Gå til innhold

Trenger desperat hjelp!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noe som GARANTERT funker mot tørr hodebunn! Jeg har tørr hud i ansiktet også, men den klarer jeg å holde i sjakk ved å bruke serum og hudkrem. Men hodebunnen min driver meg vannvidd!!! Jeg har prøvd oljer i håret (olivenolje, kokosolje og en annen olje som jeg ikke helt husker hva het). Det etterlot håret mitt fett i 2 dager (til tross for at jeg tok sjampoen i tørt hår), og hodebunnen var OK i 2 dager, så var det på'n igjen....! Jeg har prøvd apoteksjampoer, men de synes jeg heler ikke funker. Jeg har prøvd head'n'shoulders, selv om det er tørr hodebunn og ikke flass. Jeg har prøvd flere butikksjampoer som skal være mot tørr hodebunn. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Har mørkt hår, og dette er FLAUT :( Og samtidig har jeg et stort ønske om at det skal lukte godt av håret mitt! Men det er selvfølgelig ikke viktig i det hele tatt i forhold til å gjøre den tørre hodebunnen min frisk igjen! Kan noen være så snill å gi meg noen gode råd?

Anonymkode: 5765e...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med Redken scalp relief soothing balance. Den hjalp veldig da jeg hadde tørr hodebunn. Den lukter godt og :) 

Anonymkode: e7345...de0

Skrevet

Kan det være psoriasis? Da må du til legen og få resept...

• Liker 1
Skrevet

Støtter @~white lady~ sitt forslag om å ta en liten sjekk hos lege. 

Videre kan jeg sterkt anbefale merket Aveda, som er spesielt fokusert på å lage produkter som stabiliserer hodebunnen. :) Jeg får en del kløe og noe flass dersom jeg bruker for sterk hårpleie, men etter jeg begynte med ulike Aveda-sjampoer og balsamer har jeg ikke slitt med dette. 

• 2 uker senere...
Skrevet
På 18.10.2016 den 22.34, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger noe som GARANTERT funker mot tørr hodebunn! Jeg har tørr hud i ansiktet også, men den klarer jeg å holde i sjakk ved å bruke serum og hudkrem. Men hodebunnen min driver meg vannvidd!!! Jeg har prøvd oljer i håret (olivenolje, kokosolje og en annen olje som jeg ikke helt husker hva het). Det etterlot håret mitt fett i 2 dager (til tross for at jeg tok sjampoen i tørt hår), og hodebunnen var OK i 2 dager, så var det på'n igjen....! Jeg har prøvd apoteksjampoer, men de synes jeg heler ikke funker. Jeg har prøvd head'n'shoulders, selv om det er tørr hodebunn og ikke flass. Jeg har prøvd flere butikksjampoer som skal være mot tørr hodebunn. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Har mørkt hår, og dette er FLAUT :( Og samtidig har jeg et stort ønske om at det skal lukte godt av håret mitt! Men det er selvfølgelig ikke viktig i det hele tatt i forhold til å gjøre den tørre hodebunnen min frisk igjen! Kan noen være så snill å gi meg noen gode råd?

Anonymkode: 5765e...01d

Du kan bruke vivese senso duo olje og sjampo. Du må nok oppsøke en lege, fordi din tilstand er knyttet til en sykdo,m, men det som uansett skal gi fyktighet og ernæring til hår og hodebun er vivese serien. Fukter og ernærer, gir gløde til hår.

Skrevet

Jeg pleide å oppleve det samme før hver høst/vinter. Jeg klødde til jeg nesten ble gal.

Men så leste jeg en anbefaling om å bruke John Masters Organics Deep Scalp Follicle Treatment & Volumizer For Thinning Hair

Og den er bare fantastisk. Det er en hodebunnsbehandling, en spray du sprayer ca 4-6 spray i hodebunnen og masserer inn.

Håret blir ikke fett, og det eneste jeg merker til den er at jeg får litt mer volum, og at hodebunnen min blir fornøyd/får den fukten den trenger.

Nå er jeg rett og slett helt avhengig av denne, og håper den aldri går ut av produksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...