenter som peker og ler av meg, Men jeg har ikke mistet motet helt enda. Jeg gir meg ikke før jeg har fått et kyss av en jente. Men jeg må hele tiden øve meg på å ikke være sjenert. Sorry at jeg avsporet litt.

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, det er mange som har det vondt. Ikke bare menn. Slik vil det alltid være. Selvtillit er en attraktiv egenskap, noe de fleste som stikker seg ut har. Også bad boysa.

Og de snille, sjenerte fyrene som er altfor sjenerte til å sjekke, bruker nok ofte bevisst eller ubevisst det som en hersketeknikk. Altså at jentene faller for 'bad boys'

Selvmedlidenhet, sytng og klaging orker jeg ikke. Det er en spist eller bli spist-verden der ute. :wink:

Skrevet

Det er kjekt å ha noe å skylde på når man er singel......... Da jeg var yngre, så skyldte jeg på at gutta bare ville ha pene bimboer, og at vi ordentlige jenter ikke hadde sjangs, he he :ler:

Etterhvert skjønte jeg at det er opp til MEG å bli kjent med nye folk, og å være aktiv og ikke passiv. Hvis man har det godt med seg selv, og har et rikt liv på egenhånd, så dukker kjæresteemnene opp tilslutt.

Nå er jeg sammen med en snill og sjarmerende gutt, og det er veldig bra......... Snille gutter ruler :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...